طرح «هر مسجد، یک حقوقدان» کارکردهای مغفول مساجد را احیاء می‌کند


طرح «هر مسجد، یک حقوقدان» کارکردهای مغفول مساجد را احیاء می‌کند

حجت‌الاسلام رئوفی با بیان‌اینکه طرح «هر مسجد، یک حقوقدان» به نقش‌آفرینی مساجد در حیات اجتماعی بدون تغییر ساختارها کمک می‌کند، گفت: در این طرح به سوالات قضایی حقوقی مردم پاسخ داده می‌شود.

حجت‌ الاسلام والملسمین «مهدی رئوفی» در گفت ‌و ‌گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌ های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه بازگشت مساجد به جایگاهی که در صدر اسلام داشتند باور نادرستی است، اظهار کرد: تحقق این موضوع مثل این است که تمام ساختارهای دنیای جدید از بین بروند.

امام جماعت مسجد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) اضافه کرد: ما به جای اینکه به دنبال احیای کارکردهای مساجد در گذشته باشیم باید سعی کنیم بخشی از کارهایی را که می توان در مساجد با همکاری دستگاه های مرتبط انجام داد، به این خانه های خدا منتقل شوند.

وی افزود: طرح «هر مسجد، یک حقوقدان» از جمله طرح هایی است که می تواند موجب احیای کارکردهای مساجد شود بدون اینکه نیازی به تغییر یا حذف ساختارها شود. مساجد قابلیت های زیادی دارند که اجرای این طرح مصداق برجسته ای از آن است.

رئوفی در ادامه از اجرای طرح «هر مسجد، یک حقوقدان» در مسجد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) (واقع در تهران، خیابان 17 شهریور) خبر داد و گفت: این طرح دوشنبه ها بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در دفتر این مسجد اجرا می شود و یک حقوقدان بسیجی پاسخگوی سوالات مردم است.

وی خاطرنشان کرد: این موضوع باید تبیین شود که مشکلات حقوقی مردم به صورت کامل قرار نیست در مساجد حل شود بلکه حقوقدانان مشورت های قضایی و حقوقی لازم را به مردم ارائه و در حد امکان برای حل و فصل نهایی این مشکلات تلاش می کنند.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس