به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ اعظم کریمی، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه برگزاری این کارگاه‌ها طی سال گذشته در غالب گردهمایی بوده، گفت: برای اولین بار کارگاه ملی توان افزایی دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان برگزار شده است.

او با اشاره به لزوم برگزاری کارگاه‌های توان افزایی اظهار کرد: احساس نیاز برای برگزاری این کارگاه وجود داشت چراکه در چارت دفتر برنامه‌ریزی تغییر ایجاد شده و باید کارشناسان در حوزه برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی، دانش کافی را به دست بیاورند.

کریمی اضافه کرد: به همین دلیل پنل‌های مختلفی برگزار شد. در بحث برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان از دکتر شهلا کاظمی‌پور، استاد دانشگاه تهران و جامعه‌شناس و جمعیت‌شناس، دعوت شد و ایشان موارد خوبی را بیان کردند که مورد استقبال قرار گرفت.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: لازم است در حوزه جوانان استان ها تولیدات فرهنگی متناسب به ویژه با هدف انتشار در فضای مجازی داشته باشیم که این امر هم مورد استقبال قرار گرفت.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه به نظر می‌رسد سفارش دهنده آثار برای انتشار در فضای مجازی باید با کلیت آثار از جمله هدف و ساختار آشنا باشد، ادامه داد: بر خلاف اینکه اعتباراتی محدود برای این برنامه اختصاص پیدا کرده اما کارشناسان ما از این موضوع آگاهی کافی نداشتند که در این کارگاه به بحث و بررسی در این رابطه پرداخته شد.

او ادامه داد: بیش از سه پنل جداگانه در حوزه تولید آثار فرهنگی و اثرگذاری در کارگاه توان افزایی برگزار شد همچنین حضور معاون جوانان برای ترسیم چشم‌انداز پیش رو معاونت جوانان را داشتیم و از سوی دیگر آسیب‌شناسی برنامه‌های این حوزه که در استان‌ها برگزار می‌شود را در دستور کار این کارگاه بود.

کریمی یادآور شد: یکی از ماموریت های ما، برگزاری کارگاه‌های آموزشی پیش از ازدواج است. به همین علت معتقدم پس از چند سال اجرای این برنامه، باید میزان اثر بخشی و مشکلات اجرا را از زبان کارشناسان بشنویم تا پیشنهادات کلیدی را ارائه دهند.

او اضافه کرد: خواسته ما این بود که برنامه‌های کلیدی را به سمت کیفی شدن ببریم چراکه به دنبال این نیستیم تا آمار کارگاه‌ها بالا برود بلکه به دنبال اثربخشی هستیم و باید خروجی کارگاه‌ها در استان‌ها خوب باشد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: به دنبال افزایش آمار ازدواج و کاهش طلاق هستیم و تنها ارائه آمار از فعالیت‌های انجام شده برای‌مان کافی نیست، از این رو معتقدم کیفی‌سازی باید محور کارها باشد. همچنین در بحث آسیب‌های اجتماعی باید از سمن‌هایی که در حوزه‌های اجتماعی در استان‌ها فعالیت می‌کنند، استفاده کرد.

به گفته کریمی خواسته اصلی کارشناسان تداوم برگزاری این کارگاه‌ها به طور جدی مستمر است تا بهره‌وری مجموعه سازمان‌ها افزایش پیدا کند.

او در پایان از انتخاب کارشناسان برتر از استان‌های سراسر کشور در سه شاخه خبر داد.

برگزاری کارگاه ملی توان افزایی دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان/ تاکید بر کیفی‌سازی برنامه‌های کلیدی