ارتقای گردشگری در سلطانیه با ایجاد دانشکده هنر و معماری


ارتقای گردشگری در سلطانیه با ایجاد دانشکده هنر و معماری

زنجان - ایرنا - افزایش میزان گردشگر در شهرستان سلطانیه می‌تواند از طریق ایجاد بسترها و زیرساخت‌های لازم بوجود آید که ایجاد دانشکده هنر و معماری عاملی موثر برای بالا بردن شاخص‌های علمی و فرهنگی و در نتیجه ارتقای سطح گردشگری سلطانیه به نظر می‌رسد.

فرماندار سلطانیه روز جمعه در این خصوص با اشاره به اینکه توسعه زیرساختی یک منطقه در گرو توسعه فکری و علمی آن است، گفت: ایجاد مراکز علمی و فرهنگی می تواند در رهسپار کردن قاصدان علمی به این منطقه و تسریع در روند توسعه سلطانیه نقش موثری را ایفا کند.

حسین رحمانی هزار رود افزود: صنعت پاک گردشگری به عنوان یکی از سرمایه سازترین صنایع روز دنیا محسوب می شود با توجه به اینکه محیط های آموزشی دغدغه بررسی مسائل و چگونگی برون رفت از آنها را دارند، می توان با بهره گیری از ظرفیت اینگونه مراکز علمی درجهت رشد و اعتلای هرچه سریعتر سلطانیه به عنوان قطب گردشگری استان و منطقه گام برداشت.

وی اضافه کرد: دانش آموزان و دانشجویان، بطور یقین آتیه سازان این مرز و بوم خواهند بود چراکه مدیران و تئوری پردازان فردای مملکت، آنان خواهند بود بنابراین پرورش نیروهای زبده، کارآمد و میدانی از میان دانشجویان به راحتی می تواند آینده سرزمین را از منظرهای مدیریتی تضمین کند.

این مسئول گفت: وجود فیزیکی ابنیه تاریخی و مربوط به دوران شاخصی چون ایلخانی می تواند برای الهام بخشی در طراحی سازه های امروزی بسیار موثر واقع شود و این فرصت منوط به گسترش فعالیت های دانشجویان معماری و شهرسازی در سلطانیه است.

رحمانی هزار رود افزود: قرار گیری سلطانیه در میان مناطق برخوردار و محدودیت‌های ساخت و ساز ناشی از عرصه و حریم آثار باستانی و میراث فرهنگی در حومه شهر سلطانیه ۲ موضوع اساسی این شهرستان محسوب می‌شود.

وی اظهار داشت: یکی از مهم ترین مسائل شهرستان سلطانیه قرار گرفتن آن در میان مناطق برخوردار و در نتیجه محرومیت از امتیازاتی چون اعتبارات ۲ درصد حاصل از فروش نفت و معافیت های مالیاتی حوزه تولید است.

به گفته این مسئول، محرومیت شهرستان سلطانیه از امتیاز معافیت مالیاتی موجب روی گرداندن سرمایه‌گذاران از سرمایه‌گذاری در این منطقه شده و برنامه ریزی های مدیریتی شهرستان را با مشکل مواجه می کند.

شهرستان سلطانیه با ۲ بخش و ۳۰ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری از مرکز استان زنجان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز