«از دربندی‌خان تا تکریت» روایتگر دوران اسارت


«از دربندی‌خان تا تکریت» روایتگر دوران اسارت

شهرکرد- ایرنا- کتاب «از دربندی‌خان تا تکریت» نوشته هوشنگ مصطفوی روایتگر دوران سخت اسارت در کشور عراق و ایثارگری، مقاومت و دلیری‌های آزادگان سرافراز کشور است.

کتاب «از دربندی‌خان تا تکریت» تازه‌ترین کتاب منتشر شده در استان چهارمحال و بختیاری است که از سوی انتشارات نیوشه روانه بازار شده است.

این کتاب خاطرات آزاده سرافراز هوشنگ مصطفوی از رزمندگان استان چهارمحال و بختیاری در ۸ سال دفاع مقدس است.

وی خاطرات تلخ و شیرین خود، رشادت‌ها، ایثارگری‌ها و مقاومت خود و دوستان رزمنده‌اش در دوران اسارت را با قلمی روان، صمیمی، گرم و امیدبخش نگاشته است.

هوشنگ مصطفوی متولد ۱۳۴۸ از شهرستان کوهرنگ است و سالها در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی فعالیت داشته است.

وی در دوران دفاع مقدس پس از چند نوبت حضور فعال در میدان‌های نبرد علیه تجاوزگران بعثی اسفند ۱۳۶۶ در منطقه دربندی‌خان (شاخ شمیران) اسیر شد.

دوران سخت اسارت را در اردوگاه تکریت گذراند و در حالی‌که در زادگاهش برایش به عنوان شهید بی‌پیکر مراسم ترحیم و یادبود گرفته بودند در شهریور ۱۳۶۹ به آغوش وطن بازگشت.

در کتابخانه تخصصی دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری ۵ هزار عنوان کتاب درقالب ۷ هزار جلد گردآوری و در اختیار علاقمندان گذاشته شده است.

همچنین طی سال‌های اخیر بیش از ۷۰ عنوان کتاب حوزه دفاع مقدس از سوی انتشارات محلی این استان چاپ و روانه بازار شده است.

از چهارمحال و بختیاری در دوران دفاع مقدس حدود ۴۰ هزار رزمنده عازم جبهه‌ها شدند که از این تعداد ۲ هزار و ۴۴۰ نفر شهید، ۷ هزار و ۵۰۰ نفر جانباز و حدود ۵۰۰ نفر آزاده شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر