از اتخاذ سیاست‌های صادراتی با رویکرد اشتغال و تولید بیشتر تا روند خوب اجرای طرح سهمیه بندی سوخت


از اتخاذ سیاست‌های صادراتی با رویکرد اشتغال و تولید بیشتر تا روند خوب اجرای طرح سهمیه بندی سوخت

استان‌ها - ایرنا - نقش منطقه آزاد تجاری بانه- مریوان در گشایش تجارت، ضرورت استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی در تولیدات نمایشی، مطالعه الکترونیکی بیش از 42 درصد مردم، پرداخت تسهیلات بانکی به اصناف تولیدی، آغاز عملیات اجرایی طرح قطار حومه‌ای شهر جدید مجلسی اصفهان ،اتخاذ راهکارهای تامین کالاهای اساسی کشور و اجرای طرح سهمیه بندی سوخت در پایتخت و سایر...

سایت سراسری استان‌های ایرنا به عنوان ویترین ۳۱ سایت استانی خبرگزاری جمهوری اسلامی روزانه به طور میانگین محل انتشار حدود ۶۰۰ فرآورده خبری شامل خبر، گزارش، مصاحبه، میزگرد خبری، یادداشت، بسته تصویری و تحلیل است که عصر هر روز به منظور بهره‌برداری و آگاهی بیشتر مخاطبان در قالب «بسته خبری ۲۴» چکیده مهمترین رویدادهای استان‌ها منتشر می‌شود:

منطقه آزاد تجاری بانه – مریوان در تجارت گشایش ایجاد می‌کند

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: دولت پیشنهاد ایجاد منطقه آزاد تجاری بانه - مریوان را به مجلس ارائه کرده که تحقق این امر باعث ایجاد گشایش در تجارت می‌شود.

محمد نهاوندیان اظهار داشت: تجارت قانونی ۲ طرفه هدف اشتغالزایی جوانان را دنبال می کند همانطور که تولید، اشتغال ایجاد می کند تجارت مولد نیز ارزش افزوده و اشتغال ایجاد می کند.

وی اضافه کرد: باید برای ایجاد اشتغال و تجارت هدفمند و برنامه ریزی شده در بین سیاست گذار و فعال اقتصادی جهت گیری و هماهنگی ایجاد شود که این هماهنگی در حال افزایش است.

برگزاری نشست اندیشه‌ورزی حکمت جنسی در مشهد

سلسله نشست‌های اندیشه‌ورزی حکمت جنسی برای ارائه پاسخ حکیمانه به مساله تربیت و آموزش جنسی در نظام تعلیم و تربیت کشور در مشهد برگزار شد.

مدیرعامل موسسه رصد، مطالعات و سیاستگذاری اجتماعی سجا گفت: با توجه به وجود ناهنجاری‌های جنسی و نیاز جامعه به دانستن اطلاعات لازم در این موضوع و همچنین نبود هیچ برنامه مشخصی در مواجهه با آن و سکوت سیاستگذاران حکومتی نسبت به این موضوع، در پی جمع‌آوری نظر اساتید و کارشناسان مختلف نسبت به این موضوع با برگزای سلسله نشست‌هایی هستیم.

اقتصاد پویا با مناسبات شفاف و هدفمند تضمین می‌شود

دبیر حزب اعتماد ملی در استان مرکزی گفت: ایران اسلامی افق بلندی را برای خود ترسیم کرده که دستیابی به آن با اقتصاد پویا و مبتنی بر مناسبات شفاف و هدفمند میسر می‌شود

حجت الاسلام«حجت‌الله هاشمی» افزود: تصویب لوایح مربوط به گروه ویژه اقدام مالی (FATF) بستر روابط اقتصادی و تجاری ایران را تسهیل کرده و کشورها در فضایی شفاف می‌توانند ارتباطشان را با ایران تقویت کنند.

ارتقای گردشگری در سلطانیه با ایجاد دانشکده هنر و معماری

افزایش میزان گردشگر در شهرستان سلطانیه می‌تواند از طریق ایجاد بسترها و زیرساخت‌های لازم بوجود آید که ایجاد دانشکده هنر و معماری عاملی موثر برای بالا بردن شاخص‌های علمی و فرهنگی و در نتیجه ارتقای سطح گردشگری سلطانیه به نظر می‌رسد.

فرماندار سلطانیه با اشاره به اینکه توسعه زیرساختی یک منطقه در گرو توسعه فکری و علمی آن است، گفت: ایجاد مراکز علمی و فرهنگی می تواند در رهسپار کردن قاصدان علمی به این منطقه و تسریع در روند توسعه سلطانیه نقش موثری را ایفا کند.

ضرورت استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی در تولیدات نمایشی

‍ مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در تولیدات نمایشی باید از ظرفیت های بالقوه فرهنگی استفاده شود.

شهرام کرمی در آیین اختتامیه سی و یکمین جشنواره تئاتر استان اظهار داشت: جشنواره‌های تئاتر استانی از باسابقه‌ترین رویدادهای تئاتری کشور می باشد که از آغاز شکل‌گیری آن تا کنون لرستان همواره پیشرو بوده است.

۴۲ درصد مردم، مطالعه الکترونیک دارند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جریان کتاب دیجیتال یا الکترونیک در فضای مطالعه و کتابخانه‌ها در حال رواج است و هم‌اکنون بیش از ۴۲ درصد مردم، مطالعه الکترونیک دارند و باید فضای ترویج کتابخوانی نیز به این سمت باشد.

سید عباس صالحی در آیین اختتامیه نخستین جشنواره میراث مکتوب رضوی در محل خانه فرهنگ صدوقی یزد افزود: حرکت و پایش فرهنگی توسط این وزارتخانه انجام شده و در مرحله اول بیش از ۴۲ درصد کل پاسخگویان اعلام کرده اند مطالعه الکترونیکی دارند که این یعنی جریان ترویج کتابخوانی ما باید در این مسیر قرار گیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه جمعی از مسوولان استان یزد از بزرگترین مجتمع قرآنی کشور با نام امیرالمومنین (ع) در شهر ابرکوه بازدید کرد.

در این بازید مدیر کل امور استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، سید عباس صالحی را همراهی کردند.

مراجعه ۱۴۰ نفر با علائم بیماری مشابه آنفلوانزا به بیمارستان های بوشهر

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهرگفت: تاکنون ۱۴۰ بیمار با علائم بیماری‌های تنفسی مشابه آنفلوانزا به بیمارستان‌های این استان مراجعه و تحت درمان قرار گرفته‌اند.

عبدالمحمد خواجه‌ئیان افزود:تاکنون در خصوص پنج مورد از بیماران یادشده جواب آزمایش‌ها مثبت گزارش‌شده است.

وی یادآورشد: ۲ مورد فوت ناشی از بیماری‌های تنفسی در بیمارستان‌های استان بوشهر گزارش‌شده است که نمونه برای آزمایش از نظر ابتلا به آنفلوانزا به آزمایشگاه مرجع ملی ارسال شده و هنوز پاسخ اعلام نشده است.

اصناف تولیدی تسهیلات بانکی دریافت می‌کنند

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: از برنامه‌های جدی این وزارتخانه پرداخت تسهیلات بانکی به اصناف تولیدی به منظور رفع مشکل نقدینگی آنهاست.

سعید زرندی افزود: پیشتر از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۳۹۷ قرار بود ۲۰ درصد از تسهیلات برای حوزه اصناف تولیدی لحاظ شود اما این برنامه‌ خیلی پررنگ دیده نشد و بانکها نیز علاقه‌ای به دادن تسهیلات به اصناف نداشتند.

آغازعملیات اجرایی طرح قطار حومه‌ای شهر جدید مجلسی اصفهان

عملیات اجرایی قطار حومه‌ای شهر جدید مجلسی اصفهان با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مسوولان استانی آغاز شد.

این طرح با صرف بیش از هزار میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و همکاری فولاد مبارکه و شهر جدید مجلسی به طول ۵۲ کیلومتر حد فاصل این شهر واقع در شهرستان مبارکه تا شهر جدید بهارستان اجرا می‌شود.

قطار حومه ای شهر جدید مجلسی شامل هشت واگن به ظرفیت ۸۰۰ نفر است و ۱۲۰کیلومتر سرعت خواهد داشت.

هیچ مشکلی برای تامین کالاهای اساسی کشور نداریم

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: مردم اطمینان داشته باشند که علیرغم فشارهای تحریمی و اقتصادی، در حوزه تامین کالاهای اساسی کشور به هیچ وجه مشکلی نخواهیم داشت بلکه با توسعه صادرات می‌توان زمینه اشتغال و تولید بیشتر را نیز فراهم کرد.

محمد نهاوندیان اظهار داشت: با وجود تحریم‌های شدید اقتصادی و کاهش منابع ارزی از دی ماه ۹۶ تا خرداد امسال، در حوزه تامین کالاهای اساسی دچار مشکل نشدیم و با اتخاذ تصمیم‌های مناسب و سیاست‌های تشویقی برای صادرات، بحران تحریمی رفع شد.

جایگاه‌های عرضه سوخت استان مرکزی خدمت رسانی عادی دارند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: جایگاه های عرضه سوخت در این استان به صورت عادی در حال ارائه خدمت به شهروندان هستند و هیچ گونه مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

«بهروز اکرمی» افزود: هم اینک جایگاه های عرضه سوخت استان مرکزی دارای ازدحام خاصی نیست و جایگاه داران به صورت عادی در حال ارائه سرویس به همشهریان هستند.

یک‌هزار طرح ورزشی طی ۲ سال توسط دولت افتتاح شده است

وزیر ورزش و جوانان گفت: دولت بیش از یک هزار طرح از کل چهار هزار طرح نیمه تمام در سطح کشور را طی ۲ سال اخیر به اتمام رسانده و این تعداد تا پایان امسال افزایش خواهد یافت.

مسعود سلطانی فر افزود: با افتتاح این پروژه ها زمینه ظهور استعدادهای ورزشی استان های مختلف کشور بیش از پیش فراهم می شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر تعداد طرح‌های نیمه تمام ورزشی در کشور به کمتر از سه هزار طرح رسیده و بنا داریم تا قبل از پایان دولت دوازدهم بیش از ۷۰ درصد آنها را به اتمام برسانیم.

فعالان اقتصادی در تداوم ثبات ارزی نقش آفرین باشند

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: شرایط تلاطم ارزی پنج شش ماهه گذشته طوری بود که همگان ضرر کردند ولی اکنون باید همه برای تداوم وضعیت موجود تلاش کنند.

حسین مدرس‌خیابانی در نشست هم اندیشی برون رفت از رکود اقتصادی با محوریت تجارت خارجی استان بوشهر افزود: در این راستا باید جلوی بخشنامه‌های خلق الصاعه و مخل حوزه کار فعالان اقتصادی نیز گرفته شود.

وی بیان کرد: اکنون باید ببنیم چه فشار و تهدیدهای بی سابقه‎ای به کشور اعمال شده بود که اکنون باید رفته رفته برای بی اثر کردن این تلاطم تلاش کرد.

کارگران هفت‌تپه همچنان خواستار پرداخت حقوق معوقه

کارگران بخش کشاورزی شرکت کشت وصنعت نیشکر هفت‌تپه روز جمعه برای دهمین روز خواستار پرداخت حقوق معوقه خود شدند.

با وجود وعده رییس هیات مدیره شرکت کشت وصنعت نیشکر هفت‌تپه مبنی بر پرداخت حقوق معوقه کارگران تا پایان ماه جاری، حدود ۳۰۰ نفر از کارگران بخش کشاورزی بار دیگر در محوطه این شرکت گردهم آمدند.

آنها خواستار پرداخت حقوق معوقه مرداد، شهریور و مهر خود هستند و اصرار دارند تجمع خود را تا پرداخت این حقوق ادامه دهند.

استان‌ها تا سال ۱۴۰۰ زیرپوشش طرح احیا معادن کوچک قرار می‌گیرند

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تمام استان‌های کشور تا سال ۱۴۰۰ زیر پوشش طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس قرار می‌گیرند.

جعفر سرقینی با اشاره به اینکه امسال ۱۲ استان کشور زیر پوشش این طرح قرار گرفتند، اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان امسال ۵۰ معدن کوچک در کشور باید احیا شوند که اگر این مهم اتفاق بیفتد موفقیت بزرگی است.

بعد از اعلام سهمیه‌بندی سوخت آرامش و امنیت در استان‌ها حاکم است

سخنگوی نیروی انتظامی از آرامش و امنیت حاکم بر استان‌های سراسر کشور بعد از اعلام سهمیه‌بندی سوخت توسط دولت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، ‌سردار "احمد نوریان" اظهارداشت: با رصد مستمر تمامی استان های کشور تاکنون هیچ گونه مشکل امنیتی در این زمینه وجود نداشته است.

تا آخر همراه زلزله‌زدگان آذربایجان‌شرقی هستیم

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به فعالیت ۲۰ دستگاه ماشین‌آلات مهندسی سپاه در مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: تا آخر در کنار زلزله‌زدگان هستیم.

سردار سرلشکر حسین سلامی اظهار داشت: در روستاهای زلزله‌زده میانه ۲۰ دستگاه مهندسی سنگین سپاه پاسداران در حال فعالیت است.

روند عادی عرضه سوخت در پایتخت

آغاز سهمیه‌بندی بنزین بر اساس تصمیم سران سه قوه از بامداد جمعه ۲۴ آبانماه تاثیری بر جایگاه‌های عرضه سوخت پایتخت نداشته و روال عادی سوخت‌گیری در جریان دارد.

بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا از بامداد جمعه ۲۴ آبان بنزین برای همه وسایل نقلیه بنزین سوز سهمیه بندی شد.

طبق اطلاعیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای هر لیتر هزار و ۵۰۰ تومان و قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه‌ای به ازای هر لیتر سه هزار تومان خواهد بود و همچنین قیمت بنزین سوپر هر لیتر سه هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است.

بی ثباتی قوانین مهمترین مشکل شرکت‌های دانش بنیان است

مشاور رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: مهمترین مشکل پیش روی شرکت‌های دانش بنیان بی‌ثباتی سیاست‌ها، قوانین و مقررات و رویه‌های ناظر بر کسب و کار است.

سید جعفر مرعشی اظهار داشت: غیرقابل پیش بینی بودن قیمت مواد اولیه و محصولات یکی دیگر از مشکلات مهم پیش روی شرکت‌های دانش بنیان است.

کرایه تاکسی‌های تهران افزایش نمی یابد

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران اعلام کرد که کرایه تاکسی به دلیل سهمیه بندی بنزین قیمت بنزین افزایش نخواهد یافت.

علیرضا قنادان گفت که رانندگان تاکسی به دلیل افزایش نرخ بنزین اجازه افزایش نرخ کرایه‌ها را ندارند و شهروندان می‌توانند؛ تخلفات تاکسیرانان را از طریق شماره‌های ۴۸۰۴۸ و یا ۱۸۸۸ به سازمان تاکسیرانی تهران اعلام کنند.

وی ادامه داد: سامانه‌های نظارتی و گشت‌های این سازمان فعال هستند و با تخلفات احتمالی برخورد قانونی می‌کنند.

ایران به فناوری ساخت کانتینرهای شناورهای آبی دست یافت

وزیر راه و شهرسازی گفت: جمهوری اسلامی با اتکا به توان داخلی و استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان به ساخت تجهیزات بندری و کانتینرهای شناورهای آبی برای صادرات دست یافت.

محمد اسلامی افزود: مرداد امسال شرکت‌های کشتیرانی، کانتینرهای خود را از ایران خارج کردند تا کشورمان در بخش صادرات دریانوردی با مشکل مواجه شود اما با همت صنعتگران داخلی و استفاده از توانایی علمی شرکت‌های دانش‌بنیان به ساخت کانتینرهای استاندارد روی آوردیم و ساخت این تجهیزات توسط جوانان این مرز و بوم محقق شد.

تفاهمنامه توسعه متوازن آموزش عالی حوزه سلامت امضا شد

معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سند آمایش مناسبات نیروی انسانی برای ۱۰ سال آینده بین وزارت بهداشت و دبیران مناطق آمایشی کشور در واقع تفاهمنامه توسعه متوازن آموزش عالی حوزه سلامت در ۱۰ کلان منطقه آمایشی بشمار می رود که بین وزارت بهداشت و روسای شورای هماهنگی کلان مناطق ۱۰ گانه آمایشی به امضا رسید.

باقر لاریجانی در حاشیه دومین نشست مسئولان ارشد حوزه آموزش وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی افزود: این کار توافقی ما بین دانشگاه های علوم پزشکی است که نظرات و اصلاحات آن را طی دو هفته آینده نهایی خواهیم کرد.

معاون آموزشی وزیر بهداشت افزود: تدوین این سند کار بسیار مهم و تاثیرگذاری است چراکه این سند براساس محاسبات نیروی انسانی در سال های آینده در رشته های مختلف و میزان نیاز ملی و انسانی تصویب شده است و توافق امروز سهم مناطق مختلف ده‌گانه کشور از این نیازهای آموزشی است.

وی همچنین گفت: این تفاهمنامه که یک توافق درون منطقه ای است در منطقه هشت(دانشگاه‌های علوم پزشکی استان های کرمان و سیستان و بلوچستان) صورت می گیرد و هدف آن در ۱۰ سال آینده است که به چه میزان در دانشکده ها و موسسات آموزشی مختلف در مدت یاد شده توسعه و ساماندهی نیروی انسانی صورت می پذیرد و این امر می تواند مدلی برای دیگر مناطق باشد.

دستور شهردار تهران برای خدمت رسانی حداکثری به شهروندان

شهردار تهران طی دستوری به معاون حمل و نقل و ترافیک خود خواستار خدمت رسانی حداکثری به شهروندان از فردا (شنبه) با توجه سهمیه بندی بنزین شد.

این دستور با توجه به افزایش قیمت و سهمیه بندی بنزین داده شد چراکه انتظار می رود تا در روزهای آتی به ویژه روز شنبه، میزان جا به جایی توسط وسایل حمل و نقل عمومی با افزایش قابل توجهی رو به رو شود.
پیروز حناچی در دستوری به معاون حمل و نقل و ترافیک و تمامی واحدهای ستادی بر آمادگی کامل تمامی ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت برای خدمات رسانی حداکثری به شهروندان به ویژه در روزهای ابتدایی اجرای طرح سهمیه بندی تاکید کرد.

گزارش ها

"گلبانگ وحدت در کردستان" عنوان گزارشی از مرکز سنندج که درباره مراسم‌ مولودی‌خوانی‌ در کردستان‌ است.

گزارشی باعنوان "هفته وحدت، پیام آور صلح و همدلی مسلمانان" از مرکز اراک که به موضوع هفته وحدت که زمینه‌ساز موفقیت‌های بزرگ برای امت اسلامی است پرداخته است.

"آذربایجان غربی یک گام دیگر رو به پیشرفت" نیز گزارشی است از مرکز ارومیه که درباره سفر «اسحاق جهانگیری» معاون اول رییس‌جمهوری به آذربایجان‌غربی بود که در این سفر با افتتاح طرح‌های مهم اقتصادی، یک گام بلند دیگر در مسیر پیشرفت و آبادانی این استان برداشته شد.

"حرم امام رضا(ع) قلب وحدت و اخوت مسلمانان" ازمرکز مشهد به موضوع مضجع شریف ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا(ع) که سالهاست قلب تحکیم وحدت بین مسلمانان بوده و در سایه سار گنبد طلای حضرتش، زائران شیعه و سنی پیوند برادری و اخوت خود را در سالروز میلاد نبی مکرم اسلام(ص) و سلاله پاکشان حضرت امام جعفر صادق(ع) جشن گرفته‌اند.

"همراهی مردم لرستان با سهمیه بندی بنزین" نام گزارشی از مرکز خرم آباد که به موضوع آغاز سهمیه بندی بنزین دراین استان پرداخته است.

1352/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صوت/ دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان+متن