محور سخنان ائمه جمعه استان کرمان


محور سخنان ائمه جمعه استان کرمان

کرمان - ایرنا - لزوم مبارزه با فساد و بی عدالتی از جمله محورهای سخنان ائمه جمعه استان کرمان است.

جیرفت

امام جمعه موقت جیرفت در خطبه های این هفته گفت: مبارزه با فساد وظیفه ذاتی قوه قضاییه است.
حجت الاسلام غلامحسین عبدالحسین‌زاده افزود: مبارزه با فساد را طایفه‌ای و سیاسی نکنید چرا که این مردم هستند که رفتار همه قوا را نظارت و نتیجه گیری می‌کنند.
وی اظهار داشت: امروز یکی از تفکرات غلط، نگاه سیاسی و طایفه‌ای است زیرا این تفکر، متعلق به عصر جاهلیت است.
امام جمعه موقت جیرفت بیان کرد: طبق فرموده امیرالمومنین (ع) باید اختلاسگر را به عنوان یک غارتگر بشناسیم.
وی اظهار داشت: امروز اینقدر در زمینه مبارزه با فساد کم کاری شده که متهمان امنیتی، لیدر افراد خاصی هستند تا بتوانند آنها را به مجلس وارد کنند.
خطیب جمعه جیرفت گفت: مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری نباید گروهی و جناحی شود زیرا مفسدان در این دعوا سود می‌برند لذا از قوای قضاییه، مجریه و مقننه می‌خواهیم با فساد مقابله کنند.

امام جمعه ریگان:

امام جمعه ریگان بیان داشت: تحق عدالت اقتصادی توسط قوه قضائیه می تواند نقش بی بدیلی در تحقق اقتصاد مقاومتی و تحقق گام دوم انقلاب داشته باشد.

حجت الاسلام علی رنجبرماهانی افزود: عدالت اقتصادی از انحراف سرمایه ها به سمت وسوهایی که مسیر رشد و پیشرفت کشور را مسدود می کند، جلوگیری و ایجاد امنیت برای تولیدکنندگان و صنعتگران و انگیزه کافی برای سرمایه گذاران را فراهم می کند.

وی به عملکرد دستگاه قضا اشاره کرد و افزود: دستگاه قضا تاکنون توانسته از تعطیلی 500 واحد تولیدی و صنعتی کشور جلوگیری کند.

امام جمعه ریگان تصریح کرد: رسیدگی به 91 فقره پرونده توسط قوه قضائیه موجب شده بیش از هفت هزار میلیارد تومان به بیت المال برگشت داده شود.

حجت الاسلام رنجبر ماهانی افزود: در سال 97 هزار میلیارد تومان و طی پنج ماه نخست امسال چهار هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی به صندوق بیت المال توسط قوه قضائیه بازگردانده شده است.

امام جمعه ریگان با اشاره به سخنان سخنگوی قوه قضائیه در رابطه با پرونده مربوط به آستان قدس رضویی و بیمارستان رضوی مشهد ابراز کرد: فردی بیش از 50 پلاک از این اراضی و آپارتمانها را به نفع خود تصرف کرده بود که این اراضی به ارزش ریالی 800 میلیارد تومان به نام آستان قدس رضوی بازگردانده شده است.

حجت الاسلام رنجبر ماهانی به دیگر اقدامات دستگاه قضایی نیز اشاره و تصریح کرد: بدهکاران بانکی نیز که سالها بدهی خود را پرداخت نمی کردند در اقدامی شایسته توسط دستگاه قضا اموالشان مصاده شد.

امام جمعه ریگان افزود: زیر سئوال بردن قوه قضائیه آب ریختن به آسیاب دشمن است و کسانی که دم از وحدت می زنند خود وحدت جامعه را نقص و جامعه را دو قطبی می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود