پرندگان در سقز صاحبخانه می‌شوند


پرندگان در سقز صاحبخانه می‌شوند

سنندج - ایرنا - مدیر کانون فرهنگی تربیتی شهید بهشتی سقز گفت: طرح ساخت لانه برای پرندگان با همت انجمن طبیعت یاران سقز به منظور حفاظت از آنها مقابل سرمای زمستان در این شهرستان آغاز شد.

پرشنگ امیری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: انجمن طبیعت یاران کانون شهید بهشتی سقز از هفت دانش آموز داوطلب و علاقمند به حفاظت محیط زیست دبیرستان دخترانه کوثر تشکیل شده و در یکسال گذشته چندین فعالیت را در ارتباط با نظافت پارک‌ها و فضاهای سبز شهری داشته‌اند.

وی با بیان اینکه دانش آموزان مقاطع تحصیلی سقز می توانند در طرح ساخت لانه برای پرندگان در فصل سرما شرکت کنند، افزود: این دانش آموزان می توانند با ما همراه شده و در این فعالیت سهیم باشند و لانه های ساخته شده خود را برای ما بفرستند.

امیری به دانش آموزان که در این اقدام شرکت می کنند توصیه کرد اگر بتوانند لانه ها را از مواد قابل بازیافت بسازند و از افراد خانواده و بزرگترها هم کمک بگیرند ضمن اینکه نکات ایمنی را رعایت کرده و به زیبایی لانه های ساخته شده اهمیت دهند چون لانه ها بر روی درختان نصب و بر زیبایی شهرمان تاثیر می‌گذارند.

مدیر کانون فرهنگی تربیتی شهید بهشتی سقز هدف از این فعالیت را محبت به حیات وحش و حفاظت از پرندگان در برابر سرمای سنگین زمستان اعلام کرد و یادآور شد: لانه های ساخته شده توسط دانش آموزان با همکاری شهرداری و آموزش و پرورش در پارک‌های شهر و درختان محوطه کانون نصب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون سه لانه پرندگان به کانون ما ارسال شده است، تاکید کرد: طی این فراخوانی که در مدارس سقز اعلام کردیم دانش آموزان می‌توانند تا ۳۰ آبان ماه لانه های ساخته شده خود را برای ما ارسال و به قید قرعه جوایزی را دریافت کنند.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک