فرماندار: علمای شیعه و سنی آستارا وحدت‌آفرین هستند


فرماندار: علمای شیعه و سنی آستارا وحدت‌آفرین هستند

آستارا - ایرنا - فرماندار بندر مرزی آستارا گفت: علمای تشیع و تسنن این شهرستان با تاثیر مثبت و سازنده، پیوندهای وحدت و همدلی بین مردم را مستحکم‌ کرده‌اند.

حسن رستم زاد روز پنجشنبه در نشست با علمای اهل سنت در فرمانداری آستارا افزود: استکبار جهانی جهت تفرقه مسلمانان تلاش می کند اما در کشور ما به دلیل سیاست های حکیمانه امام راحل (ره) و تدبیر مقام معظم رهبری ، وحدتی مثال زدنی حاکم است.

وی ادامه داد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در میان اقوام و مذاهب کشورمان تعصبات ویرانگری حاکم بود، اما امروز نزدیکی اقوام و مذاهب بیشتر شده است و باید این مسیر را ادامه دهیم.

فرماندار آستارا گفت: تبیین منویات مقام معظم رهبری و آرمان های نظام اسلامی برای نسل جوان، از وظایف سنگین علماست و نباید در این راستا کوتاهی شود.

وی اضافه کرد: امنیت و پیشرفت اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی جامعه حاصل وحدت مردم است و باید از ظرفیت علمای اهل سنت در آئین های ملی و مذهبی آستارا استفاده شود.

رستم زاد بیان کرد: آبرسانی و گازرسانی به مناطق روستایی و مرزی و استمرار طرح تحول نظام سلامت از راهبردهای دولت تدبیر و امید است و دولت برای حل مشکلات مردم از همه ظرفیت ها استفاده می کند.

فرماندار آستارا گفت: دشمنان با تفرقه و سیاه نمایی، مردم را از انقلاب مایوس می کنند و مردم، بخصوص جوانان باید به توطئه های دشمنان آگاه باشند.

دوازدهم ربیع الاول، سالروز میلاد پیامبر بزرگوار اسلام به روایت اهل سنت و هفدهم ربیع الاول سالروز میلاد آن حضرت به روایت شیعیان است و بین این دو تاریخ، هفته وحدت نامگذاری شده است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده و حدود ۱۷ درصد جمعیت آن را اهل سنت تشکیل داده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زیبایی زن داعشی سریال پایتخت در واقعیت ! / الیزابت کیست ؟! + عکس ها و بیوگرافی