تبادل تجربیات مساجد با تعیین امام جماعت رابط در هشت منطقه زنجان


تبادل تجربیات مساجد با تعیین امام جماعت رابط در هشت منطقه زنجان

مسئول واحد مسجد محور اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه ائمه جماعت مساجد به امام اولی، امام منطقه و امام محله تقسیم بندی شده اند، افزود: برهمین اساس شهر زنجان به هشت منطقه تقسیم شده و برای هر منطقه یک امام جماعت رابط معرفی می شود.

حجت الاسلام مهدی غفاری در تشریح دوره های آموزشی وتوانمندسازی روحانیون به خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان گفت: سازمان تبلیغات اسلامی با هدف اعتلای فرهنگ غنی و پربار اسلامی ناب محمدی و تبلیغ اعتقادات اصیل و خالص اسلام تاسیس شده است.

مسئول واحد مسجد محور اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان ادامه داد: یکی از وظایف مهم این سازمان برنامه ریزی و انجام اقدامات لازم برای هرچه فعال تر شدن افراد تاثیرگذار در امر تبلیغ در راستای رشد فرهنگ اسلام ماب و مقابله هوشمندانه و موثر با آثار نامطلوب فرهنگی های بیگانه است.

به گفته وی، با توجه به اینکه از میان تمامی اقشار تاثیرگذار در امر تبلیغ حکیمانه دین و معارف انقلاب اسلامی، روخانیون به عنوان وارثان انبیا و روایان عامل و صادق فرمایشات و سیره معصومین در میان مردم از جایگاه پراهمیتی برخودار هستند، مردم علیرغم تبلیغات سهمگین و خصمانه دشمنان دین و مذهب، بیشترین اعتماد را به این گروه دارند.

غفاری ادامه داد: ازاینرو آموزش روحانیون و ارتقاء علمی و مهارتی این افراد از جایگاه راهبردی و ویژه ای در فهم دین و انقلاب اسلامی و هم در تبیین صحیح و انتقال موثر آن به مخاطبان برخودار است.

وی افزود: در همین راستا رویکرد جدید در آموزش روحانیون در سازمان ایجاد شده است و در استان زنجان هم توجه ویژه ای به آموزش این قشر در دستور کار قرار دارد.

به گفته مسئول واحد مسجد محور اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان، در همین راستا روحانیون سازمان سطح بندی شده و بسته های آموزش براساس آن بین این افراد توزیع می شود و در پایان دوره آزمون های مربوطه اخذ می شود.

غفاری با بیان اینکه در استان زنجان هم ائمه جماعت مساجد به عنوان امام اولی، امام منطقه و امام محله تقسیم بندی شده اند، افزود: برهمین اساس شهر زنجان به هشت منطقه تقسیم شده و برای هر منطقه یک امام جماعت معرفی می شود.

وی خاطرنشان کرد: در هر منطقه یک مسجد بقیه مساجد اطراف خود را تحت پوشش قرار می دهد و ارتباط سازمان با این مساجد از طریق امام جماعت رابط انجام می شود.

مسئول واحد مسجد محور اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان خاطرنشان کرد: 30 امام جماعت فعال مساجد در زنجان شناسایی شده است که جلسات با حضور این افراد تشکیل می شود.

پایان پیام/73

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول