همایش نقش مرکز وکلای خراسان رضوی در طرح تحول دستگاه قضا در مشهد برگزار شد


همایش نقش مرکز وکلای خراسان رضوی در طرح تحول دستگاه قضا در مشهد برگزار شد

مشهد- ایرنا- همایش یک روزه مرکز وکلاء، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده دادگستری خراسان رضوی با هدف پرداختن به کرامت انسانی و حقوق عامه در طرح تحول قوه قضائیه در مشهد برگزار شد.

رئیس دادگاههای عمومی و انقلاب مشهد پنجشنبه شب در این همایش گفت: کرامت انسانی با کمترین مداخله کردن دستگاه قضایی و یا هر مشاوره حقوقی محقق می‌شود.
حجت الاسلام والمسلمین مهدی سیدآبادی افزود: اگر اختلافات خانوادگی در درون خانواده ها حل نشود در دستگاه قضایی تشدیدتر می شود.
وی با اشاره به اینکه دستگاه قضایی خراسان رضوی به دنبال کاهش پرونده های حقوقی است ادامه داد: دستگاه قضا در این استان طرحی را برای کم شدن اختلافات خانوادگی تدوین کرده که این امر سبب کاهش پروندهای قضایی شده است.
رئیس دادگاههای عمومی و انقلاب مشهد گفت: برخی زوجین در نخستین برخورد با یکدیگر به دادگاه مراجعه می کنند که ورود آنان به دستگاه قضایی سبب مشکلات بیشتر برای آنان می‌شود.
سید آبادی با اشاره به اینکه افراد جامعه باید با حقوق عامه آشنا باشند افزود: بیشتر افراد جامعه با حقوق خود آشنا نیستند که وکلا با تدوین برنامه راهبردی دقیق می توانند آنان را با حقوقشان آشنا کنند.
رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی نیز در این همایش گفت: یکی از اشکالات جامعه ما آشنا نبودن مردم با حقوق حقه خودشان در تمام حوزه ها به ویژه حوزه های اجتماعی است.
حجت الاسلام نصرالله پژمانفر افزود: دعوت به قانون در زندگی های زناشویی باید در مرحله آخر باشد زیرا شکایت طرفین و خواستار شدن حقوق قانونی شکاف ها را بیشتر می کند و منجر به طلاق می شود.
وی اضافه کرد: برخی افراد در مسائل خانوادگی به وکلا مراجعه می‌کنند که در بیشتر موارد سبب تشدید مشکلات و فاصله گرفتن اشخاص به ویژه زن و شوهر از یکدیگر می‌شود.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: گاهی مشاوره ها با مبانی گفتمان های افراد مغایرت دارد که این امر آنها را به سمت گره های کور می‌ برد.
پژمانفر افزود: وکلا و مشاوران خانواده، مدل بررسی مشکلات خانوادگی را با برخی دعاوی دیگر حقوقی متفاوت بدانند و راهکارهای کاهش فاصله ها را تدوین کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خواص آب هویج که از آن بی‌خبرید