امام زمان(عج) خاتمیت پیامبر اسلام(ص) را به کمال می‌رساند


امام زمان(عج) خاتمیت پیامبر اسلام(ص) را به کمال می‌رساند

حجت‌الاسلام مسائلی با اشاره وجه اشتراک میان دوره حکومت رسول خدا(ص) و عصر ظهور امام مهدی(عج)، گفت: امام زمان(عج) در واقع خامتیت نبی مکرم اسلام را به کمال می‌رساند.

حجت الاسلام «مهدی مسائلی» در گفت وگو با خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، با بیان اینکه وجود مقدس حضرت رسول(ص) به مثابه نور درخشانی در جامعه عرب جاهلی بود، اظهار کرد: حضرت آنها را از دست تعصبات مختلفی که درگیرش بودند نجات بخشید و به خلق نیکو شهرت یافت و آنچنان مهربان بود که قرآن کریم، رحمت للعالمین توصیفش کرد.

این استاد حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: نکته قابل توجهی که در مورد پیامبر اکرم(ص) وجود دارد اینکه حضرت(ص) برای هدایت یک قوم یا مردم زمان خاصی برانگیخته نشده بودند بلکه از آن بزرگوار به رسول خاتم تعبیر می شود چراکه خاتم تمام پیامبرانی است که بسیاری از آنها در برهه ای خاص برای هدایت قومی خاص آمدند مثل حضرت موسی(ع) که برای هدایت بنی اسرائیل برانگیخته شد. امام زمان(عج) نیز وجه اشتراک اش با پیامبر(ص) همین است که آخرین امام و ولی خداوند روی زمین برای هدایت انسان ها هستند.

وی گفت: پیامبر اسلام در واقع آموزه‌های انبیای پیشین را به شکلی تام و در قالب دعوتی واحد به جهانیان منتقل کرد. امام زمان(عج) نیز چنین وضعیتی دارند و شاید بتوانیم چنین وصفی از امام عصر(عج) داشته باشیم که آن حضرت در واقع فعالیت های دینی که شاید در گذشته وجود داشته و ناکام بوده را به نتیجه می رسانند و انسان های دین‌خواه و توحیدمحور را ذیل یک دین واحد به وحدت می رسانند. بنابراین خاتمیت پیامبر(ص) را امام زمان(عج) به کمال می رساند و آن راه توحیدی را در سراسر جهان متمرکز می کند.

حجت الاسلام مسائلی در بخش دیگری از مباحث خود با بیان اینکه تمام وجدان های حق طلب زمان ظهور به حضرت مهدی(عج) گرایش پیدا می کنند، گفت: چه بسا بسیاری از افراد که ظاهرا دین دار و متعصب هستند اما رویکرد دیگری را اتخاذ می کنند، واقعیت آن است که فطرت همه انسان ها اعم از دین دار و بی دین حق طلب است، اگر انسانی وجدان حق طلب داشته باشد زمان ظهور به حضرت گرایش پیدا می کند چون امام عصر(عج) تجلی عدالت است.

این استاد حوزه تاکید کرد: این رویکرد همان است که پیامبر در زمان جاهلیت داشت یعنی با جامعه ای مملو از ظلم مواجه بود که فراوانی اقوام در آن موج می زد، حضرت پیام الهی را ابلاغ کرد و وجدان های بیدار اعم از کسانی که دین توحیدی داشتند و کسانی که حتی بت پرست بودند به رسول خدا گرایش یافته و اسلام آوردند.

وی با بیان اینکه با کمرنگ شدن دین ابراهیمی در مکه به مرور آرمان های این دین از بین رفته و بت پرستی در بین مردم رواج یافت، افزود: خانه خدا ابتدا محل استقرار توحید بود، امروز بسیاری از ما اگرچه بت پرست نشدیم اما آرمان هایی که دین برایش نازل شد را فراموش کرده ایم و به حواشی توجه می کنیم.

این استاد حوزه علمیه اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: مثلا داعش دم از اسلام می زند اما هیچ سنخیتی با دین اسلام ندارد. حال توجه کنیم که وقتی امام زمان(عج) ظهور می کند دینی را می آورد و اسلامی را معرفی می کند که زعم برخی حتی گویی دین جدید آمده است. بنابراین امروز هم کم به حواشی دینی گرفتار نیستیم. ماجرا این است که رسول خدا(ص) در مکه توانست وجدان های آگاه اعم از دین دار و کسانی که دین نداشتند را بیدار کند و به اسلام دعوت کند، امام زمان(عج) نیز چون جد بزرگوارش این گونه است و با ظهور خود تمامی انسان ها با فطرت بیدار به ایشان می گروند.

پایان پیام/248

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس