چهارمحال و بختیاری از استان‌های امن در تولید فراورده‌های دامی است


چهارمحال و بختیاری از استان‌های امن در تولید فراورده‌های دامی است

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به قابلیت‌های این استان در حوزه دامپروری، گفت: این استان در حوزه تولیدات دامی از استان‌های امن کشور به شمار می‌رود.

اقبال عباسی شامگاه جمعه در همایش تجلیل از فعالان حوزه دامپزشکی این استان افزود: در چهارمحال و بختیاری سالانه ۲ میلیون دام سبک و ۱۸۵ هزار راس دام سنگین تولید می‌شود که با توجه به آب و هوای مطبوع و پوشش مرتعی مناسب توان ظرفیت بیش از این میزان نیز وجود دارد.

وی تصریح کرد: ظرفیت کشور تولید ۷۵ میلیون راس دام سبک و ۸ میلیون دام سنگین است که با بهره‌گیری از ظرفیت استان‌هایی نظیر چهارمحال و بختیاری می‌توان این میزان را در حد قابل توجهی افزایش داد.

عباسی با اشاره به اهمیت بخش دامپزشکی در تامین سلامت غذایی مردم کشور، تصریح کرد: با توجه به نظارت‌های مستمر و تمهیداتی که دولت در واکسیناسیون دام‌ها در نظر گرفته است این استان از استان‌های امن در حوزه فراورده‌های دامی به شمار می‌رود.

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: بی‌شک تامین و ارتقای سلامت عمومی جامعه و تضمین امنیت غذایی از مهمترین دغدغه‌های جوامع به شمار می‌رود و با توجه به اینکه امروزه بخش زیادی از غذای مردم از دام و فراورده‌های خام دامی تامین می‌شود نقش دامپزشکی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شده است.

عباسی افزود: فعالان عرصه دامپزشکی علاوه بر تلاش موثر در جهت درمان بیماری‌های دامی، در حوزه پیشگیری از وقوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام با انجام واکسیناسیون دام‌ها بر علیه بیماری‌های دامی مسئولیت خطیری برعهده دارند.

وی در ادامه نبود صنایع فراوری محصولات دامی را از چالش‌های حوزه دامپزشکی در استان عنوان کرد و گفت: بخشی از این چالش به مسائل مدیریتی بازمی‌گردد و بخش دیگر آن به مردم و فعالان این عرصه مربوط می‌شود که امید می‌رود با تلاش و هم‌افزایی دولت و بخش خصوصی شاهد رونق کارخانه‌های تولیدی در این حوزه باشیم.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری با داشتن بیش از دو میلیون و ۷۰۰ هزار دام سبک و سنگین عشایری، سنتی و صنعتی به عنوان یکی از قطب‌های دامپروری کشور شناخته می‌شود.

این استان به دلیل قرار گرفتن در منطقه زاگرس مرطوب از اقلیم مناسبی برای پرورش دام برخوردار است و بخش قابل توجهی از عشایر کوچرو بختیاری ییلاق خود را در این استان می‌گذرانند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی