زندگی اجتماعی پیامبر اسلام (ص) الگوی جامعه امروز باشد


زندگی اجتماعی پیامبر اسلام (ص) الگوی جامعه امروز باشد

مراغه- ایرنا- مدرس دروس خارج حوزه های علمیه قم با اشاره به سیره ائمه معصومین (ع) گفت: زندگانی پربرکت اجتماعی پیامبر اکرم (ص) در صدر اسلام، الگوی جامعه امروز باید باشد.

به گزارش ایرنا، آیت الله احمد عابدی روز جمعه در آیین عمامه گذاری طلاب حوزه های علمیه مراغه افزود: هدف اصلی پیامبر (ص) در تبیین دین اسلام و آموزه های متعالی آن خدمت به آحاد مردم بود.

وی ادامه داد: آن حضرت در کنار تبلیغ و گسترش دین مبین اسلام، خدمات بزرگ اجتماعی به مردم از جمله با احداث سد، حفر چاه و احداث مساجد و کارهای خیریه انجام می دادند.

وی اضافه کرد: حضرت خدیجه (س) نیز به عنوان همراه همیشگی پیامبر اکرم (ص) ایشان را در پیشبرد اهداف اجتماعی همراهی می کردند و این امر باید الگویی برای امروز جامعه اسلامی باشد.

وی گفت: تفکر متعالی پیامبر اکرم (ص) تامین معیشت امت اسلامی و تمامی مردم فارغ از اندیشه ها، ادیان و تفکر آنان بوده است.

وی با اشاره به نقش اجتماعی و فرهنگی حوزه های علمیه در جامعه نیز افزود: پاسداری از مرزهای اعتقادی و دین اسلام رسالت اصلی طلاب و روحانیت در عصر حاضر است.

عضو خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه نیز در این مراسم گفت: پیامبر اسلام (ص) و ائمه معصومین از جمله امام صادق (ع) بنیانگذار حوزه های علمیه در صدر اسلام بودند.

آیت الله محمدتقی پورمحمدی افزود: طلاب نیز با تاسی به ائمه معصومین (ع) و پیامبر اسلام (ص) ارزش های اسلام ناب را در جامعه تبیین کنند.

به گزارش ایرنا، در این آیین ۱۹نفر از طلاب حوزه های علمیه مراغه به مناسبت میلاد با سعادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) به لباس روحانیت ملبس شدند.

هم اکنون بیش از ۵۰۰ طلبه در پنج حوزه علمیه شهرستان مراغه تحصیل می کنند.

شهرستان مراغه با و حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا