مساجد جشن‌ها و اعیاد مذهبی را هم با شور و شعور حسینی برپا کنند


مساجد جشن‌ها و اعیاد مذهبی را هم با شور و شعور حسینی برپا کنند

حجت‌الاسلام جوادی با بیان‌اینکه در هر مناسبتی دینی که مساجد میدان‌دار باشند، شاهد شکوه و عظمت حضور مردم هستیم، گفت: مساجد در اعیاد و جشن‌ها نیز با همان شور و شعور حسینی میزبان مردم شوند.

حجت الاسلام «سیدرضا جوادی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به الزامات مورد توجه در مساجد در جشن های ماه ربیع الاول، اظهار کرد: برای انجام صحیح مراسم های دینی و اعیاد مذهبی با قوت تمام گفته می شود که باید این مراسم ها نیز با روحیه عاشورایی برگزار شود.

این کارشناس در حوزه دین افزود:به عنوان مثال مراجع تقلید تاکید می کنند، مراسم سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) باید عاشورایی برگزار شود، به این معنا که همان گونه که با تمام قوت برنامه های محرم و صفر با شور و شعور برگزار شد، برنامه عزاداری ایام فاطمیه و دیگر مناسبت ها و اعیاد نیز باید با چنین شکوهی در چارچوب شرع و در مساجد برگزار شود.

حجت الاسلام جوادی بر لزوم فرهنگسازی توجه به بایدها و نبایدها در برپایی مراسم های شادی، اعیاد ومیلاد ائمه معصومین(ع) در مساجد تاکید کرد و گفت: ائمه جماعات مساجد، روحانیون، علما و خیرین در این زمینه باید میداندار باشند، بدون شک فرهنگسازی علما زمینه استقبال مردم از دیگر مناسبت های مذهبی با رعایت حد و حدود شرعی خواهد شد.

این کارشناس دینی تاکید کرد: برگزاری مراسم های مذهبی در اعیاد و مناسبت ها با حضور سخنرانان و مداحان مطرح، برپایی ایستگاه های صلواتی و کرسی های تلاوت بدون شک زمینه استقبال گسترده مردم از چنین برنامه هایی در مساجد می شود و همان شور حسینی که در عزاداری سیدالشهدا(ع) شکل می گیرد در دیگر مناسبت ها هم تبلور می یابد.

حجت الاسلام جوادی با اشاره به جایگاه اثرگذار مساجد طبق تاکیدات آیات و روایات اسلامی خاطرنشان کرد: در هر مناسبتی که مسجد و اهالی مساجد وارد عمل شوند، شاهد شکوه و عظمت خاص در آن مناسبت خواهیم بود.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری