هیچ سهمیه‌ای برای فرزندان اعضای هیات علمی وجود ندارد


هیچ سهمیه‌ای برای فرزندان اعضای هیات علمی وجود ندارد

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در واکنش به امتیازات و سهمیه‌های فرزندان اعضای هیات علمی گفت: اگر فرزندان اعضای هیات علمی 92.5 درصد نمره آخرین فرد قبولی که نمره و درصد بالایی است را کسب کنند، می‌توانند از همان ترم اول جا به جا شوند.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در واکنش به امتیازات و سهمیه‌های فرزندان اعضای هیات علمی گفت: اگر فرزندان اعضای هیات علمی ۹۲.۵ درصد نمره آخرین فرد قبولی که نمره و درصد بالایی است را کسب کنند، می‌توانند از همان ترم اول جا به جا شوند.

«محمدمهدی زاهدی» رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره سهمیه و امتیازی که به فرزندان اعضای هیات علمی تعلق گرفته است، گفت: در قانونی که در دانشگاه‌های مختلف اجرا می‌شود، دانشجویان و فرزندان اعضای هیات علمی می‌توانند بعد از یک ترم تحصیل برای مهمان شدن در دانشگاه مورد نظر خود درخواست بدهند. البته در صورتی که معدل بالایی داشته باشند، امکان جا به جایی برای آنها وجود دارد و می‌توانند به دانشگاه مورد نظرشان بروند و این ربطی به طرح بومی‌گزینی ندارد.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به امتیاز در نظر گرفته شده برای فرزندان اعضای هیات علمی گفت: این روند که به آن اشاره شد، نوعی تسهیلات است و جا به جایی یا مهمان شدن برای تمام دانشجویان است. در این میان برای فرزندان اعضای هیات علمی امتیازی در نظر گرفته شده که بر مبنای آن اگر ۹۲.۵ درصد نمره آخرین فرد قبولی برای دانشگاهی که قصد انتقالی به آن را دارند کسب می‌کنند، می‌توانند تغییر رشته دهند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به تعبیر دیگر اگر فرزندان اعضای هیات علمی حد نصاب ۹۰ درصد و ۹۲.۵ درصد نمره آخرین فرد قبولی که نمره و درصد بالایی است را کسب کنند می‌توانند از همان ترم اول جا به جا شوند و این تسهیلات برای آنها در نظر گرفته شده است.

زاهدی با بیان اینکه هیچ سهمیه‌ای برای فرزندان اعضای هیات علمی در نظر گرفته نشده است، گفت: این شیوه‌ای که بیان شد با این گفته که فرزندان اعضای هیات علمی سهمیه ورود به دانشگاه دارند، متفاوت است و در حقیقت هیچ سهمیه‌ای برای آنها وجود ندارد، بلکه این فقط یک امتیاز است.

وی در واکنش به تغییر رشته برخی دانشجویان دانشگاه آزاد از رشته دامپزشکی به پزشکی گفت: در حال حاضر این جا به جایی متوقف شده، زیرا خلاف بوده است. مجلس هم نسبت به این مساله موضع گیری کرده و در ادامه آن شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز موضع خود نبست به این تغییر رشته را اعلام کرده است.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در توضیح تغییر رشته دامپزشکی به پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این اقدام تنها برای یک دوره بوده که اجرای آن بعد از آن دوره اشتباه بوده وگرنه بحث سهمیه در کار نبوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر