سامانه الکترونیکی سجام آماده دریافت گزارش تخلف انتخاباتی است


سامانه الکترونیکی سجام آماده دریافت گزارش تخلف انتخاباتی است

ارومیه- ایرنا- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به قرارگیری در آستانه انتخابات، سامانه الکترونیکی سجام (سامانه جامع اطلاعات مردمی) دادگستری این استان آماده دریافت گزارش‌های مردمی در رابطه با تخلف‌های انتخاباتی است.

مرتضی حاتمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۰ هسته تخصصی در حوزه‌های مختلف در سامانه الکترونیکی سجام (سامانه جامع اطلاعات مردمی) این استان فعال شده و آماده دریافت گزارش‌های مردمی است.

وی ادامه داد: حوزه‌های مفاسد اداری، مالی، جرائم اقتصادی، جرائم مرتبط با منابع طبیعی، محیط زیست و منابع آب، مشروبات الکی، جرائم انتخاباتی، جرائم مرتبط با حوزه کار و کارگری، جرائم فضای مجازی و پیشگیری از تهیه و توزیع مواد مخدر از جمله این حوزه‌هاست.

وی اضافه کرد: ارسال گزارش تخلفات در این حوزه‌ها از طریق سامانه سجام و به صورت الکترونیکی از اهم وظایف هسته‌های تخصصی است.

وی بیان کرد: با همکاری مسئولان هسته‌های مردمی، احساس مسئولیت آنها به عنوان شهروندان فعال و ارسال گزارش‌های به موقع در سطح کلان می‌توان از جرائم و آسیب‌های اجتماعی پیشگیری کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: سامانه سجام با هدف ساماندهی و آموزش افراد در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه از سال ۱۳۹۷ در آذربایجان‌غربی راه‌اندازی شده است.

حاتمی اظهار داشت: با راه‌اندازی این سامانه می‌توان زمینه‌های وقوع جرم را با همراهی و همکاری عموم مردم در جامعه شناسایی و راهکارهای مقابله با آن را مشخص کرد.

وی با بیان اینکه سامانه سجام آماده همکاری بیشتر و همه جانبه با مردم است، گفت: تخلفات ثبت شده در این سامانه بیشتر در خصوص منابع طبیعی بوده که توسط علاقه مندان و فعالان محیط زیست صورت گرفته است.

وی بیان کرد: افرادی که اسنادی در خصوص فسادهای اداری یا هرگونه مساله منجر به فساد در جامعه دارند، در سامانه سجام بارگذاری کنند تا این امور در اسرع وقت توسط دستگاه قضایی پیگیری شود.

وی افزود: گزارش‌های مردمی در این سامانه در سریع‌ترین زمان ممکن دریافت شده و به دست مسوولان اجرایی و قضایی می‌رسد.

سامانه سجام قوه قضائیه از سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است؛ برای فعالیت در این سامانه باید ابتدا به عضویت آن درآمد و پس از طی مراحل گزینش و ساماندهی هسته‌های مردمی در قالب هسته‌های تخصصی و عادی می توان اخبار مربوط به آسیب های اجتماعی را گزارش کرد.

سامانه سجام مخفف سامانه جامع اطلاعات مردمی و هدف از آن نظارت مردم بر کار مردم و مسوولان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نشنیده آیسان آقاخانی زن محمدرضا گلزار ! + عکس ها و خصوصی ها