امامان جمعه: امت اسلامی باید با وحدت در برابر تهدیدات دشمن بایستند


امامان جمعه: امت اسلامی باید با وحدت در برابر تهدیدات دشمن بایستند

استان ها - ‌ایرنا – امامان جمعه سراسر کشور وحدت را اولویت اصلی جهان اسلام دانستند و اظهارداشتند: تفرقه میان شیعه و سنی برنامه اصلی استکبار و دشمنان اسلام است و امت اسلامی باید با وحدت و پرهیز از اختلاف در برابر تهدیدات دشمن بایستند که دشمن به اهداف شوم خود نرسد.

به گزارش گروه اخبار استان‌ها، خطیبان جمعه کشور با اشاره به اینکه آنچه امروز بیش از هر زمان دیگری مسلمانان به آن نیاز دارند، وحدت زیر پرچم اسلام و فارق ار تفاوت نگرش است، افزودند: نگرش های متعددی در اسلام وجود دارد که نباید زمینه تفرقه و شکاف میان مسلمانان شود.

آنان اختلاف نظر در اسلام را مساله‌ای درون خانوادگی دانستند و افزودند: دشمن به شدت به دنبال تفرقه انداختن میان مسلمانان است و تفرقه افکنی دشمنان اسلام هم سابقه تاریخی بلندی دارد.

آنان با اشاره به فرازهایی از سخنان رهبر معظم انقلاب، تصریح کردند: رهبر فرزانه انقلاب نیز در گام دوم انقلاب به فراگیر شدن عدالت تاکید کردند بنابراین هر کس باید در محدوده قدرت خود عدالت را اجرا کند حتی امیرالمومنین(ع) در برابر خواسته نادرست برادرش عقیل در زمینه دریافت سهمیه از بیت المال ایستاد که این موضوع برای ما درس است.

آنان افزودند: اجرای عدالت در صورتی فراگیر می شود که افراد ابتدا خود عادل باشند؛ برای مثال مدیرکلی که دنبال اجرای عدالت است ابتدا باید خود عادل باشد همچنین افراد بی عدالتی را بدون غرض و عداوت شخصی گزارش دهند.

امامان جمعه همچنین افزایش قیمت بنزین و سهمیه‌ بندی آن را اقدامی مهم برای شرایط فعلی و خاص اقتصاد کشور دانستند و گفتند: ضرورت افزایش قیمت بنزین مطابق مصوبات قانونی مورد تفاهم هیات دولت، مجلس و مورد حمایت نخبگان است اما از دولت و دستگاه‌های نظارتی درخواست می شودتا نگذارند اجرای این تصمیم، سبب گرانی قیمت دیگر کالاها و خدمات شود.

آنان بابیان اینکه در راستای افزایش قیمت بنزین برنامه ها باید با دقت و به طور صحیح انجام شود بیان کردند: دولت باید مانع بی رویه افزایش کالاها شود و مردم حق دارند از چگونگی هزینه صحیح منابع مالی صرفه جویی بنزین اطلاع داشته باشند.

امامان جمعه به یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای‌اسلامی اشاره کردند و گفتند: برخی از افراد در آستانه این انتخابات به دنبال ۲ قطبی‌کردن جامعه و رسیدن به اهداف خود هستند.

خطیبان جمعه همچنین با گرامیداشت روز کتاب و کتابخوانی اضافه کردند: مسئولان باید به این عرصه توجه ویژه داشته باشند چراکه اگر در جامعه‎ای فرهنگ کتاب‎خوانی نهادینه شود آن جامعه به پیشرفت و کمال سوق پیدا می‎کند.

آنان با اشاره به آغاز هفته بسیج افزودند: بسیج یک شجره طیبه است و بسیار در جامعه بسیار نقش‌آفرین است و امروز همه نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و بسیج آماده فداکاری و زمینه‌سازی برای ظهور هستند.

چکیده سخنان خطیبان جمعه مراکز استان‌ها در پی می‌آید:

سیستان وبلوچستان

امام جمعه موقت زاهدان گفت: دشمن با خیال خام خود نمی‌تواند به وحدت و همبستگی ملت ایران خدشه وارد کند.

حجت الاسلام مجتبی عزیزی از وحدت بین مسلمانان به عنوان یک سرمایه بزرگ در مقابل بدخواهان و تفرقه افکنان یاد کرد و اظهار داشت: حب دین، محبت پیامبر(ص) و خاندان ایشان جزو اصول اولیه مورد قبول شیعه و سنی است.

وی ادامه داد: اتحاد و همبستگی مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان که الگویی از اخوت و برادری در میان مسلمانان جهان شده دشمنان را به خشم و وحشت انداخته و مایه مباهات مسلمانان شده است.

خوزستان

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز گفت: سیاست‌مداران و مسئولان یک کشور اسلامی باید در تحقق عدالت اجتماعی پیشقدم باشند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعبدالنبی موسوی فرد با تبریک سالروز میلاد پیامبراکرم(ص) و ولادت امام‌صادق(ع) بیان کرد:سیاست‌مداران و سیاست‌گذاران جامعه اسلامی باید سیره‌ای مشابه پیامبر اسلام(ص) داشته باشند.

وی افزود: طبق روایت ها در زمان حکومت امام‌زمان(عج) سیاست‌مداران به گونه‌ای رفتار می کنند که به الگو و اسوه برای مردم تبدیل می‌شوند.

بوشهر

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: طرح راه‌آهن بندر ماهشهر-بصره به عنوان طرح راه‌آهن خلیج فارس باید تا امتداد بوشهر، عسلویه و سواحل مکران توسعه پیدا کند.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: این خط آهن همچنین مقرر شده از سمت بصره نیز به کشور سوریه متصل شود که این روند اهمیت آن را دوچندان می‌کند.

کردستان

امام جمعه موقت سنندج گفت: مسلمانان باید نسبت به حفظ وحدت و انسجام میان خود جدی‌تر بوده و از هرگونه اختلاف و تشتت آرا بپرهیزند تا در مقابل دشمنان دچار ضعف و سستی نشوند.

ماموستا سیداحسن حسینی اظهار داشت: استحکام، اتحاد و برادری در جامعه اسلامی در دنیای امروز یک ضرورت است و چنانچه به این مهم توجه نداشته باشیم در برابر توطئه‌های دشمنان شکست خواهیم خورد.

اصفهان

امام جمعه موقت اصفهان گفت: تنها راه نجات کشور تاسی به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمجتبی میردامادی در نماز جمعه این هفته شهر اصفهان افزود: خواست دشمن کاستن از توان نظامی ماست و اگر ذره‌ای دور شده بودیم به ما مهلت نمی‌دادند اما با مدیریت و هدایت‌های رهبری پیشرفتهای بزرگ دفاعی مانع اهداف دشمن شده است.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب رونق تولید را عامل جلوگیری از کم شدن ارزش پول ملی می‌دانند و لذا نباید بازهم منتظر نظارت اروپا و مذاکره باشیم بلکه راه نجات ما تولید است.

استان مرکزی

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: مقاومت در برابر مشکلات رمز پیروزی و سند پرافتخار اسلامی در همه اعصار است.

آیت‌الله«قربانعلی دری‌نجف‌آبادی » افزود: مبارزه با فساد و عدالت‌خواهی نقشه راه است و این دو مهم باید در جامعه برقرار شود و منحصر به هیچ جناح سیاسی نیست.

چهارمحال و بختیاری

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد مهمترین نیاز اصلی امروز جامعه اسلامی را داشتن اخلاق نبوی و حاکم شدن آن عنوان کرد.

حجت الاسلام محمد علی نکونام افزود: مهمترین نیاز امروز جامعه، اخلاق نبوی است که مورد تاکید دین ، پیامبر و ائمه اطهار علیه السلام است که ویژگی اخلاقی امام صادق،باید یک الگو برای جامعه اسلامی باشد.

وی با گرامیداشت فرارسیدن هفدهم ربیع‌الاول ، اظهار داشت: امت پیامبر بودن، یک افتخار است و امت بودن تبعیت از پیامبر است آنگونه که خدا می خواهد و در قران ذکر و ویژگی آن بیان شده است.

سمنان

امام جمعه موقت سمنان گفت: بداخلاقی‌هایی برای گرفتن رای از مردم در بین نامزدهای احتمالی دیده می شود که زیبنده مردم ایران و کشور نیست.

حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر عبدوس گفت: امام صادق در روایت هایی بداخلاقی را نکوهش کرده و فرموده اند این افراد توفیق توبه پیدا نمی کنند.

وی اضافه کرد : بیشترین گرفتاری جامعه نداشتن حسن خلق و صبر نزد برخی مردم است ، اگر پیامبر مکتبی را در کمترین زمان و با کمترین امکانات پایه گذاری کرد که تا به امروز ادامه دارد از اخلاق مداری آن حضرت بود ، برخی بداخلاقی‌ها حتی وحدت بین شیعه و سنی را نیز کاهش می دهد.

مازندران

نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری وحدت را اولویت اصلی جهان اسلام دانست و گفت: تفرقه میان شیعه و سنی برنامه اصلی استکبار و دشمنان اسلام است.

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه نماز جمعه افزود: آنچه امروز بیش از هر زمان دیگری مسلمانان به آن نیاز دارند، وحدت زیر پرچم اسلام و فارق ار تفاوت نگرش است.

وی با بیان اینکه وحدت در اسلام یک نگرش بین المذهبی است، گفت: نگرش های متعددی در اسلام وجود دارد که نباید زمینه تفرقه و شکاف میان مسلمانان شود.

زنجان

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه زنجان گفت: برخورد قوه قضائیه با مفسدان اقتصادی و دانه درشت‌ها امید و اعتماد عمومی را در کشور افزایش داده است.

حجت الاسلام علی خاتمی افزود: طی ماه های گذشته مبارزه با مفاسد اقتصادی از سوی قوه قضائیه در جامعه آغاز شده و قدم های مثبتی در این خصوص برداشته شده است.

وی اظهار داشت: بر این اساس این اقدامات امیدواری زیادی را در جامعه ایجاد کرده است و حتی رئیس قوه قضائیه به این مهم اشاره داشتند که مسائل حاشیه ای مانع ادامه کار نخواهد شد.

کرمان

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به هفته بسیج گفت: امروز و در شرایط فعلی که دشمن تمام قد برای شکستن جمهوری اسلامی پای کار آمده مدیران ما نیازمند روحیه و رویه بسیج هستند همان روجیه ای که جنگ تحمیلی را به پیروزی رساند.

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی افزود: روحیه بسیجی یعنی بیشترین کار و خدمت با کمترین امکانات استکه باید این روحیه در شرایط فعلی کشور به فرهنگ جمعی تبدیل شود.بسیج در حساس‌ترین دوران انقلاب تشکیل شد و از ابتدا در کنار نیروهای انقلاب بود.

خراسان رضوی

امام جمعه مشهد گفت: بعضی جریان‌های به ظاهر مسلمان، همانند بنی‌امیه و بنی‌عباس که از اسلام برای مطامع شخصی خود استفاده می‌کردند اسلام را در راستای خواسته‌های خود تفسیر می‌کنند.

آیت الله سید احمد علم الهدی افزود: این افراد بدون ارائه دادن سند و مدرک، هرگونه که می‌خواهند اسلام و رفتار پیامبر(ص) را تعبیر می‌کنند.

وی ادامه داد: در بزرگترین پیمانی که بین مسلمانان و کفّار به نام " صلح حدیبیه" منعقد شد کفّار، خطا و نقض عهد کردند که نتیجه آن فتح مکه به دست مسلمانان شد پس این گونه نبود که پیامبر پس از شکستن تعهد دشمنان، دوباره با آنها وارد مذاکره شود.

آذربایجان غربی

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه با اشاره به افزایش قیمت بنزین در کشور گفت: در راستای جلوگیری از فشار به قشر ضعیف، اقدامات حمایتی از نیازمندان باید با قدرت بیشتر ادامه یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی افزود: علاوه بر آن، مردم نیز باید نسبت به همدیگر با انصاف رفتار کنند تا مشکلات اقتصادی در جامعه بیشتر نشود.

وی اضافه کرد: باید مسئولان مربوطه تلاش کنند تا افزایش قیمت بنزین زندگی مردم را تحت تاثیر قرار ندهد و زندگی اقشار مختلف مردم مختل نشود.

یزد

امام جمعه موقت یزد گفت: قوه قضاییه باید قاطعانه با مفاسد در جامعه برخورد کند و بدون واهمه، وظایف خود را در چارچوب مقررات انجام دهد.

آیت الله سید محمدرضا مدرسی افزود: برخورد با مفاسد در کشور سرعت خوبی دارد و باید همین رویه با جدیت برای تحقق حق و حقیقت و پیشگیری از مشکلات اقتصادی ادامه یابد.

وی ادامه داد: رعایت موازین شرعی و قانونی در برخورد با اختلاس‌گران و کسانی که از بیت‌المال سوء استفاده می‌کنند مطالبه مردم است و باید مسئولان این بخش، جدی و با صلابت به نقش‌آفرینی مشغول باشند.

همدان

ایرنا امام جمعه موقت همدان گفت: تخریب شورای نگهبان زیر سوال بردن قانون اساسی است بنابراین افراد مراقب باشند که در صف منتقدان این حوزه قرار نگیرند.

آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی بیان کرد: قانون اساسی بر محور کتاب خدا و شورای نگهبان جزء قانون اساسی ایران است؛ آنهایی که شورای نگهبان را زیر سوال می برند در اصل قانون اساسی را زیر سوال می برند.

امام جمعه موقت همدان ادامه داد: اگر می گویند نظارت شورای نگهبان نباید استصوابی باشد این تفسیر به رای آنها است در حالیکه تفسیر قانون اساسی به نفع شورای نگهبان است.

خراسان جنوبی

امام جمعه موقت بیرجند گفت: ما منطق دولت را در سهمیه‌بندی سوخت درک می‌کنیم و وضعیتی که وجود داشت، غیرقابل تحمل بود.

حجت الاسلام محمد مختاری افزود: این وضعیت به صلاح کشور و مردم نبود زیرا دست کسانی که خودروهای پرمصرف داشتند در جیب مردمی بود که مصرف بنزین ندارند یا مصرفشان متعارف است.

وی گفت: بین قیمت بنزین عرضه شده با قیمت واقعی تفاوت زیادی است و این تفاوت به جیب همه نمی‌رود.

کرمانشاه

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به سخنان اخیر رئیس قوه قضاییه در خصوص مبارزه با فساد گفت: همه ما باید محکم و الهی کارها را انجام دهیم و جلوی فساد و مفسدان بایستیم.

آیت‌الله مصطفی علما افزود: رئیس قوه قضاییه از قضات خواست که «محکم بایستند، استدلال کنند، حکم صادر کنند و محکم هم اقدام کنند.» که این طرز تفکر بسیار برای مردم نویدبخش است.

وی ۱۷ ربیع‌الاول، ولادت حضرت رسول اکرم (ص) و ولادت امام جعفر صادق (ع) را به عالم بشریت تبریک گفت و از مردم خواست به وظایف خود در قبال خدا و رسولش و به نوع تربیت خود فکر کنند.

لرستان

امام جمعه موقت خرم‌آباد گفت: ضرورت افزایش قیمت بنزین مطابق مصوبات قانونی مورد تفاهم هیات دولت، مجلس و مورد حمایت نخبگان است.

حجت‌الاسلام سید لطف الله حیات الغیب در خطبه های نماز جمعه این هفته خرم‌آباد اظهار داشت: در راستای افزایش قیمت بنزین برنامه ها باید با دقت و به طور صحیح انجام شود.

وی بیان کرد: دولت باید مانع بی رویه افزایش کالاها شود و مردم حق دارند از چگونگی هزینه صحیح منابع مالی صرفه جویی بنزین اطلاع داشته باشند.

قم

امام‌جمعه قم با گرامیداشت هفته وحدت گفت: امروز وحدت نیاز عاجل و عمیق امت اسلام است و این امت به‌رغم همه ثروت‌ها و داشته‌ها، دچار تفرق‌های جانکاهی است.

آیت‌الله علیرضا اعرافی خاطرنشان کرد: هفته وحدت، ما را به انسجام اسلامی و وحدت در برابر دشمنان فرامی‌خواند.

وی بابیان اینکه یک وحدتی داریم که برآمده از مبانی فکری و آرمانی است و این، آن چیزی است که امت اسلام به آن نیاز دارد، اظهار کرد: امت اسلام در مبانی فکری و اعتقادی مشترکات زیادی دارند.

خراسان شمالی

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: افزایش قیمت بنزین از قاچاق آن جلوگیری می‌کند زیراکه برای قاچاقچیان صرفه اقتصادی نخواهد داشت.

حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی اظهار داشت: هم اکنون خانواده‌های ثروتمند چندین خودرو دارند بنابراین، باید بخشی از سوخت مصرفی خودروهای خود را به صورت آزاد پرداخت کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: تصمیم افزایش قیمت بنزین با هماهنگی سران سه قوه بوده تا مملکت بخوبی اداره شود.

گلستان

نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان گفت: ایران در سال های اخیر به پیشرفت های زیادی در زمینه های علمی و دانش بنیان دست یافته اما کسب این موفقیت ها نافی مشکلات و ضرورت تلاش بیشتر مسوولان برای رفع آن نیست.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی اظهار داشت: روند رو به رشد پیشرفت ها و دستاوردهای جامعه نشان می دهد که در صورت به ثمر نشستن این کوشش ها، به زودی شاهد حل مشکلات داخلی خواهیم بود.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار تاکید کرد که مسوولان باید در کنار هم بیش از پیش به فکر برطرف کردن کمبودها و نارسایی های جامعه باشند.

فارس

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: دستگاه قضایی و در راس آن ریاست قوه قضائیه حرکتی را در جهت مبارزه با فساد آغاز کرده‌اند که از همین‌جا حمایت جدی خود از این اقدام و حرکت اعلام می‌کنیم.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام افزود: این کار اقدامی مناسب برای مبارزه با فساد مالی و اداری است که مانند موریانه به اقتصاد ضربه می‌زند و حرکتی ضروری برای سلامت اقتصاد کشور است.
وی ادامه داد: به تمام کسانی هم که با برخی موج‌افکنی‌ها به دنبال ایجاد مانع در مقابل این حرکت ارزشمند هستند نیز با صدای بلند اعلام می‌کنیم که ما مردم حامی جدی مبارزه با فساد هستیم.

ایلام

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: تدبیر دولت از طریق حمایت و کمک به اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه از محل سهمیه بندی بنزین خوب و مناسب است.

حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار افزود: با اجرای این برنامه از محل صرفه جویی و درآمد سهمیه بندی بنزین که به خزانه دولت واریز خواهد به ۱۸ میلیون خانوار در قالب ۶۰ میلیون نفر از روش های مختلف نظیر توزیع سبد حمایتی خدمت رسانی می شود که با توجه به حمایت از اقشار نیازمند اقدام و تدبیری مناسب است.
خطیب جمعه ایلام با بیان اینکه کشور ایران اکنون در وضعیت جنگ اقتصادی و تحریم قرار گرفته است، افزود: برخی افراد تلاش دارند از این موقعیت سوء استفاده کرده و مردم را علیه نظام تحریک کند.

قزوین

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: داشتن روحیه و تفکر بسیجی ضمن رفع مشکلات موجود کشور، نظام مقدس ما را در برابر دشمنان نیز شکست‌ناپذیر ساخته است.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی افزود: پیامبر گرامی اسلام نماد عدالت و حریت بودند و باید میلاد خاتم آن حضرت را نه تنها به مسلمانان بلکه به تمامی پیروان کتاب‌های آسمانی نیز تبریک گفت.

وی با تبریک به مناسبت میلاد امام جعفر صادق (ع) و سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه (ص) به قم، اظهار داشت: پس از هجرت اجباری امام رضا (ع)، خواهر ایشان با جمعیتی دنبال ایشان حرکت کردند تا ولایت علی بن موسی الرضا (ع) را به مردم ایران معرفی کنند.

1352/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا