تاکید بر حفاظت از حقوق و شان انسانی


تاکید بر حفاظت از حقوق و شان انسانی

خبرگزاری آریا- ایران با الهام گرفتن از ارزش‌ها و اصول اسلامی قاطعانه به اشاعه و حفاظت از حقوق و شأن انسانی متعهد است.

تاکید بر حفاظت از حقوق و شان انسانی
خبرگزاری آریا- نماینده کشورمان در نشست شورای حقوق بشر : ایران با الهام گرفتن از ارزش‌ها و اصول اسلامی قاطعانه به اشاعه و حفاظت از حقوق و شأن انسانی متعهد است.
به گزارش خبرگزاری آریا، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در دفتر اروپایی سازمان ملل متحد در ژنو سوئیس، در نشست شورای حقوق بشر این سازمان گفت می‌خواهم از همه هیئت‌هایی قدردانی کنم که از فرصت ایجاد شده برای بررسی دوره‌ای جهانی در ارتباط با ایران استقبال کرده و آن را فرصتی مناسب برای تعامل مفید و سازنده در راستای حفاظت از آرمان حقوق بشر و اشاعه آن برشمردند.
اسماعیل بقایی هامانه همچنین افزود می‌خواهم از این فرصت برای قدردانی هیئت همراه خود از رئیس شورای حقوق بشر به سبب نظارت و سرپرستی اش و همچنین از تیم بررسی دوره‌ای جهانی در دبیر خانه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد به سبب حمایت از بررسی دوره‌ای جهانی ایران قدردانی کنم.
وی گفت جمهوری اسلامی ایران با الهام گرفتن از ارزش‌ها و اصول اسلامی قاطعانه به اشاعه و حفاظت از حقوق و شأن انسانی متعهد است. از زمان ایجاد بخش بررسی دوره‌ای جهانی در سال 2008, ساز و کار بررسی دوره‌ای جهانی همواره از حمایت همیشگی هیئت من برخوردار بوده است و ما آن را سکویی موثر در راستای رسیدگی به مسائل مرتبط با حقوق بشر همه کشور‌های عضو بدون پیش داوری و بر اساس اطلاعات هدفمند و قابل اتکاء به شیوه‌ای واضح، غیر گزینشی، غیر مقابله‌ای و سیاسی نشده می‌دانیم. هدف نهایی کمک به کشور‌ها برای پیشبرد هر چه بیشتر روند حفاظت و رعایت حقوق بشر و در فضایی مبتنی بر همکاری و به دور از رویکرد‌های سیاسی است.
آقای رئیس، طی چرخه سوم بررسی دوره‌ای جهانی برای جمهوری اسلامی ایران در جمعه گذشته هشتم نوامبر سال 2019, صد و ده کشور در ارتباط با بررسی دوره‌ای جهانی ایران صحبت کردند و توصیه‌هایی را در این باره ارائه کردند. ما با دقت به سخنان همه آن‌ها گوش دادیم و نکاتی را از آن‌ها برداشت کردیم. ما همچنین با تروئیکا از نزدیک در تماس هستیم. اجازه دهید از همکاری‌های اعضای تروئیکای ایران شامل عراق، پرو و تونس به سبب تسهیل روند این بررسی و جمع آوری توصیه‌ها قدردانی کنم. جمهوری اسلامی ایران توصیه‌های آن‌ها را با نهایت دقت مورد بررسی و توجه قرار می‌دهد و پاسخ‌های ما تا قبل از برگزاری چهل و سومین نشست شورای حقوق بشر ماه‌های فوریه و مارس 2020 ارائه خواهد شد.
در پایان می‌خواهم بر عزم مان در تقویت جامعه مان بر اساس ارزش‌های ملی و مذهبی مان تأ کید کنم و این که ما همچنان به تعهدات بین المللی خود پایبند خواهیم ماند. ما از همه کشور‌ها می‌خواهیم به تلاش‌های خود در راستای تقویت بررسی دوره‌ای جهانی ادامه دهند.





حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!