جشن مردمی ارتقاء بخش اوز به شهرستان/ ماندگاری 10 مهر در خاطر اوزی‌ها


جشن مردمی ارتقاء بخش اوز به شهرستان/
ماندگاری 10 مهر در خاطر اوزی‌ها

در آستانه ولادت با سعادت حضرت ختمی مرتبت، محمد مصطفی(ص) مراسم جشن مردمی ارتقاء بخش اوز در استان فارس به شهرستان، با حضور گسترده اقشار مختلف در این شهر برگزار شد.

به گزارش ایسنا، پنجشنبه 23 آبان و با حضور گسترده گروه‌های مختلف مردم و علما، اندیشمندان، فرهنگوران و مسئولان، مراسم جشن مردمی ارتقاء بخش اوز به شهرستان برگزار شد.

در این مراسم که آغاز آن با حرکت کارناوال شادی و سوارکاران و همراهی مردم با این کاروان همراه بود، شرکت کنندگان با حضور در زمین چمن ورزشگاه اوز، به نورافشانی و شادی و سرور پرداختند.

این مراسم با قرائت پیام امام جمعه اهل تسنن شهر اوز، آغاز شد و در ادامه، احمد خضری، دبیر کمیته ارتقاء شهرستان اوز به تشریح روند طی شده برای ارتقاء پرداخت.

خصری گفت: مردم شهرستان اوز به دنبال حقوق شصت ساله خود بودند و شادی امروز آنان به دلیل رسیدن به یک خواسته به حق یک بخش سنی نشین در جنوب استان فارس است.

جشن مردمی ارتقاء بخش اوز به شهرستان/
ماندگاری 10 مهر در خاطر اوزی‌ها

این روزنامه نگار با بیان اینکه مردم و بزرگان اوز، طی این سال ها به دنبال ارتقاء بودند نه انتزاع از لارستان، گفت: در این روزها، بیشترین پیامهای محبت آمیز تبریک از سمت شهروندان شهر لار به مردم و مسئولان اوز، ارسال شده است.

خضری با تصریح اینکه اتحاد بین شیعه و سنی در منطقه جنوب فارس، ریشه دار و مستحکم بوده است، ارتقاء شهرستان اوز را گامی بلند برای تقویت این اتحاد و همدلی دانست.

بخشدار اوز نیز در این خصوص به خبرنگاران گفت: خوشحالیم که ارتقاء اوز، در دولت تدبیر و امید اجرایی شد تا مردم برای همیشه روز دهم مهر ماه را در خاطره خود ثبت و ضبط کنند.

جشن مردمی ارتقاء بخش اوز به شهرستان/
ماندگاری 10 مهر در خاطر اوزی‌ها

محمدحسین آتش فراز با اشاره به اینکه در دولت نهم، دکتر احمدی‌نژاد قول داده بود که اگر جمعیت این بخش به 30 هزار نفر برسد، با ارتقاء موافقت شود، گفت: این مهم نهایتا با پیگیری و مداومت کمیته ارتقاء و البته صبوری و همراهی مردم، در دولت دوازدهم محقق شد.

بخشدار اوز ارتقاء این بخش را تقویت کننده وحدت شیعه و سنی در منطقه لارستان ارزیابی و خاطرنشان کرد: این شهرستان شامل 2 بخش بیدشهر با مرکزیت کوره و بخش مرکزی و 4 دهستان قلات، اوز، کوره و بیدشهر خواهد بود و جمعیتی بیش از 43 هزار نفر را در خود جای داده است.

احمدی، عضو کمیته ارتقاء اوز نیز گفت: شادی مردم به واسطه تحقق خواسته هفتاد ساله‌ای است که با صبوری و بردباری، محقق شد.

او با اشاره به زیرساخت های ایجاد شده توسط مردم طی سال‌های گذشته تاکنون با هدف هموار شدن مسیر رشد این منطقه، گفت: اکثر زیرساخت‌های رفاهی، آموزشی، درمانی، بهداشتی و ... با سرمایه و مشارکت و همراهی مردم اوز ایجاد شده و توسعه یافته است.

احمدی مردم اوز را صبورترین مردم توصیف و تاکید کرد که ارتقاء اوز به شهرستان، زمینه را برای بهبود هرچه مطلوبتر شرایط فراهم خواهد کرد.

جشن مردمی ارتقاء بخش اوز به شهرستان/
ماندگاری 10 مهر در خاطر اوزی‌ها

رئیس شورای اسلامی شهر اوز نیز در جمع خبرنگاران گفت: مردم اوز بعد از سال‌ها تلاش و با در پیش گرفتن متانت و صبوری، به خواسته‌ای رسیده‌اند که امکان تحقق آن در گذشته دور هم وجود داشت.

محمود محبی گفت: این شهرستان دارای 2 بخش مرکزی و بیدشر و 4 دهستان قلات، بیدشر، فیشور و اوز است و جمعیتی بیش از 43 هزار نفر را تحت پوشش خود دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر اوز با بیان اینکه برای ارتقاء این شهرستان، هفت دهه تلاش شده است، گفت: برای ارتقاء شهرستان کمیته‌های مختلفی توسط شورای اوز تشکیل شد و موضوع به شکلی قانونمند و مجدانه پیگیری شد.

به گزارش ایسنا، بخش اوز براساس مصوبه هیئت دولت دهم مهرماه به شهرستان ارتقاء یافت. جشن مردمی ارتقاء این شهرستان، با حضور شخصیت‌های مختلفی از سراسر کشور در محل ورزشگاه اوز برگزار شد.

جشن مردمی ارتقاء بخش اوز به شهرستان/
ماندگاری 10 مهر در خاطر اوزی‌ها

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صوت/ دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان+متن