دستگاه های اجرایی البرز به حالت آماده باش درآمدند


دستگاه های اجرایی البرز به حالت آماده باش درآمدند

کرج – ایرنا –  سرپرست مدیریت بحران استانداری البرز اعلام کرد که با توجه به هشدار هواشناسی ، تمام دستگاه های اجرایی و امدادی این استان به حالت آماده باش درآمدند.

محمد رضا فلاح نژاد روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: اخطاریه اداره کل هواشناسی استان مبنی بر فعالیت متناوب سامانه بارشی از بیست و چهارم تا بیست و هشتم آبان ماه جاری در استان البرز علت این آماده باش است.

بر اساس اطلاعیه اداره کل هواشناسی استان و تحلیل الگوهای پیش یابی حاکی از ورود و فعالیت متناوب امواج کم دامنه و ناپایدار سطوح میانی و همراهی آن با چینش شدید فشاری سطح زمین از امروز جمعه با شدت و ضعف تا روز سه شنبه است.

فلاح نژاد گفت: این مساله موجب وزش باد شدید و لحظه ای، رگبارو رعد و برق، احتمال تگرگ، در بعضی از ساعات بارش برف ( در ارتفاعات کولاک برف)، کاهش دما از ۶ تا ۱۰ درجه پیش بینی می شود.

وی تاکید کرد: حضور فرمانداران در شهرستان های استان البرز و حفظ آمادگی اعضاء شورای هماهنگی این شهرستان ها به منظور مقابله با جاری شدن سیل در رودخانه ها و مسیل های فصلی، رعد و برق، وزش باد شدید، ریزش سنگ، رانش کوه و یا هرگونه حادثه احتمالی ضروری است.

فلاح نژاد با اشاره به نقش نیروی انتظامی، دستگاههای امدادی، ایمنی، خدماتی و نیروهای مردمی افزود: حفظ آمادگی مراکز درمانی و پایگاه های امدادی برای همکاری و هماهنگی فی ما بین دستگاه عنوان شده اهمیت بالایی دارد همچنین انجام اقدامات بازدارنده و بلادرنگ از جمله صدور پیش آگاهی از طریق رسانه ها و مسئولان محلی برای ساکنان مناطق تحت تاثیر به ویژه کشاورزان، دامداران، عشایر و حاشیه نشینان رودخانه ها باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: تاکید بر عدم تردد در محل های پر خطر، اسکان و چادر زدن و توقف در بستر و حریم رودخانه ها، خودداری از سفرهای غیرضروری در جاده های کوهستانی و دامنه های پرشیب به دلیل احتمال ریزش سنگ از مواردی است که انتظار داریم مردم رعایت کنند.

..

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی