اقتصاد پویا با مناسبات شفاف و هدفمند تضمین می‌شود


اقتصاد پویا با مناسبات شفاف و هدفمند تضمین می‌شود

اراک - ایرنا - دبیر حزب اعتماد ملی در استان مرکزی گفت: ایران اسلامی افق بلندی را برای خود ترسیم کرده که دستیابی به آن با اقتصاد پویا و مبتنی بر مناسبات شفاف و هدفمند میسر می‌شود

حجت الاسلام«حجت‌الله هاشمی» روز جمعه در گفت‌ و گو با ایرنا افزود: تصویب لوایح مربوط به گروه ویژه اقدام مالی (FATF) بستر روابط اقتصادی و تجاری ایران را تسهیل کرده و کشورها در فضایی شفاف می‌توانند ارتباطشان را با ایران تقویت کنند.

وی اظهار داشت: دامنه شمول اجرای شاخص‌های FATF در کشورهای مختلف متفاوت است اما هرقدر این شاخص‌ها افزایش یابد گفتمان اقتصادی را هم‌سوتر کرده و اعتمادسازی را در عرصه اقتصاد تقویت می‌کند.

رئیس مجمع مشورتی توسعه استان مرکزی بیان کرد: پذیرش FATF آینه تمام نمای صداقت ایران در حوزه روابط بانکی، توسعه تجاری و اقتصادی برای کشورهای جهان است و حقانیت ایران را به نمایش گذاشته و ارتباطات را با جهان محکم‌تر و عمیق‌تر می‌کند.

حجت الاسلام هاشمی ادامه داد: آمریکا و هم‌دستانش به ناحق تحریم‌های اقتصادی را علیه ایران رقم زده‌اند و کشورهای دیگر را در فشار می‌گذارند تا با ایران ارتباط خود را کمرنگ کنند و اگر لوایح گروه ویژه اقدام مالی تصویب شود به دلیل شفافیت ارتباط ایران در قالب استانداردهای جهانی آمریکا، در اهداف استکباریش کمتر قدرت مانور دارد.

وی توضیح داد: نخستین مسئله برای سرمایه‌گذاری و تولید ثبات پولی و تقویت اعتماد سازی به نظام بانکی است و پیوستن به FATF در این خصوص کمک شایانی می‌کند.

دبیر حزب اعتماد ملی در استان مرکزی خاطرنشان کرد: تصویب قانون مبارزه با پولشویی در خانه ملت اقدامی مهم هم راستا با لوایح گروه ویژه اقدامات ملی و با هدف نظام‌مند کردن حوزه پولی و بانکی و جلوگیری از ورود پول کثیف به حوزه اقتصاد کشور است و نیاز است که دایره استانداردهای از این دست برای کمک به دولت‌ها افزایش یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عامل ایجاد تنش قومیتی در ورزشگاه ارومیه دستگیر شد