مالیات راه نجات از اقتصاد نفتی است / معافیت مالیاتی مناطق آزاد 20 ساله است


مالیات راه نجات از اقتصاد نفتی است / معافیت مالیاتی مناطق آزاد 20 ساله است

پول نیوز – مرتضی بانک با اشاره به اینکه در این مناطق شرکت‌هایی که ثبت می‌شوند تا 20 سال معاف از مالیات هستند، گفت: اگر بخواهیم از مشکلات اقتصادی و وابستگی به نفت رهایی پیدا کنیم، باید به فکر دریافت مالیات باشیم.

مالیات راه نجات از اقتصاد نفتی است / معافیت مالیاتی مناطق آزاد 20 ساله است

مرتضی بانک، دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی، در گفت و گو با پول نیوز در خصوص نحوه پرداخت مالیات در مناطق آزاد تجاری گفت: در مناطق آزاد تجاری شرکت‌هایی که ثبت می‌شوند تا ۲۰ سال معاف از مالیات هستند و پس از آن تسهیلات دیگری دارند که تنها بخشی از آن را پرداخت می‌کنند.

وی با تأکید بر این نکته که معمولاً در تمام کشورهای پیشرفته دنیا بیشترین و اصلی‌ترین درآمد دولت برای خدمات و رفاه عمومی، دریافت مالیات از افرادی است که سرمایه‌های بیشتری دارند، افزود: در این کشورها بودجه اصلی به این روش تأمین می‌شود.

مشاور رئیس جمهور ادامه داد: علاوه بر مالیات موضوعات دیگری نیز وجود دارد؛ اما مالیات یکی از محورهای عمده در تأمین بودجه اقتصاد امروز تلقی می‌شود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری در ادامه در خصوص نقش مالیات در اقتصاد ایران هم توضیح داد: طبیعی است که کشور ما نیز اگر بخواهد به وابستگی اقتصادی به نفت ادامه دهد، در آینده نه‌چندان دور دچار مشکلات عدیده و جبران‌ناپذیری خواهد شد.

وی تأکید کرد: بهترین شیوه برای رهایی از این مشکلات، دریافت مالیات از اقشار پردرآمد است و دولت هم باید ترتیبی بدهد- یا اینکه قوانین ما به شکلی باشد- که واقعاً مالیات را از کسانی که درآمدهای بیشتری دارند و واجد شرایط پرداخت آن هستند، دریافت کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت