مردم مسئولان را تنها نمی گذارند


مردم مسئولان را تنها نمی گذارند

کرج - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج گفت: مردم با کار و داشتن برنامه بر طبق دستورات مقام معظم رهبری در رونق تولید و رفع مشکلات همراه مسئولان هستند.

آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج با بیان اینکه بایستی ظرفیت جوان ها را برای پیشبرد برنامه های کشور به کار گرفت، افزود: در همین استان البرز مردم حاضر هستند تا با همراهی مسئولان بر مشکلات فائق آیند، این همه جوان دانشمند و کار بلد داریم ،اما شاهدیم که در همین استان خودمان نیرویی ۶۰ ساله را از استان دیگر می آورند.

وی اضافه کرد: امروز با وجود اینکه نیاز به فضای همدلی هر چه بیشتر داریم در تریبون ها حرف هایی زده و تاریخ اسلام تحریف می شود در حالی که پیامبر اسلام(ص) با دشمن ۲ بار پیمان نبست.

حسینی همدانی در بخش دیگری از سخنان خود به قدرت امروز ایران اسلامی اشاره کرد و گفت : ایران قدرت برتر در دنیا محسوب می شود و آمریکا به این نتیجه رسیده که نمی تواند به فعالیت های ایران اسلامی پاسخ دهد، چنانچه این مهم را در ساقط شدن پهپاد دشمنان دیدیم.

وی با بیان اینکه در این شرایط بعضی از کمبود بودجه و عدم فروش نفت سخن می گویند، اظهار داشت: آنها می گویند ما دیگر نمی توانیم کاری کنیم، آیا منظور این نیست که اگر(دشمنان) فشارشان را بیشتر کنید شاید نتیجه بدهد؟ آیا نعوذبالله خط دادن به دشمن نیست؟.

امام جمعه کرج افزود: پیش از این ( برخی داخلی ها) می گفتند نباید سلاح داشت و به دنبال آن رفت تا بتوانیم پیشرفت کنیم، برای پیشرفت علمی و تکنولوژی نباید به طور حتم سلاح داشت و باید کار دیپلماتیک کرد، باید کارها را از راه دیپلماسی جلو برد ولی امروز می گویند یکی از دستاوردهای آینده برجام که بی فرجام نیز هست خرید سلاح می باشد.

آیت الله حسینی همدانی با طرح این پرسش که چرا ناکارآمدی تیم اقتصادی و مدیریتی را به حساب دیگری می گذارید گفت: به دستگاه ها و نهادها میتازید در حالی که اکثر پروژه هایی که افتتاح می کنید کار همان دستگاه هایی است که اتفاقا از آنها انتقاد می کنید، آنها نیز شفاف کار می کنند و شفاف گزارش می دهند و کارهایشان را بیان می کنند.

وی ادامه داد: فرافکنی برای چیست؟ نمی شود برای توجیه سیاست های غلطی که اثر آن ملموس است، تاریخ اسلام و قرآن را تحریف کرد، رسول خدا(ص) پیمان هایی با گروه های مختلف که در اطراف حضرت و خارج از نظام اسلامی بود، بسته بودند و می بستند و عموما آن کسانی که در داخل بودند اهل پرداخت جزیه بودند و بر اساس همان پیمان ها با دشمن خارجی هم پیمان هایی را داشتند ولی شما تمام تاریخ را بگردید رسول خدا(ص) با دشمن ۲ بار پیمان نمی بست.

نماینده ولی فقیه در استان البرز، عملکرد نظام اسلامی را در مسائل پیش روی خوب توصیف و عنوان کرد: البته دولت نیز باید نواقص را جبران کند، پرونده اقتصادی با مقاومت بسته شده و دشمنان به دنبال باز کردن پرونده دیگری هستند.

آیت الله حسینی همدانی ادامه داد: مسئولان به جای نظریه پردازی باید مشغول فضای کار باشند و به جای فرافکنی ، اگر مردم سئوالی دارند باید مسئولان پاسخگو باشند.

نماینده ولی فقیه در البرز افزود: مسئولان باید توضیح بدهند که با سرمایه ملت و اوقاتی که در اختیارشان بوده چکار کرده اند، می گویند به دنبال این هستند که عزت ملی حفظ شود اما در عمل دیدیم که همه چیز را از ما، دشمنان گرفتند و به صورت قطره چکانی با احتیاط داده ها را در حال پس گرفتن هستیم.

وی گفت: بر اساس آیات قرآنی باید زمانی مذاکره داشت که احتمال نقض عهد و زمینگیر شدن نباشد و بر مبنای منویات مقام معظم رهبری سخن گفتن از مذاکره خطا است.

امام جمعه کرج در ادامه به وضعیت معیشتی مردم اشاره کرد و اظهار داشت: در بحث معیشت، تورم و بیکاری که تبدیل به معضلات اجتماعی شده عملکردها قابل دفاع نیست و در برخی از قسمت ها عملکرد تبدیل به نارکارآمد نشان دادن نظام اسلامی شده، با شعار امید و اعتدال، ناامیدی و افراط را ترویج می کنید.

وی ادامه داد: با عصبانیت به جای پاسخگو بودن نباید فضا را سیاسی کرد، بنابراین از باب خیرخواهی می گویم که راهش این مسیری که در پیش گرفته شده نیست و اگر در مواردی مماشات، سکوت و یا توجیه می کنید شاید به خاطر مصلحت است اما اگر طعنه به مقام معظم رهبری زده و یا تعرض به جایگاه ولایت شود، آن را تحمل نمی کنیم و امام خود را تنها نخواهیم گذاشت.

حسینی همدانی بااشاره به اینکه ه بی ربط گویی به رهبری را به هیچ کس نخواهیم داد خاطر نشان کرد: بر مبنای فرمایشات مقام معظم رهبری، عامل موضوعات و حوادث امروز تحریم های خارجی نیست بلکه دلیل مشکلات داخلی است.

نماینده ولی فقیه در البرز در ادامه ضمن تبریک فرارسیدن میلاد پیامبر اکرم اسلام(ص) یادآور شد: شب عید و در شب میلاد نبی اکرم (ص) باید با یک مقدمه سازی و شیب ملایم این اقدام انجام می شد، مردم هوشیارند به طوری که جاییکه استکبار سود ببرد دخیل نمی شوند.

وی با اشاره به اقدامات قوه قصاییه گفت: این قوه با صلابت اقدامات خود را شروع کرده و حرکت آن عوام فریبی و سیاسی نیست.

حسینی همدانی در بخش دیگری از سخنان خود به فرارسیدن هفته کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و از والدین خواست تا با کتابخوانی این فرهنگ را در بین فرزندان خود نشر دهند، مقام معظم رهبری به کتاب اهمیت زیادی می دهند.

وی در ادامه به فاش کردن اسناد لانه جاسوسی اشاره و گفت: استکبار جهانی از سال ۵۸ توطئه های زیادی عملیاتی که برخی ازاین توطئه ها هنوز عملی نشده است بر اساس این اسناد به دنبال آن است تا میانه رو ها و مخالفان مذهب بر کسور تسلط بیشتری داشته باشند، دشمنان به همین منظور پایگاه های خبری خود را تقویت می کنند.

مسئولان در مظان انتخاباتی قرار نگیرند

نمابنده ولی فقیه در البرز در بخش دیگری از سخنان خود به پیش روی بودن انتخابات اشاره و ضمن قدردانی از عملکرد دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی اظهار داشت: این دستگاه ها ایستاده اند تا کسی که صلاحیت ندارد تائید نشود، بنده نیز به عنوان امام جمعه حمایت ها را در این زمینه دارم، در مبارزه با فساد با کسی تعارف نداریم

حسینی همدانی گفت: فردی که به مجلس شورای اسلامی راه پیدا می کند نباید قانون شکن باشد و مسئولان استان البرز نیز نباید به هیچ عنوان د رمظان انتخابات قرار بگیرند ، بر این اساس مدیر کل، شهردار و یا بخشداری نباید با کسی که احتمال نامزدی برای وی وجود دارد، به جایی برود و اگر چنین موردی دیده شود هر ۲ مورد اتهام هستند.

وی ادامه داد: برخی دستگاه ها حقوق کارکنان خود را نمی دهند اما هدیه و شام داده و در این گونه مراسم شاهد هستیم که نامزدهای انتخاباتی حضور می یابند، البته این تخلفات از چشم ناظران دور نیست و مردم نیز هوشیار هستند.

امام جمعه کرج افزود: بر اساس گفته وزیر کشور تا شب انتخابات احتمال تغییرات وجود دارد و عوض نکردن مسئولی که خیانت به بیت المال را دارد به ابن بهانه که نزدیک انتخابات است حرف قابل قبولی نیست و ترکیب انتخاباتی را به هم نمی زند.

حسینی همدانی با بیان اینکه بر مبنای فرمایش مقام معظم رهبری باید از بداخلاقی انتخاباتی پرهیز شود خاطر نشان کرد: برخی آرام آرام اسم شهدا ا تغییر می دهند به گونه ای که نام مجموعه ای که به نام شهید چمران است به کیش تغییر یافته که باید به اسم اول بازگردد در غیر اینصورت تذکر دیگری داده می شود.

وی در ادامه میلاد با سعادت پیامبر اکرم اسلام(ص) و امام جعفر صادق (ع )را تبریک گفت و اظهار داشت :خداوند، پیامبر را در قرآن کریم به عنوان عظمت اخلاق ستوده است و بر اساس فرمایش حضرت علی(ع) پیامبر اسلان پایبندترین فرد به عهد و پیمان و بخشنده ترین بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس