94 درصد جامعه دامپزشکی خواهان انتقال به وزارت بهداشت هستند


94 درصد جامعه دامپزشکی خواهان انتقال به وزارت بهداشت هستند

شهرکرد- ایرنا- رئیس سازمان نظام دامپزشکی، دیده نشدن و شنیده نشدن حرفه دامپزشکی را از چالش‌های این حوزه عنوان کرد و گفت: به همین علت 94 درصد خانواده دامپزشکی کشور خواهان انتقالی به وزارت بهداشت هستند.

محمدرضا صفری شامگاه جمعه در همایش بزرگداشت روز دامپزشکی در سالن مهر فرخشهر استان چهارمحال و بختیاری افزود: فعالان عرصه دامپزشکی بارها خواهان انتقالی به دیگر حوزه‌ها هستند در حالی که چنین وضعیتی در کشورهای دیگر جهان وجود ندارد.

وی تصریح کرد: همکاران ما در حرفه دامپزشکی به علت شنیده‌ نشدن ، گریزان به حوزه‌های دیگر هستند که انتظار داریم مطالبات و دغدغه‌های ما از سوی نمایندگان مجلس شنیده شود تا شاهد بهبود چنین وضعیتی باشیم.

صفری با بیان اینکه حرفه دامپزشکی مبتنی بر سلامت است، اظهار داشت: نقشی که فعالان عرصه دامپزشکی در سلامت مردم ایفا می‌کنند به خوبی دیده نمی‌شود و یا اگر هم دیده شود بسیار زود فراموش می‌شود.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی با انتقاد نسبت به ابلاغ نشدن تعرفه‌های جدید به این سازمان از پایان سال ۹۶ تاکنون، افزود: انتظار داریم هرچه سریع‌تر تعرفه‌های جدید به دامپزشکان ابلاغ شود چرا که با تعرفه‌های کنونی تداوم فعالیت این افراد امکانپذیر نیست و نمی‌توانند پاسخگوی معیشت خود باشند.

صفری همچنین به ظرفیت‌های حوزه دامپزشکی و دامپروری چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و گفت: دامپزشکی این استان آینده خوبی دارد و ما هم تکلیف داریم که به رشد و توسعه این استان و سایر استان‌ها کمک دهیم.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری با داشتن بیش از دو میلیون و ۷۰۰ هزار دام سبک و سنگین عشایری، سنتی و صنعتی به عنوان یکی از قطب‌های دامپروری کشور شناخته می‌شود.

این استان به دلیل قرار گرفتن در منطقه زاگرس مرطوب از اقلیم مناسبی برای پرورش دام برخوردار است و بخش قابل توجهی از عشایر کوچرو بختیاری ییلاق خود را در این استان می‌گذرانند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش حکیم به وتوی عضویت فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا