تاکید بر تعمیق همکاری های علمی و فرهنگی ایران  و جمهوری آذربایجان


تاکید بر تعمیق همکاری های علمی و فرهنگی ایران  و جمهوری آذربایجان

  باکو - ایرنا - ابوذر ابراهیمی ترکمان رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران و رامیز مهدی اف رییس جدید فرهنگستان ملی علوم جمهوری آذربایجان در جریان دیدارشان در روز جمعه در باکو، بر اهمیت گسترش همکاری های علمی و فرهنگی دو کشور تاکید کردند.

ابراهیمی ترکمان در این دیدار که با حضور " جواد جهانگیرزاده " سفیر و "اصغر فارسی" رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان برگزار شد ، ضمن تبریک به مهدی اف به مناسبت انتصاب به پست ریاست فرهنگستان ملی علوم جمهوری آذربایجان که مهمترین مرکز علمی این کشور و منطقه قفقاز جنوبی به شمار می رود، به ظرفیت های موجود برای همکاری های فرهنگی، علمی و تحقیقاتی دو کشور همسایه با توجه به اشتراکات فرهنگی و تاریخی و همچنین ظرفیت عظیم مراکز و دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد.

وی با اشاره به همایش ها و کنفرانس های مشترک برگزار شده در سال های اخیر از جمله کنفرانس علمی " از خورشیدبانو ناتوان تا پروین اعتصامی " در باکو و همایش "شمس تبریزی" در دانشگاه تبریز ، گفت: ما از هرگونه همکاری که در راستای قرابت شخصیت های علمی و فرهنگی و تعمیق و توسعه روابط ادبی و فرهنگی ایران و جمهوری آذربایجان باشد، استقبال می کنیم و بر اهمیت گسترش همکاری ها واقف هستیم.

ابراهیمی ترکمان در ادامه سخنانش بر انعقاد تفاهم نامه های علمی و تحقیقاتی بین فرهنگستان ملی علوم جمهوری آذربایجان و مراکز علمی ایران تاکید کرد.

مهدی اف رییس فرهنگستان ملی علوم جمهوری آذربایجان نیز با اشاره به اشتراکات فرهنگی، تاریخی و مذهبی و همچنین جایگاه علمی و پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در موضوعات مختلف علمی، بویژه در حوزه های علوم نوین، خواستار همکاری با موسسات علمی و تحقیقاتی ایران در حوزه های علمی مختلف شد.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران در جریان سفر به باکو برای شرکت در دومین همایش بین المللی مسوولان دینی با "الهام علی اف " رییس جمهوری آذربایجان و " ابوالفضل قارایف " وزیر فرهنگ این کشور دیدار و در خصوص توسعه همکاری های فرهنگی بین دو کشور گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

دومین همایش بین المللی مسوولان دینی با روزهای 23 و 24 آبان ماه جاری با حضور 500 تن از روحانیان ، دانشمندان و شخصیت های علمی ، فرهنگی و اجتماعی از 70 کشور در باکو برگزار شد .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)