شهدای ترور نماد اسلام ابراهیمی هستند


شهدای ترور نماد اسلام ابراهیمی هستند

آیت‌الله اراکی طی نشست تخصصی اتحادیه جهانی قربانیان ترور با اشاره به اینکه فدا کردن جان در راه خداوند مقام بلندی است، اظهار کرد: شهدای ترور نماد اسلام ابراهیمی هستند.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف: نخستین نشست تخصصی اتحادیه جهانی قربانیان ترور عصر امروز پنج شنبه ۲۳ آبان در سالن زمرد هتل پارسیان برگزار شد.

در این نشست آیت‌الله «محسن اراکی» طی سخنانی اظهار کرد: در قرآن کریم جریان عظیم قربانی کردن فرزند به وسیله حضرت ابراهیم(ع) مطرح شده است که فرمودند ما اینچنین محسنان را پاداش می‌دهیم، باید مشخص شود که منظور از پاداش محسنان و نیکوکاران چیست؟

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اضافه کرد: اینکه انسان آماده شود تا جان خود را در راه خداوند متعال فدا کند یک مقام بلندی است که رسیدن به آن را می‌توان یک پاداش دانست.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: در نتیجه اسلام ناب محمدی(ص) انسان‌هایی تربیت می‌شوند که حاضرند برای رضای خداوند متعال جان خود را هم فدا کنند و این جایگاه، بلندترین مرتبه‌ای است که خداوند شامل انسان خواهد کرد.

وی ادامه داد: خانواده‌هایی که در مسیر مقابله با طاغوت‌ها و سرکده‌های ظلم و ستم شهدایی را تقدیم کرده‌اند در حقیقت با خداوند متعال معامله کرده و جان آن‌ها از دست نرفته است، این افراد هر آنچه داشتند را به خداوند متعال دادند و خداوند متعال نیز این فداکاری را برای آن‌ها جبران خواهد کرد.

اراکی خاطرنشان کرد: امیدواریم با تشکل مهم قربانیان ترور و دفاع از حقوق این قربانیان شاهد دفاع از نشر اسلام ابراهیمی در سطح جهان باشیم.

وی از شهدای ترور به‌عنوان نماد اسلام ابراهیمی یاد کرد و افزود: خانواده‌های شهدای ترور نمایندگان و جلوه‌های اسلام ابراهیمی هستند چراکه برای قوام اسلام ابراهیمی جان و مال خود را در مسیر خداوند متعال فدا کردند و خانواده‌های ترور فقط به علت اینکه این افراد نماد اسلام و عدالت‌خواهی بودند و دعوت به دین خداوند متعال و ارزش‌ها را پذیرفتند مورد ترور قرار گرفتند.

لزوم تصحیح ترورهای اعتقادی در عراق

حجت‌الاسلام صدرالدین قبانچی نیز با بیان اینکه هزاران نفر در عراق توسط صدام کشته و اعدام شدند، اظهار کرد: تاکنون 50 قبر دسته‌جمعی در عراق پیدا کرده‌ایم و در برخی از چاه‌ها اجسادی را پیدا کردیم که توسط نظام سیاسی عراق در گذشته کشته شده بودند.

امام‌جمعه نجف اضافه کرد: ما زندانیانی در عراق داشتیم که در رویا خود را رئیس جمهور و وزیر می‌دانستند؛ در این کشور شاهد ترورهای اعتقادی هستیم که باید به تصحیح آن‌ها بپردازیم.

امام‌جمعه نجف با بیان اینکه ما نیازمند مبارزات اندیشه‌ای و اعتقادی هستیم، مطرح کرد: ما زندانیانی در عراق داشتیم که در رویا خود را رئیس جمهور و وزیر می‌دانستند؛ ما در عراق شاهد ترورهای اعتقادی هستیم که باید به تصحیح آن‌ها بپردازیم.

قبانچی ادامه داد: امام خمینی(ره) جوانان ایرانی را از نظام سیاسی گذشته ایران آزاد کردند و پرچم‌دار آزادی سایر ملت‌ها بودند؛ هر چند سرنوشت ملت‌های اسلامی به سمت آزادی است و خون‌هایی که در این راستا ریخته می‌شود مبارک است و در عاقبت حکومت در اختیار متقین خواهد بود.

پشت همه رفتارهای ضدبشری نهادهای مرتبط با رژیم صهیونیستی هستند

محسن پاک‌آیین طی سخنانی اظهار کرد: کنفرانس وحدت اسلامی امسال در حالی برگزار می‌شود که تروریسم دولتی صهیونیستی در جدیدترین حمله نظامی خود بیش از 34 نفر از مردم فلسطین را به شهادت رسانده و بسیاری را مجروح کرده است.

معاون بین‌الملل دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه مقاومت فلسطین حرکتی ضدتروریستی علیه اشغال و تجاوز است، اضافه کرد: پذیرش آتش بس توسط رژیم صهیونیستی پیروزی بزرگی برای جهان اسلام است اما همچنان موضوع فلسطین یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های جهان اسلام است که کشورهای مختلف باید به آن توجه کنند.

پاک آیین گفت: تروریست‌های آشکار رژیم صهیونیستی و حامیان غربی آنان از شرایط جبهه مقاومت هراسان هستند؛ این رژیم اشغال‌گر امروزه توسط سازمان‌های شبهه نظامی که درحال اجرای عملیات در خاورمیانه هستند حمایت می‌شود.

وی عنوان کرد: رژیم صهیونیستی کشورهای همسایه به ویژه جهان اسلام را در سطح پایین نظامی قرار می‌دهد تا خود بتواند برتری نظامی داشته باشد، سوابق تاریخی که نشان می‌دهد اسرائیل مادر تروریست است در دسترس همگان است.

پاک‌آیین با بیان اینکه در پرونده اسرائیل ترور یهودی‌ها نیز به‌خوبی قابل مشاهده است، مطرح کرد: تاریخ مبارزات مردم فلسطین برای رهایی از چنگال رژیم صهیونیستی به دور از تجاوز بوده است چراکه تجاوز اصلی از سوی صهیونیست شکل گرفته است و ریشه همه جنگ‌ها به رژیم صهیونیستی ختم می‌شود و پشت همه رفتارهای ضد بشری نهادهای مرتبط با اسرائیل هستند.

وی ادامه داد: جنایات ضدبشری صهیونیست از سوی آمریکا نه فقط محکوم نشده بلکه حمایت نیز شده است و این درست است که آیت‌الله خامنه‌ای از حقوق بشر آمریکایی سخن به میان می‌آورند.

پاک‌آیین با اشاره به اینکه واشنگتن حامی اصلی رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود، گفت: اتحادیه‌های بین‌المللی می‌توانند با برگزاری نشست‌های مختلف به افشای جنایات حقوق بشر آمریکایی بپردازند و در این راستا ورود جدی علمای جهان اسلام علیه صهیونیست در هر نقطه از دنیا در قالب‌های مختلف گفتمان‌سازی باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون بین‌الملل دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: جنایات تروریستی اسرائیل مصداق بارز نقض حقوق بشر است و سازمان ملل متحد باید بر اساس وظیفه خود عکس‌العمل مناسب را نسبت به این حرکت‌ها نشان دهد.

وی اظهار کرد: مقاومت مردم فلسطین در داخل سرزمین‌های اشغالی وجود دارد و حرکت مقاومت فلسطین در سطح کشورهای مختلف جهان اسلام گسترش یافته است که با عزم راسخ پیشوایان این نهضت به نتیجه رسیده و آزادی قدس و فلسطین را به دنبال خواهد داشت.

تروریست نامیدن حزب‌الله توسط شورای همکاری خلیج فارس جای تأسف دارد

شیخ نبیل الحلباوی طی سخنانی با بیان اینکه همه ادیان مخالف کشتن انسان‌ها هستند، اظهار کرد: انسان ارزشی دارد که هیچ ارزشی همانند آن وجود ندارد و خداوند متعال کرامتی به انسان داده است که هیچ فردی حق ندارد این کرامت را از آن بگیرد.

وی اضافه کرد: کشتن یک انسان در قرآن از ابتدا نهی شده است و فردی که انسانی را بکشد همانند این است که همه انسان‌ها را کشته است.

تولیت حرم حضرت رقیه(س) با تاکید بر اینکه میان مقاومت و تروریسم فرق‌های بسیاری وجود دارد، عنوان کرد: غرب به دنبال این است تا تروریسم خود را به مقاومت وصل کند و جای تأسف است که شورای همکاری خلیج فارس، حزب‌الله لبنان را تروریسم نامیدند و با برگزاری نشست‌های مختلف با دشمن صهیونیستی همراهی کردند.

وی با بیان اینکه ما همیشه باید به حامیان تروریسم اشاره کنیم، گفت: این استعمار است که تروریست را به دنبال خود ترویج می‌دهد استعمار و چپاول ثروت‌‌هاست که تروریست را به وجود می‌آورد.

نبیل الحلباوی ترور اهل‌بیت(ع) در حادثه کربلا را زمینه‌ساز تشکیل تروریسم دانست و عنوان کرد: تروریسمی که ما در دمشق شاهد آن بودیم در تاریخ و جهان سابقه نداشته است.

وی گفت: سوریه از تروریسم بسیار رنج برده است چراکه بسیاری از مردم این کشور کشته شده و عزیزان خود را از دست داده‌اند، برخی نیز گفتند که ما به تاریخ اکتفا نمی‌کنیم و می‌خواهیم حضرت زینب(س) را از قبر خارج کنیم که این نشان از جسارت و وقاهت دشمنان است.

استاد حوزه علمیه دمشق ادامه داد: باید همکاری میان اتحادیه‌های مشابه که مبارزه با تروریسم را سرلوحه خود قرار داده‌اند گسترش یابد و با شخصیت‌های جهانی که اظهارات رسمی علیه تروریست داشتند ارتباط لازم گرفته شود.

لزوم تشکیل شبکه‌ای جهانی برای ایجاد ارتباط میان قربانیان ترور

سیدمحمد هاشمی‌نژاد با اشاره به تشکیل اتحادیه جهانی قربانیان ترور جهان اسلام با حضور خانواده‌های شهدای ترور عنوان کرد: جمعی از خانواده‌های شهدای ترور ایران برای بازشناسی و بازگو کردن جنایات تروریسی در ایران انجمنی تشکیل داده و کارهای قابل توجهی را در سطح ملی و فراملی دنبال کرده‌اند که گسترش آن به تشکیل اتحادیه جهانی رسیده است.

دبیرکل اتحادیه جهانی قربانیان ترور اضافه کرد: ایران یکی از بزرگ‌ترین قربانیان ترور است و در برخی از ابعاد نیز می‌توان گفت که کم سابقه‌ترین ترورهای جهان در این کشور اتفاق افتاده است.

وی گفت: افرادی که جنایات تروریستی را در کشور ما انجام دادند دفاتر رسمی در ایران داشته و به صورت رسمی مورد حمایت کشورهای مختلف استکباری قرار گرفته‌اند به همین علت ما انجمنی را با موضوع ایران قربانی تروریسم تشکیل داده و در عرصه ملی و فراملی توانستیم برای معرفی ایران به‌عنوان قربانی تروریست گام‌های مطلوبی برداریم.

وی خاطرنشان کرد: هر چند در دنیا ما را محکوم به تروریسم می‌کنند اما بزرگ‌ترین جنایات تروریست‌ها در جمهوری اسلامی ایران توسط گروهک‌های مختلف رقم زده شده است.

هاشمی‌نژاد خلق گروهک القاعده و داعش را از جنایات قابل توجه کشورهای استکباری در حوزه ترور دانست و مطرح کرد: ایران اسلامی بیش از 17 هزار شهید ترور توسط 35 گروهک تروریستی طی 40 سال اخیر داشته است که این گروهک‌ها در کشورهای مختلف دارای دفاتر رسمی هستند.

وی با تاکید بر اینکه موضوع ترور و تروریسم باید به صورت جدی‌تر مورد توجه قرار گیرد، عنوان کرد: اگر به دنبال معرفی قربانیان تروریسم هستیم باید شبکه‌ای را در سطح جهان ایجاد کرده تا قربانیان تروریسم با یکدیگر در ارتباط باشند و جنایات تروریست‌ها را به دنیا معرفی کنند.

همچنین، خانم گودرزی فرزند شهید عباس گودرزی طی سخنانی عنوان کرد: ما خانواده‌های شهدا می‌دانیم که جنایتکاران و حامیان ترور شیعه و سنی نیستند چراکه شیعه و سنی مشترکات بسیاری دارند اما تروریست‌ها کافرانی هستند که به هیچ چیزی اعتقادی ندارند.

وی ادامه داد: خانواده‌های شهدا ادامه‌دهنده راه شهدا هستند تا مظلومیت شهدا را به گوش جهانیان رسانده و انزجار خود را از آمریکا و اسرائیل اعلام کنند.

کرامت انسانی ظلم ظالم را از بین می‌برد

خاخام حمامی لاله‌زار فرا رسیدن هفته وحدت را تبریک گفت و اظهار کرد: یکی از جنبه‌هایی که در دنیای امروز فراموش شده و اگر به آن بیشتر توجه شود از رفتارهای تروریستی جلوگیری می‌شود موضوع کرامت انسانی است.

وی با بیان اینکه بر اساس دیدگاه یهودیان خداوند متعال جهان هستی را برای شناخت بیشتر انسان از خداوند متعال آفریده است، اضافه کرد: ما باید تلاش کنیم تا از بسترهای موجود برای تعالی جامعه بشری بهره‌مند شویم.

مرجع عالی کلیمیان ایران با اشاره به اینکه شناخت انسان از خداوند متعال میزان ارزش او را مشخص می‌کند، عنوان کرد: کرامت انسانی یکی از اشتراکات ادیان توحیدی است که می‌تواند با تکیه بر این عنصر مهم، ظلم ظالم را از بین برده و به آزادی مظلوم رسید.

وی با تاکید بر اینکه غم قربانیان ترور همه جمعیت ایران را اندوهگین کرد، تصریح کرد: همگی باید در کنار یکدیگر قرار گیریم تا بتوانیم از حوادث تروریستی در ایران و دیگر کشورها جلوگیری کنیم.

همچنین، سیدمحمد هادی هادی ، از کشور افغانستان به‌عنوان خانه شهدا نام برد و اظهار کرد: تاکنون آمار بیش از سه میلیون شهید و جانباز در افغانستان به ثبت رسیده و مردم این کشور قتل، وحشت و ترور را به‌خوبی درک می‌کنند.

عضو شورای اخوه اسلامی افغانستان افزود: امیدواریم با ایجاد ارتباط میان قربانیان ترور در کشورهای اسلامی و تبادل درد و افکار بتوانیم روحیه جدیدی به جامعه اسلامی تزریق کرده و جامعه را به سمت اهداف مورد نظر حرکت دهیم.

در ادامه مبارکه الرحیمی با تاکید بر اینکه اولویت نخست ما موضوع فلسطین است، گفت: آمریکا به دنبال چپاول ثروت‌ها با استفاده از ابزارهایی همانند حاکمان عربی است و تا زمانی که این روال ادامه داشته باشد تروریست به شکل‌های مختلف وجود خواهد داشت.

نماینده سابق پارلمان تونس ادامه داد: در عراق، لیبی و یمن تروریست‌ها علیه مردم برپا خواسته و این تروریست‌ها ابزار افرادی هستند که آن افراد هیچ فکری به پیشرفت و توسعه کشورها نمی‌کنند.

در ادامه کوثرالبشاری فعال رسانه‌ای از تونس بر لزوم لزوم توجه به خانواده‌های قربانیان تاکید کرد و گفت: ما باید برای این افراد برنامه‌های گسترده‌ای داشته باشیم تا بتوانیم نام شهدای آنان را احیا کنیم.

همچنین سردار حیدر بنایی جانباز ترور در ایران نیز طی سخنانی از آیت‌الله خامنه‌ای به‌عنوان یکی از قربانیان ترور نام برد و اظهار کرد: همانطور که خداوند متعال در قرآن کریم وعده داده است پیروزی نهایی با مسلمانی است که اکنون در صحنه حضور یافته و به دنبال تحقق اهداف اسلامی هستند.

وی خاطرنشان کرد: امروزه ایران پرچم‌دار احقاق حقوق قربانیان ترور شده است و برای معرفی جنایات کاران و تروریست‌ها از هیچ اقدامی دریغ نخواهد کرد و امیدواریم کشورهای مختلف اسلامی نیز همانطور که در عرصه‌های مختلف از جمله مقاومت در کنار ایران هستند، در این عرصه نیز با ایران همراه باشند.

در ادامه سمیه سادات تارا خواهر سردار شهید سید ابراهیم تارا با بیان اینکه دشمن با ترور خود به دنبال ایجاد نفاق میان شیعه و سنی است، گفت: ملت ایران در کنار ملل دیگر کشورهای اسلامی به‌خوبی نشان داده‌اند که همچنان در مسیر اسلام متحد بوده و برای مبارزه با دشمنان از هیچ اقدامی دریغ نخواهند کرد.

پایان پیام/248

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اسرائیل «وبال راهبردی» آمریکاست