ارشاد مردم تنها باید به دست اهل سداد و تقوا باشد


 ارشاد مردم تنها باید به دست اهل سداد و تقوا باشد

تولیت آستان عبدالعظیم حسنی(ع) گفت:‌ آنان که به مراتب بالای سداد دست پیدا کرده و لباس نفوذناپذیر تقوا زینت جان و روح‌شان می‌شود، می‌توانند دیگران را ارشاد کنند.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «محمد محمدی ری‌شهری» ، پیش از آغاز درس خارج فقه حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) طی سخنانی اظهار کرد: آنان که به مراتب بالای سداد دست پیدا کرده و لباس نفوذناپذیر تقوا زینت جان و روح آنها می‌شود، می‌توانند دیگران را ارشاد کنند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با بیان اینکه انسان برای رسیدن به سعادت دنیا و آخرت باید در دنیا به صورت صحیح و درست زندگی کند، تصریح کرد: برای درست زندگی کردن و رسیدن به صراط مستقیم انسان نیاز به ارشاد دارد.

آیت الله ری شهری درباره خصوصیات اهل ارشاد، بیان کرد: یکی از خصوصیات اهل ارشاد باید تقوا و اهل سداد بودن باشد.

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم دو مرتبه از لفظ ارشاد استفاده کرده است، گفت: یکی از آن الفاظ مربوط به داستان فرعون است که خود را مرشد و خیرخواه مردم معرفی کرده و می‌خواهد حضرت موسی(ع) را به قتل برساند که مبادا دین مردم را تغییر داده و آنها را گمراه کند.

آیت الله ری شهری افزود: فرعون برای فریب و گمراه کردن مردم به آنها چنین وانمود می‌کند که اگر دینشان تغییر کرده و بر اساس فرمایشات حضرت موسی(ع) باشد در زمین فساد خواهد شد؛ طبق این آیات انسان باید حق و حقیقت را بشناسد تا بتواند اهل ارشاد به سوی حق را هم بشناسد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، خاطرنشان کرد: امروز هم آمریکا خود را مرشد و خیرخواه مردم می داند، بنابراین برای تشخیص حق از باطل انسان باید حقیقت را بشناسد و افزون بر آن اهل سداد و تقوا را نیز بشناسد تا از دروغگویان و مدعیان ارشاد فریب نخورد.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر نقش شهید طهرانی‌مقدم انتخاب شد