رولزرویس بیسروصدا اعلام کرده است که به تولید مدل گوست پایان میدهد. این برند فوق لوکس بریتانیایی قصد نمایش یک گوست مشکی نشان را در نمایشگاه خودروهای کلاسیک لندن دارد که این نسخه برای گرامیداشت پایان دورهٔ 10 سالهٔ تولید این خودرو در نظر گرفته شده است. رولزرویس فعلاً تصاویر این نسخهٔ ویژه را منتشر نکرده اما گفته است که این خودرو در بیرون از تریم الماس مشکی و زمرد تاریک و همینطور مجسمهٔ روح خلسهٔ کرومی تاریک برخوردار خواهد بود. در داخل این گوست ویژه نیز چرم مشکی و تریم فیبر کربنی کار شده است.
با توجه به عمر یک دههای گوست، خاتمهٔ تولید آن چیز عجیبی نیست اما عکاسان جاسوس پیشازاین بارها جانشین آنرا در حال آزمایش دیدهاند. بااینحال به گفتهٔ رولزرویس، نسل کنونی گوست به یک کلاسیک مدرن تبدیل خواهد شد زیرا این خودرو موفقیت تجاری مداومی را به دنبال داشته است. گوست که برای اولین بار در نمایشگاه فرانکفورت 2009 رونمایی شد، محصول قابلتوجهی بود زیرا استایل کلاسیک و لوکس رولزرویس را با برچسب قیمتی مناسبتری ترکیب کرده بود.
همانطور که رولزرویس میگوید، گوست این برند را به خریداران جوان جدید و عمدتاً خودساخته معرفی کرد. این موضوع برای رولزرویس خیلی مهم بود زیرا عمدتاً بهعنوان برندی کسلکننده شناخته میشد خصوصاً در مقایسه با بنتلی که در سال 2003 مدل کانتینتال GT را معرفی کرده بود. حال نیز طرفداران نباید به خاطر خداحافظی با گوست ناراحت باشند زیرا نسل کاملاً جدید آن در حال توسعه است که حتی از قبل هم خاصتر خواهد بود. درحالیکه نسل کنونی گوست بر اساس بامو سری 7 ساخته شده است، نسل آیندهٔ آن روی پلتفرم رولزرویس شکل خواهد گرفت.
اما با وجود پلتفرم جدید، گوست مدل 2021 همچنان طراحی آشنایی خواهد داشت که فوراً بهعنوان یک رولزرویس قابلتشخیص خواهد بود و کماکان درهای خودکشی آن حفظ میشود. بااینحال میتوان انتظار دماغهای شیکتر و کابین مدرنتری را داشته باشیم که به صفحه آمپر دیجیتالی، نمایشگر بزرگتر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و دکمههای بروز شده مجهز خواهد بود. در مورد پیشرانهٔ این خودرو گزارشهای متناقضی وجود دارد اما گفته میشود زیر کاپوت گوست جدید همان پیشرانهٔ 6.75 لیتری V12 توئین توربوی مدلهای فانتوم و کولینان قرار خواهد گرفت. شایعاتی همچنین به ارائهٔ سامانهٔ چهارچرخ محرک هم بهعنوان یک آپشن اشاره داشتهاند.