خطیب جمعه بیرجند: منطق سهمیه‌بندی سوخت را درک می‌کنیم


خطیب جمعه بیرجند: منطق سهمیه‌بندی سوخت را درک می‌کنیم

بیرجند - ایرنا - امام جمعه موقت بیرجند گفت: ما منطق سهمیه‌بندی سوخت و افزایش نرخ بنزین را درک می‌کنیم و وضعیتی که وجود داشت، غیرقابل تحمل بود.

حجت الاسلام محمد مختاری در خطبه‌های نمازجمعه بیرجند در مصلای المهدی (عج) بیرجند افزود: این وضعیت به صلاح کشور و مردم نبود زیرا دست کسانی که خودروهای پرمصرف داشتند در جیب مردمی بود که مصرف بنزین ندارند یا مصرفشان متعارف است.

وی گفت: بین قیمت بنزین عرضه شده با قیمت واقعی تفاوت زیادی است و این تفاوت به جیب همه نمی‌رود.

خطیب جمعه بیرجند اضافه کرد: یارانه بنزین روستایی به جیب کسانی می‌رفت که مصرف زیادی دارند و تداوم چنین وضعیتی به نفع کشور نبود و باید درمان می‌شد.

وی گفت: با وجود اینکه اصل این مسئله را کارشناسان تایید می‌کنند اما مردم فهیم، مومن و صبور انتظار دارند این عمل جراحی که برای اقتصاد کشور لازم بوده و از هدر رفتن منابع و بیت المال جلوگیری می‌کند دولت ملاحظاتی را نیز مدنظر قرار دهد تا این جریان به حداقل آسیب برسد.

حجت الاسلام مختاری تاکید کرد: همانطور که مسئولان وعده دادند بدانند که مردم پیگیر هستند و اینکه مابه التفاوت افزایش نرخ بنزین به مستضعفان و ۶۰ میلیون نفر برگردد، باید تداوم داشته باشد تا مردم احساس کنند این گرانی بنزین به نفعشان است.

وی افزود: همچنین دولت باید با مدیریت و کنترل مواظب باشد که این مسئله بهانه‌ای برای افزایش بی‌رویه قیمت‌ها در بخش‌های مختلف نشود.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه دولت باید حساب شده جلوی هرگونه گرانی را بگیرد گفت: برجام به اندازه کافی گرانی را بر مردم تحمیل کرده است و بیش از جامعه طاقت گرانی را ندارد.

وی اظهار داشت: همچنین دولت به گران کردن بنزین به عنوان راه حل مبارزه با قاچاق نگاه نکند زیرا یکی از مهمترین عوامل هدر دادن منابع سوختی قاچاق است که باید از آن جلوگیری کرد.

مختاری با تاکید بر اینکه دولت مبارزه با قاچاق بنزین را جدی بگیرد گفت: دولت تصور نکند با گرانی بنزین جلوی قاچاق گرفته می‌شود زیرا با همین قیمت اعلام شده هم قاچاق بنزین برای عده‌ای سودآور است.

وی گفت: با دولت اختلاف نظر داریم اما کارهایی که به نفع اقتصاد کشور و مردم باشد را تایید می‌کنیم لذا این قضیه چون تصمیم همه قوا است اصل آن مورد تایید بوده اما نیاز به ملاحظاتی دارد که حداقل آسیب به قشر ضعیف وارد شود.

وی اضافه کرد: افزایش نرخ بنزین که دیشب اتفاق افتاد در روز خوبی نبود و باید در روز دیگری انجام می‌شد.

خطیب جمعه بیرجند در بخش دیگری از خطبه‌ها با بیان اینکه اسلام انقلابی به معنای تقابل با تمام دنیا نیست اظهار داشت: مستکبران بخش کمی از دنیا هستند و اکثریت دنیا اگر مجالی پیدا کنند در کنار ما برای مبارزات ضداستکباری خواهند بود.

وی گفت: آل سعود به ریسمان آمریکا چنگ زده لذا خائن و مطرود بوده و نباید مسلمانی خیال کند آنها معیار وحدت هستند.

حجت الاسلام مختاری اضافه کرد: همه دنیای اسلام با محوریت ایران اسلامی و عشق به پیامبر اسلام (ص) علیه مستکبران عالم و خائنان داخلی و خارجی اسلام متحد شوند تا به سایه امن برسند.

وی گفت: همه ما به ویژه مسئولان باید به صورت دقیق بصیرت و درک پیدا کنیم که دعوای اسلام و نظام در این چهل سال با دنیای مستکبر بوده لذا با همه دنیا یا کفار دعوا نداریم.

او با بیان اینکه تقابل ما با استکباری است که به دنبال براندازی نظام از چهل سال پیش است تصریح کرد: برخی مستکبران انقلاب اسلامی را برنتابیدند لذا از ابتدا به دنبال این بودند که ما را به دوران قبل از انقلاب برگردانند تا نتوانیم مستقل زندگی کنیم.

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه همه دنیا کافر یا همه کافران مستکبر نیستند گفت: کره شمالی، روسیه، چین، هند، ترکیه و بسیاری از ملت‌های دیگر در کنار ما قرار دارند و با آمریکا مستکبر در تضاد هستند.

وی تاکید کرد: ما می‌توانیم با تکیه بر توان داخلی بسیار بالا و همکاری کشورهای ضداستکبار بر نیروهای ضدانقلاب غلبه کنیم.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: جای تاسف دارد که برخی مغرضان سیاسی یا انسان‌های جاهل تلاش دارند دوگانگی تقابل و تعامل ایجاد و این طور وانمود کنند که نیروهای انقلابی به دنبال تقابل با تمام دنیا هستند.

وی افزود: آنها می‌خواهند اینگونه مردم را از نیروهای انقلابی جدا کنند و خودشان با این ادعا که دنبال تعامل هستیم رای جمع کنند لذا به مسئله تقابل دامن می‌زنند و می‌گویند هر کسی با برجام مخالف است اهل تقابل با دنیا بوده که این یک فریب سیاسی و دروغ بزرگ محسوب می‌شود.

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه چرا برخی می‌گویند بعد از چهل و یک سال هنوز نفهمیدیم با دنیا تقابل کنیم یا تعامل افزود: شما اگر نفهمیدید مشکل از خود شماست اما مردم و رهبری براساس آموزه‌های دینی فهمیده‌اند که با دنیا غیر استکبار حتی اگر کافر باشند، تعامل داریم.

وی گفت: تقابل ما با آمریکای مستکبر و همدستان و نوچه‌های او است لذا ما در برابر کفار مستکبر موظف هستیم بایستیم چون اینها قابل هیچ مذاکره و تعامل نیستند و پاسخ ما به مستکبران چون آمریکا بعد چند دهه همچنان این است که مرگ بر آمریکا.

وی با تاکید بر اینکه فساد، اختلاس و غارت بیت‌المال مشکل اساسی ماست اضافه کرد: دولت حداکثر همکاری و معرفی مفسدان را به قوه قضاییه داشته باشد و ما حمایت خود را از رئیس قوه قضاییه اعلام کرده و خواهان ادامه برخورد قاطعانه با فساد و اختلاس هستیم.

خطیب جمعه بیرجند در بخشی دیگری از سخنانش با اشاره به لزوم حفظ کیان خانواده و توجه به تشکیل آن برای مهار غرایز جنسی اظهار داشت: تمرکز دشمن بر ویران کردن ارکان عفاف است، به همین خاطر شاهد ترویج بی بند و باری جنسی به خصوص در فضای مجازی هستیم اما مسئولان هم از روی غفلت همکاری لازم را ندارند و به فکر جدی شبکه اینترنت ملی نیستند.

وی با بیان اینکه نباید طوری باشد که دشمن عزت، شرف، دین و استقلال ما را غارت کند و نتوانیم کاری کنیم گفت: جوانی که گرفتار بی‌بند و باری جنسی است نمی‌تواند مقابل دشمن بیاستد لذا اوضاع امروز متناسب با جامعه اسلامی مطلوب نیست.

مختاری افزود: از مسئولان عالی تا آحاد مردم وظایف مختلف دارند که باید احساس مسئولیت کنند تا عفاف بر جامعه حاکم شود.

وی تقویت فرهنگ را از مهمترین اقدامات در این زمینه دانست و گفت: اگر ایمان تقویت و گسترش پیدا کرد مسئولان همه به دنبال راه حل خواهند بود.

امام جمعه موقت بیرجند با گرامیداشت هفته وحدت و بیان اینکه پیامبر محور وحدت عالم است اضافه کرد: همه موحدان عالم باید حول این محور جمع شوند و فرمان خدا را گوش دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود