تمدید ماموریت نیروهای حافظ صلح در جمهوری آفریقای مرکزی


به گزارش سرویس بین الملل

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما, سازمان ملل متحد حضور نیروهای حافظ صلح مستقر در جمهوری آفریقای مرکزی را تا سال آینده تمدید کرد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از سازمان ملل متحد اعلام کرد، مقامات سازمان ملل متحد ماموریت گروه صلحبانان این سازمان را برای یک سال دیگر در کشور بی ثبات جمهوری آفریقای مرکزی تمدید کردند.
مقامات این سازمان دو ماه پس از وقوع حادثه سقوط یک فروند بالگرد روسی در عملیات مبارزه با شبه نظامیان وابسته به یکی از چند گروه مسلح مستقر در این کشور، با ادامه حضور نیرو‌های این سازمان تا یک سال دیگر موافقت کردند.
مینوسکا، نیرو‌های حافظ صلح سازمان ملل در جمهوری آفریقای مرکزی به منظور حفاظت از شهروندان غیرنظامی و تقویت ثبات، ۱۱ هزار ۶۵۰ نیروی نظامی و ۲ هزار ۸۰ نیروی پلیس در این کشور دارد.
این گروه همچنین بر تسهیل در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، مجلس و انتخابات محلی ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ کمک می‌کند.
شورای امنیت سازمان ملل متحد به اتفاق آرا ماموریت مینوسکا را نوامبر ۲۰۲۰ در این کشور بی ثبات تمدید کرد.
پس از آنکه ۱۴ گروه شبه نظامی در اوایل سال کنونی با هشتمین توافق صلح با دولت آفریقای مرکزی موافقت کردند این اولین مرتبه‌ای است که ماموریت نیرو‌های حافظ صلح سازمان ملل در این کشور تمدید می‌شود.
شبه نظامیان تاکنون بار‌ها این توافق را نقض کرده اند.
در پی وقوع بحران‌های خشونت آمیز ناشی از کودتای به قدرت رسیدن فرانسیس بوزیر در ۲۰۰۳، جمهوری آفریقای مرکزی به عنوان یکی از فقیرترین و بی ثبات‌ترین کشور‌ها متحمل خسارات سنگینی از بحران‌های مختلف شده است.
درگیری‌های خشونت آمیز سبب شده است تقریبا یک چهارم جمعیت ۴.۵ میلیون نفری این کشور را ترک کنند و گروه‌های شبه نظامی رقیب اکثر مناطق را در کنترل خود بگیرند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته