رئیس سازمان تبلیغات اسلامی: مهران با اربعین پیوند خورده است


رئیس سازمان تبلیغات اسلامی: مهران با اربعین پیوند خورده است

ایلام - ایرنا - رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: شهر مهران در سال های اخیر با اتفاق بزرگ و مهمی به نام اربعین در سطح ملی و بین المللی پیوند عمیق و مستقیم خورده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی شامگاه پنجشنبه در آئین جشن و سرور میلاد با برکت رسول گرامی اسلام و امام جعفر صادق(ع) در شهر مهران اظهار داشت: مهران به عنوان دریچه مهم ورود به عتبات عالیات و حرم رضوی باید توسعه یابد و سازمان تبلیغات اسلامی در اولین گام روایتگر مجاهدت مردم مهران در میزبانی مجدانه زائران در سطح ملی است.

وی افزود: مردم مهران آگاه باشند که ملت ایران و مسئولان نظام قدردان آنها در پذیرش بی منت و چشمداشت زائران هستند و بدون شک آئین اربعین و حضور زائران هر سال شکوهمند تر از سال های گذشته خواهد بود.

حجت الاسلام قمی یادآور شد: مهران در زمان جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس اولین شهری بود که در برابر تجاوز دشمن استقامت کرد و شش هزار رزمنده سراسر کشور در این شهر به درجه رفیع شهادت رسیدند.

امام جمعه مهران نیز گفت: مردم مهران کریمانه مال خود را وقف مولا سید الشهدا(ع) کردند و به تمام معنا به وظیفه نوکری خود ادا کردند.

حجت الاسلام امینی افزود: سلام رهبری توسط رییس سازمان تبلیغات اسلامی به مردم مهران رسانده شد و ایشان متقابلا سلام مردم مهران را به خدمت مقام رهبری می رسانند.

وی با تبریک میلاد پیامبر اظهار داشت: سراسر زندگی پربرکت پیامبر مکرم اسلام (ص) عبودیت بود و تمام کمالات یک انسان کامل در وجود ایشان قرار داشت.

حجت الاسلام امینی یادآور شد: در دنیای پر التهاب امروز نیز پیغمبر اسلام منشا وحدت است و در اربعین برادران زیادی از اهل سنت در کنار شیعیان به زائران سید الشهدا(ع) خدمت رسانی می کردند.

وی با بیان اینکه شما مردم فهیم و مهمان نواز مهران با پذیرایی بی بدیل از زائران نظام را سرافراز کردید، اضافه کرد: مهران یک شهر مرزی بین المللی است باید بسترهای آن جهانی شود و با وجود تلاش های زیاد راه زیاد تا استاندارد های جهانی داریم.

وی تاکید کرد: مهران با وجود اینکه در طول سال پذیرای تعداد زیادی از زائران است و ۶۰ درصد از زائران عتبات عالیات و حرم امام رضا (ع) از مهران عبور می کنند باید زیرساخت ها در زمینه فرهنگی افزایش یابد و منطقه ویژه فرهنگی کشور در مهران ایجاد شود و در سطح کلان هم با ایجاد مجمع جهانی اربعین منویات رهبری به منصه ظهور برسد.

به گزارش ایرنا، جشن میلاد خجسته پیامبر مکرم اسلام و امام جعفر صادق (ع) به همت سازمان تبلیغات اسلامی کشور با حضور هنرمندان و مداحان برجسته کشور در محل امام زاده سید حسن (ع) برگزار شد.

مولودی خوانی، اجرای موسیقی و برنامه های شاد فرهنگی از دیگر برنامه های این جشن بود.

سازمان تبلیغات اسلامی کشور طی روزهای سه و چهارشنبه هفته جاری اقدام به توزیع بسته های معنوی شامل لوح تقدیر و تکه ای از فرش متبرک حرم رضوی بین خانواده های مهران کرد.

اربعین امسال بیش از چهار میلیون نفر زائر از مرز مهران عبور کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل