دشمن می‌خواهد ساختارهای قانونی کشور را به هم بریزد


دشمن می‌خواهد ساختارهای قانونی کشور را به هم بریزد

امام جمعه ابهر گفت: دشمن می‌خواهد ساختارهای قانونی کشور را به هم بریزد.

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ابهر، ابراز کرد: تعیین دوازدهم تا هفدهم ربیع الاول، به‌عنوان هفته وحدت، از جمله ابتکارات سرنوشت‌ساز و تاریخ‌ساز امام راحل بوده است. ابتکاری که برای همیشه، بخش عمده‌ای از توطئه‌های دائمی استکبار را کم اثر کرده و در ایران اسلامی و بسیاری از مناطق دیگر جهان، وحدت را تبدیل به یکی از گفتمان‌های غالب و رایج کرده است.

وی با بیان این‌که شرایط حساس کنونی جهان اسلام، می‌طلبد تا به این موضوع مهم، نگاهی عمیق‌تر داشته باشیم، افزود: مقام معظم رهبری بر این اعتقادند که وحدت مسلمانان براساس پنج محور تعریف اصول و محورهای مشترک وحدت‌بخش مانند شخصیت پیامبر اکرم و قرآن‌کریم، پافشاری منطقی بر اصول هر مذهب توسط پیروان آن، همراه با ایجاد فضای گفت‌وگوهای سازنده و آزاداندیشانه، تحمل مخالف در زیست جمعی و مواجهه کریمانه و برادرانه، تقویت تعامل بین علما و دانشمندان و اندیشمندان جهان اسلام، بصیرت و زمان‌شناسی و شناخت عمیق از دشمن و ترفندها و نقشه‌های او با این مسیر است که حرکت جریان جبهه حق به سرانجام مطلوب خواهد رسید و دشمنان را از دست‌اندازی به منابع و منافع مادی و معنوی مسلمانان بازخواهد داشت.

رحیمی به مسئله امنیت که یکی از عنصری‌ترین محورها در کشورها است اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری، در مراسم دانش‏‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‏‌های افسری ارتش با اشاره به حوادث اخیر لبنان و عراق نسبت به توطئه‏‌های دشمنان برای برهم زدن ساختارهای قانونی این کشورها و ایجاد «خلاء سیاسی» هشدار داده و بر اولویت داشتن مسئله «امنیت» تأکید کردند.

امام‌جمعه ابهر با اشاره به این‌که دشمن می‌خواهد ساختارهای قانونی را به هم بریزد، گفت: وقتی در یک کشوری ساختارهای قانونی وجود ندارد، خلأ به‌وجود آمده و هیچ کاری نمی‌شود کرد. اما نکته مهم برای این حوادث، آن است که نقشه دشمن سرایت دادن این نوع اعتراضات به داخل ایران است؛ به همین دلیل است که مقام معظم رهبری، کارگزاران نظام را بر «مغرور نشدن به پیروزی‏‌ها و دشمن را کوچک‏‌تر ندیدن از آنچه که هست»، سفارش می‏‌کنند.

رحیمی افزود: رهنمودهای مقام معظم رهبری باید در راستای پیشگیری از پیامدهای آن، برنامه‏‌ها و اقداماتی در راستای حفظ و ارتقای وحدت و انسجام داخلی، رفع بی‏‌درنگ مشکلات معیشتی مردم، علاج فوری تنگنا‏ها و موانع رونق تولید و غیره، طراحی و اجرا گردد و نیز از طرح سخنان دوقطبی‌ساز و تفرقه‌انگیز در اذهان عمومی و علیه ساختارهای قانونی نظام پرهیز شود.

امام جمعه ابهر با بیان این مطلب که در حالی که تمام دنیا مشغول حوادث عراق و لبنان هستند، جنبش ضد فساد مردم شیلی در گرداب سکوت افتاده است، گفت: در حالی که حکومت صدام دیکتاتورترین حکومت تاریخ عراق بوده و دولت کنونی دموکراتیک‏‌ترین دولت عراق در سالیان اخیر است، به گونه‏‌ای فضاسازی رسانه‏‌ای می‌‏شود که کمتر کسی می‌تواند از دولت حمایت کرده و نقاط مثبت آن‌‏را بگوید.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا