مفسدان فراری بدانند نوبت به دام افتادن آنان فرا می رسد


مفسدان فراری بدانند نوبت به دام افتادن آنان فرا می رسد

امام جمعه اسالم با اشاره به دستگیری و بازگرداندن بزرگترین بدهکار بانکی به کشور توسط اطلاعات سپاه، گفت: پس از مفسد بزرگ سیاسی حالا مفسد بزرگ اقتصادی به دام افتاده و همه مفسدان فراری باید بدانند که نوبت آنها هم فرا خواهد رسید.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد باقری ارومی در خطبه‌های نماز جمعه اسالم،‌ با تبریک ولادت با سعادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) به بیان شخصیت آن دو بزرگوار و نقش دین اسلام در هدایت و سعادت جامعه بشری براساس آیات و روایات پرداخت.

وی با گرامیداشت ۲۴ آبان، روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار با اشاره به اهمیت نقش مطالعه و کتابخوانی در رشد و ارتقای آگاهی جامعه، گفت: امروزه با توجه به توسعه فضای مجازی و دانش دیجیتال نوع مطالعه‌ها و شکل کتاب‌ها تغییر یافته و باید مطالب سودمند و مفید را در این فضا گسترش دهیم تا در دسترس عموم مردم قرار گیرد.

امام جمعه اسالم از مطرح شدن بحثی تحت عنوان «چندهمسری» در هفته‌های اخیر انتقاد کرد و متذکر شد: مطرح کردن چنین مباحثی در شرایط کنونی جامعه فقط برای منحرف کردن اذهان عمومی از مسائل مهم و اصلی و درگیر کردن ذهن‌ها به مسائل فرعی و حاشیه‌ای است.

باقری ادامه داد: براساس تعالیم فقهی ما گاهی عرف جامعه تعیین‌کننده بسیاری از مسائل است و در عرف امروز ما چندهمسری به هیچ‌وجه پذیرفته نیست؛ همانطور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند، یقینا ترویج چنین امری موجب تضعیف بنیان خانواده و سست شدن پایه‌های محبت در زندگی زناشویی خواهد شد.

وی عنوان کرد:‌ بهتر است مسئولان به جای مطرح کردن این مباحث به رفع موانع موجود ازدواج جوانان و ترویج و فرهنگ‌سازی ازدواج اسلامی،‌ ساده و بی‌تکلف بپردازند تا خانواده‌ها و جوانان به خاطر ترس از هزینه‌های گزاف ازدواج دچار مشکلات مختلف اقتصادی و اجتماعی نشوند و بتوانند به سادگی زندگی مشترک و مطلوب خود را تشکیل آغاز کنند.

خطیب جمعه اسالم در بخش دیگری از سخنان خود حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه و به شهادت رساندن شهید «بهاء ابوالعطا»، از فرماندهان حرکت مقاومت اسلامی فلسطین به همراه همسر و فرزندانش را محکوم و خاطرنشان کرد: به لطف خدا این اقدام وحشیانه اسرائیل بی‌پاسخ نمانده و حماس با حملات مکرر خواب و آسایش را از چشم صهیونیست‌ها ربوده است و اسرائیل یک گام دیگر به نابودی خود نزدیک‌تر شده لذا کشورهای اسلامی باید بدانند هنوز فلسطین مسئله اول جهان اسلام است.

وی از اقدام شایسته و موفقیت‌آمیز سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دستگیری و بازگرداندن یکی از مفسدان اقتصادی و بزرگترین بدهکار بانکی به کشور تقدیر و تشکر کرد و افزود: پس از مفسد بزرگ سیاسی حالا مفسد بزرگ اقتصادی به دام افتاده و همه مفسدان فراری باید بدانند که نوبت آنها هم فرا خواهد رسید.

باقری خاطرنشان کرد: قوای سه‌گانه دست در دست هم بنهند و با تعامل و همکاری سازنده زمینه مبارزه با فساد و محاکمه مفسدان بزرگ اقتصادی را فراهم کنند تا اموال چپاول شده از بیت‌المال بازگردانده و به چرخه اقتصاد کشور و رونق تولید وارد شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر | تیپ خاص و متفاوت زنان یگان ویژه در رژه روز ارتش