شیرازی‌ها و فسایی‌ها از استان فارس به سی‌وهشتمین جشنواره فجر راه یافتند


شیرازی‌ها و فسایی‌ها از استان فارس به سی‌وهشتمین جشنواره فجر راه یافتند

شیراز- ایرنا- سی‌امین جشنواره تئاتر فجر استان فارس با حضور 12 گروه طی چهار روز برگزار شد و در نهایت دو نمایش از شیراز و شهرستان فسا به‌عنوان نمایش‌های برگزیده به سی‌وهشتمین جشنواره فجر راه یافتند.

سی‌امین جشنواره تئاتر فجر استان فارس از بیست و یکم آبان تا بیست و چهارم این ماه در شیراز برگزار شد.

در این دوره از جشنواره ۹ اثر از شیراز و ۳ اثر از شهرستان‌های لامرد، مرودشت و فسا با یکدیگر به رقابت پرداختند.

داوری این دوره از جشنواره بر عهده عطاالله کوپال کارگردان، استاد دانشگاه، مترجم و پژوهشگر مطرح تئاتر، محمدرضا خاکی دکترای نمایش تئاتر و کارشناسی‌ارشد هنر و تئاتر و سهیلا نجم پژوهشگر، نویسنده، کارگردان و مترجم بوده است.

نماینده هیات داوران پیش از اعلام برگزیدگان این جشنواره عنوان کرد: آنچه در جشنواره استانی فجر فارس دیدیم، تنوع موضوعات و ژانر بود که باعث شد آثار چنان ممتاز باشد که گزینش از میان آن‌ها مشکل باشد.

نجم افزود: گاه این تلاش‌ها به دلیل عدم رهنمودهای کافی به انحراف کشیده شد و البته داوری را مشکل کرد.

برگزیدگان این جشنواره در بخش‌های مختلف معرفی شدند.

در بخش طراحی پوستر زهرا همایی‌پور برای نمایش استرالیا برگزیده شد، در بخش طراحی گریم فرزانه رادفر برای نمایش لوپوس انتخاب شد، برگزیده طراحی نور دانیال صادقی و محمد زارعی برای نمایش آخور بودند، جایزه بخش طراحی و ساخت موسیقی به شیما پورسهم‌الدین برای نمایش شیاطین را فرا بخوان تعلق گرفت، جایزه طراحی صحنه به محمدحسین نظری پارسا برای نمایش استرالیا رسید. جایزه طراحی لباس به عاطفه قائد برای نمایش آخور اهدا شد.

جوایز بخش نمایشنامه‌نویسی این جشنواره به ترتیب رتبه اول تا سوم به ابوالفضل فرهادی برای نمایش لوپوس، محمدرضا فلاحی برای نمایش شیوا و یوسف شکوهی برای نمایش ننه‌مده‌آ رسید.

جوایز بخش بازیگری زن به ترتیب اول تا سوم به پریسا گلریزخاتمی برای نمایش وقتی از بریدگی‌های خونبار عصب می‌گذرد، مشترکاً فاطمه احسانی برای نمایش دا و ناهید استواری برای نمایش کارخانه مرغ تلخ و غزال رفیعی برای نمایش شیاطین را فرا بخوان رسید.

در این بخش از بازیگر کودک نمایش شیاطین را فرا بخوان مبینا خیری تقدیر شد.

رتبه‌های اول تا سوم بخش بازیگری مرد فرهاد تنها برای نمایش ننه مده‌آ، قاسم صادقی برای نمایش آخور و ایمان دبیری برای نمایش گربه چار دست و پا در پوست گردو معرفی شدند.

در بخش کارگردانی ابوالفضل فرهادی برای نمایش لوپوس، آرمان بیژنی‌نسب برای نمایش ننه مده‌آ و سارا ظریف صنایعی برای وقتی از بریدگی‌های خونبار عصب می‌گذرد باعنوان برگزیده تقدیر شدند.

دو اثر راه‌یافته به سی و هشتمین جشنواره فجر نمایش ننه مده‌آ از شهرستان فسا و وقتی از بریدگی‌های خونبار عصب می‌گذرد از شیراز معرفی شدند؛ همچنین آرای هیات منتقدان استان فارس همین دو نمایش را باعنوان شایسته تقدیر از سوی کانون منتقدان انتخاب کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک