اتفاقی خوب برای سرار آزمون


کنفدراسیون فوتبال آسیا، سردار آزمون را در کنار ماکوتو ها‌سه‌به و سون هیونگ مین به عنوان کاندیدای کسب جایزه بهترین لژیونر سال معرفی کرده است. نوشته اتفاقی خوب برای سرار آزمون اولین بار در پارس فوتبال | خبرگزاری فوتبال ایران | ParsFootball پدیدار شد.

اتفاقی خوب برای سرار آزمون

سردار آزمون بهترین لژیونر فوتبال آسیا می‌شود؟
نویسنده : خبرگزاری فوتبال ایران
تعداد نظرات کاربران : ۰ نظر
تاریخ انتشار : جمعه ۲۴ آبان ۱۳۹۸ | ۱۲:۱۵
اتفاقی خوب برای سرار آزمون

کنفدراسیون فوتبال آسیا، سردار آزمون را در کنار ماکوتو ها‌سه‌به و سون هیونگ مین به عنوان کاندیدای کسب جایزه بهترین لژیونر سال معرفی کرده است.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

سردار آزمون در یک سال اخیر عملکرد بسیار خوبی داشته و توانسته در تیم جدید خود یعنی زنیت سن پترزبورگ بدرخشد. او همچنین در ابتدای سال با پیراهن تیم ملی نیز درخشش قابل توجهی داشت و در جام ملت های آسیا جزو برترین گلزنان بود و همین درخشش ها در پیراهن ملی و باشگاهی سبب شدند تا سردار کاندیدای کسب جایزه برترین لژیونر آسیایی شود.

کنفدراسیون آسیا در کنار آزمون، ماکوتو هاسه‌به ستاره ۳۵ ساله ژاپنی و سون هیونگ مین مهاجم تیم تاتنهام را نیز قرار داده است. هاسه‌به که سال گذشته با ۱۱۴ بازی از تیم ملی ژاپن خداحافظی کرد، برای یازدهمین سال متوالی در بوندس لیگا حضور دارد و جزو ستاره های تیمش به حساب می‌آید. او در سال ۲۰۱۹ میلادی زیر نظر ادی هوتر سرمربی تیم فرانکفورت درخشید تا حالا با این سن و سال کاندیدای کسب این جایزه باشد.

اما رقیب کره ای سردار نیز رقیب سفت و سختی است. سون هیونگ مین ۲۷ ساله فصل گذشته بهترین سال فوتبالی خود را در تاتنهام سپری کرد و توانست به فینال لیگ قهرمانان اروپا نیز راه یابد. سون که یکی از بهترین های تاتنهام در سال ۲۰۱۹ بود، فصل گذشته در ۴۸ بازی ۲۰ گل به ثمر رساند تا ارزش های خود را بیش از پیش نمایان کند.

هیونگ مین پیش تر دو بار این جایزه را در سال های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ به دست آورده است. نکته جالب این که او فصل گذشته به عنوان بهترین بازیکن شهر لندن انتخاب شد، در تیم سال حضور داشت و همچنین برترین بازیکن تیمش نیز بود.

سردار آزمون ستاره جوان تیم ملی ایران که شاید در آینده نیز برای این جایزه کاندیدا شود، فارغ از درخشش با پیراهن ملی،در این فصل با زنیت در ۱۵ بازی، ۵ گل زده و ۵ پاس گل را هم ثبت کرده تا یکی از موفق ترین لژیونرهای فوتبال آسیا باشد. او امسال همچنین ۸ گل ملی هم زد.

سردار نخستین کاندیدای ایرانی کسب این جایزه است. جایزه ای که از سال ۲۰۱۲ اهدا می‌شود و سال پیش نیز به هاسه‌به ستاره ژاپنی رسید. تاکنون هیچگاه یک بازیکن موفق نشده برای دو سال متوالی این عنوان را کسب کند اما حالا این هافبک دفاعی باتجربه فرصت چنین کاری را دارد. در این سال ها برندگان جایزه بهترین لژیونر آسیایی، از کشورهای ژاپن، استرالیا و کره جنوبی بوده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال ملی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن