پیامبر، محور وحدت همه انسانهای حق جوی


امام جمعه موقت بیرجند گفت: پیامبر، محور وحدت همه انسانهای حق جوی عالم است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان جنوبی، حجت الاسلام مختاری در خطبه های نماز جمعه بیرجند افزود: توحید، پیامبر، محور وحدت همه انسانهای حق جویوجه مشترک همه ادیان الهی است و همه موحدان و مسلمانان با تمسک به اسلام، توحید، نبوت، قرآن و محبت و ولایت اهل بیت علیهم السلام می توانند به رستگاری برسند.
وی با بیان اینکه آل سعود متأسفانه به جای تمسک به اسلام ناب به ریسمان آمریکا و صهیونیسم چنگ زده است گفت: مسلمانان نباید خیال کنند آل سعود محور وحدتند چرا که آنان خائن و مطرود و دشمنان اسلام هستند.
امام جمعه موقت بیرجند تأکید کرد: اهل تسنن و تشیع امروز باید با محوریت ایران اسلامی و عشق به پیامبر(ص)، قرآن و اهل بیت علیهم السلام، علیه مستکبران و خائنان داخلی دنیای اسلام متحد شوند.
حجت الاسلام مختاری همچنین با تأکید بر افزایش بصیرت در میان مردم و مسئولان افزود: دعوای نظام و اسلام ناب در چهل سال گذشته با دنیای مستکبر بوده است و اسلام ناب با کافران مستکبر تقابل دارد نه همه دنیا .
وی گفت: ما با کافران مستکبر شیطان صفتی دعوا داریم که نمی توانند نظام ما را تحمل کنند و در این چهل سال دست به هر فتنه و تحریمی زدند اما به هدفشان که سرنگونی نظام اسلامی است دست نیافتند.
خطیب جمعه موقت بیرجند افزود: اسلام انقلابی، اسلام تقابل با همه دنیا نیست و جای تأسف است که برخی مغرضان سیاسی و انسانهای جاهل تلاش می کنند دوگانه تقابل و تعامل در جامعه ایجاد کنند.
حجت الاسلام مختاری گفت: تقابل ما در دنیا تنها با آمریکای مستکبر و نوچه های اوست که در برابر این کفار، موظف به مقابله هستیم چون قابل مذاکره و تعامل نیستند و برجام سندی بر این ادعاست.
وی با تأکید بر مقابله جدی دولت با فساد اداری و مالی افزود: از دولت می خواهیم بیشترین همکاری را در معرفی مفسدان اقتصادی به قوه قضائیه داشته باشد و خواهان ادامه برخورد قوه قضائیه با فساد و اختلاص و غارت بیت المال هم هستیم.
امام جمعه موقت بیرجند همچنین با اشاره به اقدام دولت در سهمیه بندی بنزین گفت: منطق دولت را در این زمینه درک می کنیم و این اقدام را با توجه به شرایط مصرف بالای سوخت در کشور کارشناسی می دانیم اما انتظاراتی هم از دولت داریم.
حجت الاسلام مختاری افزود: از دولت انتظار می رود همانگونه که وعده داده است، مابه التفاوت افزایش قیمت بنزین را به خانوارهای نیازمند و کم درآمد پرداخت کند و همچنین دولت باید شرایط را به گونه ای مدیریت کند تا افزایش قیمت بنزین بهانه ای برای افزایش بی رویه قیمت ها در بخش های مختلف نشود.
وی همچنین تأکید کرد دولت با افزایش قیمت بنزین نباید تصور کند می تواند با قاچاق سوخت مقابله کند بلکه هنوز هم ممکن است این قیمت فعلی برای قاچاقچیان سودمند باشد و مبارزه با قاچاق باید با جدیت هر چه بیشتر پیگیری شود.
خطیب جمعه موقت بیرجند گفت: از دولت هم انتظار می رود زیرساخت های شبکه ملی اطلاعات را فراهم و از تحقق نقشه های دشمن در فضای مجازی جلوگیری کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق