حیات الغیب :دو نرخی شدن بنزین نباید منجر به گرانی دیگر کالاها شود


حیات الغیب :دو نرخی شدن بنزین نباید منجر به گرانی دیگر کالاها شود

‌ امام جمعه موقت خرم‌آباد گفت: دولت باید نظارت کند که دو نرخی شدن بنزین منجر به گران شدن دیگر کالاها نشود.

حیات الغیب :دو نرخی شدن بنزین نباید منجر به گرانی دیگر کالاها شود

حجت‌الاسلام سید لطف الله حیات الغیب در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد با تبریک میلاد حضرت رسول (ص) و امام جعفر صادق (ع) با اشاره به حدیثی از امام ششم شیعیان امام صادق (ع)، اظهار کرد: سزاوار است که مومن ۸ خصلت داشته باشد، نخست آنکه هنگام فتنه ها و آشوب ها با وقار و آرامش عمل کند، دوم وقتی بلایی سراغ او می آید صبور باشد، سوم وقتی به رفاه رسید شاکر باشد، چهارم قانع باشد به آنچه که خدا به او داده است، پنجم به دشمن خود ظلم نکند، بر دوستان خود برنامه ای را تحمیل نکند، جسم خود را خسته کند ولی دیگران از او راحت و از هر جهت در آسایش باشند.

وی در ادامه به موضوع دو نرخی شدن قیمت بنزین پرداخت و با بیان اینکه اصل و ضرورت اجرای این طرح مطابق مصوبات قانونی مورد تفاهم دولت و مجلس و نخبگان اقتصادی است اما باید با دقت و صحیح اجرا شود، عنوان کرد: این مهم نباید یک طرفه اجرا نشود.

‌ ‌ امام جمعه موقت خرم‌آباد اضافه کرد: دولت باید با نظارت بر نحوه اجرا و بررسی پیامدهای این طرح مانع گرانی دیگر کالاها شود.

وی خاطر نشان کرد: مردم حق دارند از چگونگی هزینه صحیح منابع حاصل از این طرح اطلاع پیدا کنند.

وی با اشاره به موضوع کتاب و کتابخوانی بیان کرد: تعداد کتابخانه‌های استان کم است.

حیات الغیب با بیان اینکه کتاب و امر مطالعه منجر به افزایش آگاهی افراد جامعه می‌شود،افزود: افراد باید اهل مطالعه باشند چراکه آگاهی بخشی انسانها در سایه مطالعه و کتابخوانی محقق می‌شود.

امام جمعه موقت خرم‌آباد در ادامه با اشاره به سالروز آزادسازی سوسنگرد گفت: نیروهای ما همیشه از مرزهای این آب و خاک به خوبی پاسداری کردند و ضرورت دارد زحمات رزمندگان در سال های سخت دوران دفاع مقدس قدر دان باشیم.

حیات الغیب به اقدامات قوه قضاییه اشاره کرد و با بیان اینکه مبارزه با مفسدان اقتصادی توسط دستگاه قضا منجر به برگشت بیش از ۴۹ هزار میلیارد به خزانه کشور شد، افزود: این رقم در راستای خارج کردن چندین هزار هکتار زمین از دست زمین خواران، مهار ۴ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی، بازگشت اموال دانه درشت ها به کشور و ... بوده است.

امام‌جمعه موقت خرم‌آباد با تاکید بر اینکه مردم و مسئولین باید قوه قضاییه را حمایت کنند، اظهار کرد: در برخوردها نباید به گونه‌ای عمل شود که قوه قضاییه تضعیف شود، این کار خوبی نیست.

وی خاطر نشان کرد: وجود قوه قضاییه برای برخورد با فساد است، می‌شود به کسی که وظیفه خود را انجام می دهد بگوییم چرا برخورد می کنی؟

حیات الغیب با بیان اینکه اصل وحدت مورد نظر باشد و مردم هم خوب می‌فهمند چه کسانی خدمت می کنند، گفت: رضایت مردم رضایت خدای متعال است،.

وی تصریح کرد: برخی حرف ها شنیده می‌شود که خوب نیست، مردم هوشیار هستندو می دانند علت این سر و صداها چیست؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!