مدیران توجهی به توسعه روستایی ندارند


مدیران توجهی به توسعه روستایی ندارند

نماینده گلپایگان در شورای استان اصفهان گفت: نگاه مدیران تنها به شهر است و متاسفانه هیچ توجهی به توسعه روستایی ندارند، بنابراین هر ساله شاهد کاهش جمعیت روستایی هستیم.

علی اکبر زندی شامگاه پنجشنبه در جلسه مشترک شورای اسلامی شهرستان های گلپایگان، خوانسار و بویین میاندشت که در خوانسار برگزار شد، با انتقاد به نبود تابلو گلپایگان وخوانسار در جاده خمین- گلپایگان، اظهار کرد: در طول این مدت متاسفانه در جلساتی که مدیران حضور دارند تنها قول می‌دهند و این موضوع مردم را آزار می‌دهد، امید دادن و بعد ناامید کردن سخت تر از این است که کاری انجام نشود.

وی ادامه داد: متاسفانه نگاه استان به شهرستان‌ ها خصوصاً شهرستان‌های غرب و مناطقی که فاصله زیادی با مرکز دارد ضعیف است که در این خصوص می توان نوع برخورد با سرمایه گذار را مثال زد.

وی توضیح داد: زمانی که فردی می خواهد در شهرستان سرمایه‌گذاری کند متاسفانه برخی در ادارات پشت میز می نشینند و منتظرند برای سرمایه‌گذاری که سختی کار را پذیرفته، سختگیری‌هایی انجام دهند.

به گزارش ایسنا، رئیس شورای بخش مرکزی شهرستان گلپایگان گفت: زمانی که صحبت از بوم گردی است باید ساختار سنتی آن را پذیرفت. اگر گردشگری وارد این منطقه شود، اما مکانی برای اقامت نداشته باشیم نمی توانیم کسب درآمد داشته باشیم.

زندی در رابطه با راه اندازی کریدور غرب به مرکز کشور، خاطرنشان کرد: اگر نتوانیم از این کریدور بهره ببریم تنها شاهد عبور خودروها خواهیم بود. یکی از مواردی که همیشه مطرح کردیم تنفیض اختیار به مدیران شهرستان است، چراکه بسیاری از مشکلات در داخل شهرستان حل شدنی است، اما علیرغم وعده استاندار، متاسفانه در این مورد اتفاقی رخ نداده است و مردم مجبورند از روستا به شهر و از شهر به استان بروند و مدیران شهرستان نیز بنا به شرایط کاری امور را به استان موکول می‌کنند.

نماینده گلپایگان در شورای استان اصفهان تصریح کرد: اگر فردی بخواهد در استان سرمایه گذاری کند برای او فرش قرمز پهن می شود، اما در شهرستان این اتفاق رخ نمی دهد و متاسفانه سبب شده که جوانان بعد از تحصیلات خود از شهر به مرکز استان و یا پایتخت مهاجرت کنند که این نشان از نبود همکاری ها است.

وی با تاکید بر اینکه نگاه مدیران فقط به شهر هست و متاسفانه به توسعه روستایی بی توجه هستند، بنابراین هر ساله شاهد کاهش جمعیت روستایی هستیم، افزود: رونق تولید از دل روستاها باید شروع شود، اما برای اخذ مجوز در روستاها مشقت فراوانی وجود دارد و باید صبر کنیم تا فرد از خواب بیدار شود و جواب دهد، اما زمانی که می خواهند پاسخ دهند دیگر سرمایه‌گذار منصرف شده است.

عضو شورای شهرستان گلپایگان در ادامه از شورای عالی کشور انتقاد کرد و یادآور شد: بیش از دو دهه از عمر شوراها می‌گذرد، اما هیچ فعالیت در خور تحسینی و یا بخشنامه و مصوبه ارزشمندی برای رفع مشکلات و ضعف های عملکردی شوراها و هدایت این قشر زحمتکش نداشته است.

زندی اضافه کرد: وقتی نمایندگان مجلس بخشی از درآمد کشور را برای شورای عالی کشور اختصاص می‌دهند، فقط برای دفتر تهران دیده نشده است بلکه برای کل شوراهای کشور است، اما نگاه تهران سیاسی و جناحی است و زمانی که موضوع را مطرح می کنیم می گویند قبلا هم اینطور بوده است.

نماینده گلپایگان در شورای استان اصفهان ادامه داد: اگر بخواهیم یک جلسه را توسط شورای شهرستان برگزار کنیم، حتی بودجه خرید یک جعبه شیرینی را هم نداریم و باید از هزینه شخصی خرید کنیم، در حالیکه بودجه در کشور دیده شده است.

وی یادآور شد: مطالبه‌گر حقوق شهرستان‌ها از شورای عالی کشور باشیم تا خدای ناکرده بعد از پایان دوره چهار ساله به ما نخندند که شهرها خبر نداشتند و بودجه ۲۸ میلیاردی تنها در مرکز کشور هزینه شود، البته با این روالی که پیش می رود قطعاً در آینده شوراها فرمایشی خواهد شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403