دیدار آیت الله سیستانی با نماینده سازمان ملل متحد در عراق


دیدار آیت الله سیستانی با نماینده سازمان ملل متحد در عراق

رئیس هیئت سازمان ملل متحد در عراق برای بررسی وضعیت کنونی عراق با آیت الله «سید علی سیستانی» دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از ارم نیوز، « جنین هنیس پلاسچارت» رئیس هیئت سازمان ملل متحد در عراق امروز (دوشنبه 20 آبان 1398) با آیت الله «سید علی سیستانی» مرجعیت شیعیان عراق در نجف اشرف دیدار کرد.

رسانه های عراقی گزارش داد: پلاسچارت صبح امروز به فرودگاه بین المللی نجف رسید تا در دیدار با آیت الله سیستانی وضعیت کنونی در عراق را بررسی کند.

دو طرف در این دیدار راههای پاسخگویی به خواسته تظاهرکنندگان در میدان ها و اجرای اصلاحات فوری را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

یک منبع آگاه در عراق گفت: نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد قرار بود در این دیدار نقشه راهی که روز گذشته سازمان ملل متحد برای برون رفت عراق از این بحران مطرح کرده است، بررسی کند.

این منبع افزود: این دیدار برای آگاهی نسبت به نظر آیت الله سیستانی درباره این طرح است. زیرا این مرجعیت دینی از نفوذ بسیاری در محافل سیاسی و مردمی برخوردار است و درصورتی که این طرح مورد تایید وی باشد، مردم عراق از آن استقبال می کنند.

هیئت سازمان ملل متحد در عراق (یونامی) طرحی برای مهار بحران این کشور که از اوایل اکتبر گذشته آغاز شد، ارایه داد.

این هیئت در بیانیه ای اعلام کرد: با مسئولان عراق و تظاهرکنندگان درباره وضعیت کنونی گفتگو کردند و به ضرورت پایبندی به تعدادی از اصول اساسی و در راس آن تضمین حق تجمع و تظاهرات مسالمت آمیز و آزادی بیان در چارچوب قانون اساسی دست یافتند.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاپید: بن‌گویر با یک کلمه اسرائیل را رسوای عالم کرد