وزیر فرهنگ آذربایجان بر گسترش روابط فرهنگی با ایران تأکید کرد


وزیر فرهنگ آذربایجان بر گسترش روابط فرهنگی با ایران تأکید کرد

باکو- ایرنا- ابوالفضل قارایف وزیر فرهنگ جمهوری آذربایجان گفت: ظرفیت‌های زیادی برای گسترش روابط فرهنگی میان جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران وجود دارد.

قارایف عصر پنجشنبه در دیدار با "ابوذر ابراهیمی ترکمان" رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران که برای حضور در دومین همایش بین المللی مسؤولان امور دینی به باکو سفر کرده است، افزود: همکاری دو کشور در عرصه های مختلف فرهنگی موفقیت آمیز بوده است.

وی با اشاره به اجرای طرح های مشترک سینماگران دو کشور، گفت: موفقیت های سینمای ایران در جمهوری آذربایجان از نزدیک پیگیری می شود و علاقه‌مند به استفاده از تجربیات ایران در این زمینه هستیم.

به گفته وزیر فرهنگ جمهوری آذربایجان، فعالیت ها در زمینه برگزاری متقابل روزهای فرهنگی و فیلم، باید ادامه یابد و طرح های سال آینده در این عرصه مورد بررسی قرار گیرد.

قارایف در بخشی از سخنانش با اشاره به سطح بالای روابط جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران و گسترش همکاری های دو کشور در همه عرصه ها، گفت: دوستی، همسایگی و پیوندهای تاریخی، تحرک بزرگ به این مهم می بخشد.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری آذربایجان و ایران از پیوندهای ناگسستنی تاریخی، فرهنگی و دینی برخوردار هستند.

ابراهیمی ترکمان نیز دیدار روز گذشته (چهارشنبه) با "الهام علی اف" رییس جمهوری آذربایجان و شرکت در دومین همایش بین المللی مسؤولان دینی را یادآور شد و گفت: در سالهای اخیر روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان پیشرفت قابل توجهی داشته است.

وی، علاقه‌مندی ایران برای گسترش همکاری ها با جمهوری آذربایجان را مورد اشاره قرار داد و گفت: همکاری فرهنگی دو کشور نیز بیش از پیش گسترش می یابد و هدف ما ادامه این همکاری است.

رییس شورای گفت وگوی ادیان جمهوری اسلامی ایران در بخشی از سخنانش بر ضرورت اجرای طرح های فرهنگی مشترک میان کشورهای حاشیه خزر تأکید کرد.

در این دیدار همچنین درباره برقراری همکاری و اجرای طرح های مشترک میان شبکه های تلویزیونی دو کشور فعال در حوزه فرهنگی تبادل نظر شد.

دومین همایش بین المللی دو روزه مسؤولان امور دینی امروز (پنج شنبه) با حضور ۵۰۰ نفر از روحانیون، دانشمندان و شخصیت های اجتماعی، علمی و فرهنگی از ۷۰ کشور جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان آغاز به کار کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!