3.2 تریلیون دلار هزینه مسلمانان برای غذای حلال در سال 2024


3.2 تریلیون دلار هزینه مسلمانان برای غذای حلال در سال 2024

گزارش واقعیت اقتصاد اسلامی سال 2019-2020 حاکی از آن است که هزینه مسلمانان در بخش غذای حلال و دارو و سبک زندگی در سال 2024 به 3.2 تریلیون دلار می رسد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الطریق، شرکت تحقیقات و مشاوره دینار استاندارد در گزارش واقعیت اسلامی جهانی سالهای 2019 – 2020 میلادی فاش کرد که مسلمانان 2.2 تریلیون دلار آمریکا در سال 2018 میلادی در بخش های غذای حلال، دارو و سبک زندگی هزینه کردند.

این شرکت که شریک راهبردی مرکز توسعه اقتصادی اسلامی دبی است، گزارش داد: این هزینه انعکاس رشد 5.2 درصدی سالیانه است. انتظار می رود که تا سال 2024 میلادی این آمار به 3.2 تریلیون دلار با میانگین رشد سالانه 6.2 درصد برسد.

این آمارها نشان می دهد که دارایی های مالی اسلامی در سال 2018 میلادی به 2.5 تریلیون دلار رسیده است. در شاخص اقتصاد اسلامی جهانی که شامل 73 کشور است، مالزی، امارات، بحرین و عربستان همچنان صدرنشین جدول هستند.

این درحالی است که اندونزی بیشترین جهش را در این رتبه بندی داشته است، به طوری که از رتبه دهم به پنجم صعود کرده است. همچنین امارات متحده عربی نیز رتبه اول را در پنج بخش از هفت بخش اقتصاد اسلامی به دست آورده است.

براساس این گزارش، فعالیت سرمایه گذاری در اقتصادی اسلامی 399 درصد رشد داشته است تا این سرمایه گذاری در سال ۲۰۱۸ میلادی به 1.2 میلیارد دلار رسید.

نزدیک به 54 درصد از این سرمایه گذاری ها در گروه محصولات حلال ثبت شده است. در همین حال، بخش مالی اسلامی 42 درصد از مجموع سرمایه گذاری ها و 4 درصد از بخش سبک زندگی اسلامی را به خود اختصاص داده اند.

این آمارها نشان دهنده بخش گسترده ای از شرکت ها و سرمایه گذاران طرح ها در شرکت های نوظهور در زمینه فنآوری حلال و سرمایه گذاری سهام خصوصی فعالیت می کنند.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس