اعتراض به قاضی دیوان عالی آمریکا


معترضان در واشنگتن علیه قاضی کاوانا شعار دادند

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، معترضان آمریکایی در نخستین حضور برت کاوانا در انظار عمومی از یک سال پیش که به عنوان قاضی دیوان عالی تایید شد، شعار‌هایی علیه وی - که به فساد اخلاقی متهم شده است- سر دادند.

ده‌ها معترض با در دست داشتن تابلو‌هایی با عبارت «کاوانا را استیضاح کنید» , در مقابل ساختمانی در واشنگتن که کاوانا قرار بود سخنرانی کند تجمع کردند و شعار «شما از یک تجاوزگر جنسی حمایت می‌کنید» سر می‌دادند. چند تن از فعالان هم بدون دعوت وارد ضیافت شام در محل سخنرانی کاوانا شدند.
پلیس یکی از معترضان را که تلاش می‌کرد در برگزاری ضیافت اختلال ایجاد کند، از محل دور کرد. معترضان شعار «ما حرف قربانیان را باور می‌کنیم» و «تو قسم دروغ خوردی» سر می‌دادند. کاوانا بیش از دو هزار نفر از اعضای جامعه فدرالیست را به این ضیافت دعوت کرده بود. این سازمان محافظه کار حقوقی از قضات منتخب دونالد ترامپ، از جمله کاوانا حمایت کرده است.
کریستین بلازی فورد، استاد دانشگاه کالیفرنیا گفته است کاوانا سال ۱۹۸۲ که هر دو دانش آموز دبیرستانی در مریلند بودند، به او حمله جنسی کرد. سخنان فورد علیه کاوانا روی نمایشگر بزرگی نزدیک محل برگزاری ضیافت پخش شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403