هلی‌برن نیرو‌های روسیه در پایگاه نظامی سابق آمریکا در شمال سوریه


هلی‌برن نیرو‌های روسیه در پایگاه نظامی سابق آمریکا در شمال سوریه

پلیس نظامی روسیه در عملیات هلی‌برن به پایگاه نیرو‌های آمریکایی در شمال سوریه که اخیرا آنجا را ترک کرده بودند، وارد و بر آن مسلط شد.

هلی‌برن نیرو‌های روسیه در پایگاه نظامی سابق آمریکا در شمال سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روسیا الیوم. نیرو‌های پلیس نظامی روسیه در عملیات هلی‌برن به پایگاه نیرو‌های آمریکایی در شمال سوریه که اخیرا آنجا را ترک کرده بودند وارد و بر آن مسلط شدند.

نیرو‌های روسی با استفاده از بالگرد‌های «می-۳۵» وارد پایگاه سابق نیرو‌های آمریکایی شدند و در ویدیویی تجهیزات نظامی متعلق به نیرو‌های آمریکایی که در این پایگاه باقی مانده و تاسیسات و زیرساخت آن را به نمایش گذاشتند.

ارتش آمریکا روز گذشته پنج شنبه نیرو‌های خود را به سرعت از عین العرب (کوبانی) در استان حلب در شمال سوریه خارج کرد به گونه‌ای که هنگام تخلیه این پایگاه تسلیحات خود را برجای گذاشتند و نیروی هوایی روسیه توانست به سرعت وارد پایگاه شود و به آمریکایی‌ها فرصت ندهد تا همانند سایر پایگاه‌ها برج دیده‌بانی و باند‌های آن را تخریب کنند.

ارتش سوریه نیز چندی پیش بر فرودگاه نظامی میدانی در منطقه «متراس» در استان حلب که نزدیک پایگاه سابق نظامی نیرو‌های آمریکایی است مسلط شده بودند.

آمریکا از این پایگاه برای آموزش نیرو‌های خود و انتقال کمک‌های تسلیحاتی به معارضان استفاده می‌کرده است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رائفی پور: مستاجرم