تاکید بر تعمیق همکاری های علمی و فرهنگی ایران  و جمهوری آذربایجان


تاکید بر تعمیق همکاری های علمی و فرهنگی ایران  و جمهوری آذربایجان

  باکو - ایرنا - ابوذر ابراهیمی ترکمان رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران و رامیز مهدی اف رییس جدید فرهنگستان ملی علوم جمهوری آذربایجان در جریان دیدارشان در روز جمعه در باکو، بر اهمیت گسترش همکاری های علمی و فرهنگی دو کشور تاکید کردند.

ابراهیمی ترکمان در این دیدار که با حضور " جواد جهانگیرزاده " سفیر و "اصغر فارسی" رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان برگزار شد ، ضمن تبریک به مهدی اف به مناسبت انتصاب به پست ریاست فرهنگستان ملی علوم جمهوری آذربایجان که مهمترین مرکز علمی این کشور و منطقه قفقاز جنوبی به شمار می رود، به ظرفیت های موجود برای همکاری های فرهنگی، علمی و تحقیقاتی دو کشور همسایه با توجه به اشتراکات فرهنگی و تاریخی و همچنین ظرفیت عظیم مراکز و دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد.

وی با اشاره به همایش ها و کنفرانس های مشترک برگزار شده در سال های اخیر از جمله کنفرانس علمی " از خورشیدبانو ناتوان تا پروین اعتصامی " در باکو و همایش "شمس تبریزی" در دانشگاه تبریز ، گفت: ما از هرگونه همکاری که در راستای قرابت شخصیت های علمی و فرهنگی و تعمیق و توسعه روابط ادبی و فرهنگی ایران و جمهوری آذربایجان باشد، استقبال می کنیم و بر اهمیت گسترش همکاری ها واقف هستیم.

ابراهیمی ترکمان در ادامه سخنانش بر انعقاد تفاهم نامه های علمی و تحقیقاتی بین فرهنگستان ملی علوم جمهوری آذربایجان و مراکز علمی ایران تاکید کرد.

مهدی اف رییس فرهنگستان ملی علوم جمهوری آذربایجان نیز با اشاره به اشتراکات فرهنگی، تاریخی و مذهبی و همچنین جایگاه علمی و پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در موضوعات مختلف علمی، بویژه در حوزه های علوم نوین، خواستار همکاری با موسسات علمی و تحقیقاتی ایران در حوزه های علمی مختلف شد.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران در جریان سفر به باکو برای شرکت در دومین همایش بین المللی مسوولان دینی با "الهام علی اف " رییس جمهوری آذربایجان و " ابوالفضل قارایف " وزیر فرهنگ این کشور دیدار و در خصوص توسعه همکاری های فرهنگی بین دو کشور گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

دومین همایش بین المللی مسوولان دینی با روزهای 23 و 24 آبان ماه جاری با حضور 500 تن از روحانیان ، دانشمندان و شخصیت های علمی ، فرهنگی و اجتماعی از 70 کشور در باکو برگزار شد .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنج عضو استان قم به باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی "قاف" راه یافتند