ابتکار کم‌هزینه اما اثرگذار مسجد «ارباب» در انس مسجدی‌ها با قرآن


ابتکار کم‌هزینه اما اثرگذار مسجد «ارباب» در انس مسجدی‌ها با قرآن

طرح‌های «قرآن بخوان، جایزه بگیر» و «دوشنبه‌های قرآنی» که به همت مسجد «ارباب» اجرا می‌شود، ابتکاری است همسو با تبدیل مساجد به پایگاه فعالیت‌های قرآنی آنهم بدون چشمداشت به طرح و هزینه‌های زمان‌بر و هزینه‌بر.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد: مسجد «ارباب» از جمله مساجد فعال در فراگیر کردن نهضت قرآنی در کشور است به طوری که علاوه بر اجرای برنامه هایی در این حوزه به صورت ثابت و هفتگی، ویژه برنامه های قرآنی را نیز به صورت نوآورانه برگزار می کند.

اهالی این مسجد در همین راستا، طرح جالب «قرآن بخوان، جایزه بگیر» را هر هفته در حیاط این خانه خدا برگزار می کنند و شرکت همه گروه های مردم اعم از کودک، نوجوان، جوان، میانسال و سالمند در آن آزاد است. در واقع این برنامه قرآنی بدون هیچ محدودیت سنی برگزار می شود.

در این طرح، هر فردی ابتدا آمادگی خود را برای حفظ یک سوره کوتاه یا آیاتی از سوره های بلندتر را اعلام می کند و طی هفته های بعد می تواند با خواندن آن، صاحب جوایز مادی و معنوی ارزشمندی شود.

مسجد ارباب در ادامه فعالیت های قرآنی خود، طرح «دوشنبه های قرآنی» را اجرا کرده است که طی آن آیاتی از قرآن کریم توسط یکی از قاریان خوش خوان که می تواند جزو چهره های ممتاز قرآنی کشور باشد، تلاوت می شود.

شیوه معمول در اجرای این طرح آن است که از چند روز قبل، برگه پرسش نامه از میان آیاتی که قرار است در این طرح تلاوت شود میان نمازگزاران مسجد ارباب توزیع می شود و پس از اجرای برنامه، به تعدادی از شرکت کنندگان، به قید قرعه جوایزی اهدا می شود.

جلسات تفسیر قرآن نیز روزهای شنبه، یکشنبه و چهارشنبه در مسجد ارباب برگزار می شود که طی آن حجت الاسلام والمسلمین «سید نورالله مجیدی»، آیات تلاوت شده در طرح تلاوت نور را برای حضار تفسیر می کند.

فعالیت های مسجد ارباب در حوزه قرآنی نشان می دهد که برای خدمت به قرآن حتما نباید دنبال کارهای بزرگ و پرخرج بود بلکه می توان با انجام کارهای کوچک تر نسل جوان را با کلام خدا آشنا کرد.

یادآور می‌شود، مسجد ارباب در تهران، خیابان شکوفه، میدان کلانتری،خیابان دلگشا، واقع شده است.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ابهامات بزرگ در مسیر واگذاری سرخابی‌ها/ آغاز دوران جدید در استقلال و پرسپولیس