حرکت کاروان کتاب در شهرهای مختلف/ تخصیص سالانه 5-6 میلیارد بودجه به کتابخانه‌های مساجد


حرکت کاروان کتاب در شهرهای مختلف/ تخصیص سالانه 5-6 میلیارد بودجه به کتابخانه‌های مساجد

حجت‌الاسلام دکتر ارزانی از حرکت کاروان کتاب در شهرهای مختلف به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی خبر داد و گفت: سالانه بین 5 تا 6 میلیارد تومان بودجه صرف تجهیز کتابخانه‌های مساجد می‌شود از سال آینده خریدها به تناسب نوع نیاز مساجد و استان‌ها انجام می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر «حبیب‌رضا ارزانی» در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان درباره برنامه های ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ویژه هفته کتاب و کتابخوانی (از 23 تا 30 آبان ماه جاری)، اظهار کرد: راه اندازی کاروان کتاب از طریق یک تریلر همراه با اجرای برنامه های شاد و مفرح ویژه همه اقشار و گروه های سنی و با حضور روحانیون از مهمترین این برنامه ها است.

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: این تریلر که در آن مانیتوری بزرگ برای نمایش فیلم تعبیه شده است، حرکت خود را پیش از هفته وحدت از شهر مقدس قم به عنوان مرکز حضور علما و ترویج تشیع ناب، آغاز کرده و به شهرها و استان های مختلف و حتی میرجاوه می رود و برنامه های ویژه در موضوع کتاب و کتابخوانی را اجرا می کند.

وی درباره برنامه حمایتی ستاد هماهنگی کانون های مساجد در حوزه کتاب و کتابخوانی، تصریح کرد: این ستاد همه ساله مبلغی بین حدود پنج شش میلیارد تومان را به 14 هزار و 97 کتابخانه مسجدی و تامین منابع موردنیاز آنها تخصیص می دهد که البته به نسبت تعداد کتابخانه ها، رقم بالایی نیست.

حجت الاسلام دکتر ارزانی ابراز کرد: این رقم اعتبار هر سال صرف خرید کتاب و تجهیز کتابخانه های مساجد می شود اما بنا داریم از سال آینده بر اساس درخواست و نوع علاقمندی مساجد و کانون ها، کتاب ها را خریداری کرده و در اختیار کتابخانه های مساجد قرار دهیم.

این مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: اتخاذ این رویکرد برای آن است که نیازها و سلایق مردم در حوزه کتاب و کتابخوانی در مناطق مختلف به تناسب جغرافیای منطقه ای، مذهبی و ... متفاوت است و با این رویکرد می توان کتاب ها را متناسب با نیاز و علایق اهالی هر استان تهیه و ارائه کرد و برای این مهم سامانه الکترونیکی نیز طراحی می شود.

وی در ادامه تاکید کرد: علاوه بر این مبلغ، از طرقی مثل نذر و وقف کتاب در محلات یا اجرای طرح هایی همچون امانت دوره ای کتاب توسط برخی مسجدی ها در مساجد متعدد می کوشیم تا منابع جدید به دست علاقمندان حوزه کتاب و کتابخوانی در مساجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد برسد. هر کتابی را که در انبار داشته باشیم یا به دست ما برسد بلافاصله در اختیار کتابخانه های مسجدی قرار می دهیم.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سکانس خنده دار از سلمان نون خ که بویی از رمانتیک بودن نبرده / همه از خنده روده بر شدند!