امام جمعه مشهد: اسلام را برای رسیدن به خواسته‌های خود تفسیر نکنید


امام جمعه مشهد: اسلام را برای رسیدن به خواسته‌های خود تفسیر نکنید

مشهد- ایرنا- امام جمعه مشهد گفت: بعضی جریان‌های به ظاهر مسلمان، همانند بنی‌امیه و بنی‌عباس که از اسلام برای مطامع شخصی خود استفاده می‌کردند اسلام را در راستای خواسته‌های خود تفسیر می‌کنند.  

آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه‌های نماز جمعه امروز مشهد که همزمان با روز میلاد پیامبراسلام (ص) و امام جعفرصادق (ع) در حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار شد افزود: این افراد بدون ارائه دادن سند و مدرک، هرگونه که می‌خواهند اسلام و رفتار پیامبر(ص) را تعبیر می‌کنند.

وی ادامه داد: در بزرگترین پیمانی که بین مسلمانان و کفّار به نام " صلح حدیبیه" منعقد شد کفّار، خطا و نقض عهد کردند که نتیجه آن فتح مکه به دست مسلمانان شد پس این گونه نبود که پیامبر پس از شکستن تعهد دشمنان، دوباره با آنها وارد مذاکره شود.

امام جمعه مشهد گفت: قرآن، پیامبر اسلام(ص) را به عنوان برهان و نشانه به مردم معرفی کرده است و ما نیز باید در تمام عرصه‌های زندگی همانند او باشیم و از اسلام در زندگی و رفتار خودمان نشانه‌ای داشته باشیم.

علم الهدی افزود: انقلاب اسلامی ایران نیز همانند انقلاب پیامبر با قدرت نرم توانست قلب‌های مردم را به سوی خود جذب کند همچنان که معارف بیان شده توسط پیامبر، فطرت پاک انسانها را هدف خود قرار داده بود.

وی ادامه داد: امام راحل نیز با شکل‌گیری انقلاب، جریان اسلام را در حکومت جاری و اعلام کرد این انقلاب باید صادر شود هر چند بلندگوهای استکباری سعی در انحراف و تغییر این شعار و تبدیل آن به جنگ طلبی ایران با دیگر کشورها کردند.

امام جمعه مشهد گفت: اکنون بعد از ۴۰ سال شاهد این هستیم که کشور یمن نیز بر ضد استکبار می‌خروشد و با ایثارگری خود دشمن را به زانو درآورده است.

علم الهدی افزود: دشمنان انقلاب اسلامی نیز سعی دارند تا با ایجاد تحریم اقتصادی کشور، با قدرت نرم نظام جمهوری اسلامی ایران مقابله کنند و بنا دارند سفره دین را از زیر پای جوانان ما بکشند و آنها را هوس‌باز کنند باید با این توطئه دشمن مقابله جدّی کرد.

وی ادامه داد: مصیبت ما این است که بعضی جریان‌های داخلی این انقلاب را قبول ندارند و می خواهند تفکر سکولار و جدایی دین از سیاست را ترویج کنند و عده ای دیگر که بدتر از گروه اول هستند هم اسلام را برای خواسته‌های خود توجیه و تفسیر می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...