عراق دو - ایران یک | دومین شکست پیاپی تیم ملی در راه رسیدن به جام‌جهانی/تیر خلاص دقیقه نودی عراقی‌ها به دروازه ایران در روز اخراج مسعود شجاعی/تساوی بحرین به نفع ایران


تیم ملی فوتبال کشورمان در یک نمایش پر انتقاد دومین شکست پیاپی را در مسابقات مقدماتی انتخابی جام‌جهانی متخمل شد تا مسیر رسیدنش به رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی کمی دشوار شود. ملی پوشان کشورمان با نمایشی ضعیف و با نتیجه 2-1 برابر عراق شکست خوردند.

تیم‌های ملی فوتبال ایران و عراق در جدالی سنتی که این بار شرایط جدول هم به اهمیت آن افزوده است، امروز از ساعت ۱۷:۳۰ مهم‌ترین دیدار چند سال اخیر خود را در مرحله دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ برگزار کردند. دیداری که سرانجام با یک نمایش پر انتقاد از تیم ملی همراه بود و دومین شکست را برای تیم ملی در مسابقات مقدماتی انتخابی جام‌جهانی ثبت کرد.

به گزارش تابناک ورزشی، در پایان دور رفت مرحله دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، تیم‌های ملی ایران و عراق امروز از ساعت ۱۷:۳۰ به وقت ایران در ورزشگاه امان، پایتخت اردن به مصاف هم رفتند. این دیدار به علت مشکلات امنیتی در خاک عراق، به دستور فیفا در کشور سوم (اردن) برگزار شد. با این حال با استقبال خوبی از سوی تماشاگران عراقی همراه بود و آنها در پایان بازی پیروزی دقیقه نودی تیم‌شان را جشن گرفتند.

تیم ملی کشورمان در چهار بازی دور مقدماتی تا کنون دو پیروزی برابر تیم‌های هنگ‌کنگ و کامبوج کسب کرده و در دو دیدار مهم دیگرش برابر عراق و بحرین شکست خورده است. اگر تساوی امروز بحرین برابر هنگ‌کنگ نبود شاید کار صعود تیم ملی را باید تمام شده می‌دانستیم اما در نهایت با تساوی عجیب این دو تیم همچنان امید برای صعود از دور مقدماتی به مسابقات انتخابی وجود دارد. به شرطی که تیم ملی در سبک بازی‌اش تجدیدنظر کند.

ترکیب تیم ملی عراق:

محمد حمید، سعد ناطق، احمد ابراهیم، علی عدنان، سولاقا، علا مهاوی، امجد عطوان، صفا هادی، همام طارق، بشار رسن و مهند علی

عراق دو - ایران یک | دومین شکست پیاپی تیم ملی در راه رسیدن به جام‌جهانی/تیر خلاص دقیقه نودی عراقی‌ها به دروازه ایران در روز اخراج مسعود شجاعی/تساوی بحرین به نفع ایران

ترکیب تیم ملی ایران:

علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، رامین رضاییان، میلاد محمدی، امید ابراهیمی، احمد نوراللهی، مسعود شجاعی، محمد محبی، مهدی طارمی و سردار آزمون

عراق دو - ایران یک | دومین شکست پیاپی تیم ملی در راه رسیدن به جام‌جهانی/تیر خلاص دقیقه نودی عراقی‌ها به دروازه ایران در روز اخراج مسعود شجاعی/تساوی بحرین به نفع ایران

دو تیم در حالی پا به میدان می‌گذارند که از شانس صدرنشینی در پایان دور رفت برخوردار هستند. عراق با هفت امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به بحرین صدرنشین است. تیم ملی ایران نیز با ۶ امتیاز در رده سوم جای دارد که خوشایند فوتبال ایران نیست. در دیگر بازی این گروه هنگ‌کنگ میزبان بحرین است و بحرینی‌ها می‌توانند با برتری در این بازی، شگفتی بزرگ دور رفت را تکمیل کنند و صدرنشین بازی شوند.

تیم ملی برای برگزاری این دیدار مهم و سرنوشت‌ساز چهار جلسه تمرین کرده که برخی از این تمرینات بدون حضور کامل نفرات انجام شده است. با این حال تیم ملی عزم خود را برای شکستن دادن عراق جزم کرده و بازیکنان تیم ملی انگیزه بالایی برای شکست دادن گربه سیاه سال‌های اخیر ایران برخوردار هستند. تیم ملی در بازی قبل خود در بحرین مقابل این تیم شکست خورد تا در این دیدار برای کسب سه امتیاز به میدان برود. با توجه به برگزاری بازی امان، پایتخت اردن و عدم برخورداری عراقی‌ها از حمایت چندین هزار خودی بهره‌مند نیستند و تیم ملی در ساحل امن اردن، می‌تواند نتایج بازی‌های اخیر خود را جبران کند.

مرحله مقدماتی جام جهانی 200 قطر- قاره آسیا- گروه C
پنج‌شنبه: 98/08/23 ؛ ساعت 17:30
استادیوم ملی شهر امان- اردن
داور: دیلان پریرا(سریلانکا)/ کمک‌ها: پاراکراما هماسونگا و سانجیوا پرمالا؛ داور چهارم: سید عبدالله یعقوب(عمان)

۰۳:۰۰ | مهند علی بعد از جا گذاشتن دو بازیکن شوتی را راهی دروازه ایران کرد که مدافعان تیم ملی مانع از رسیدن توپ به دروازه ایران شدند.

۰۹:۰۰ | خطای مسعود شجاعی روی صفا هادی درست چسبیده به محوطه جریمه فرصت مناسبی را در اختیار عراقی قرار داد تا دروازه ایران را تهدید کنند. اما در نهایت کاشته علی عدنان با فاصله کمی از کنار تیر افقی دروازه ایران به بیرون رفت.

۱۱:۰۰ | گل برای عراق. نفوذ عراقی‌ها از سمت چپ تیم ملی با سانتر بشار رسن همراه بود که تو در محوطه جریمه به علی عدنان رسید اما شوت او را بیرانوند برگرداند. در ادامه اما امید ابراهیمی و پورعلی‌گنجی نتوانستند به خوبی توپ را دفع کنند و این مهند علی جوان بود که توپ را به تور دروازه ایران چسباند.

۱۵:۰۰ | حرکت عجیب دروازه بان عراق می‌توانست به باز شدن دروازه‌اش منجر شود. پاس بلند پورعلی‌گنجی از میانه میدان به پشت مدافعان عراقی با اشتباه محمد حمید می‌توانست به یک گل عجیب تبدیل شود.

۲۰:۰۰ | خطایی که رضاییان در جناح راست زمین گرفته بود را مسعود شجاعی با سانتر بلند به مقابل تیرک دوم فرستاد، اما قبل از ضربه سر طارمی، مدافعان عراق توپ را دفع کردند.

۲۵:۰۰ | گل برای ایران. حرکت دیدنی محمد محبی در گوشه محوطه جریمه عراق و پاس به بیرونش در کنج محوطه به احمد نورالهی رسید و او با دور زدن دو بازیکن با یک شوت دیدنی توپ را به کنج دروازه عراق فرستاد و بازی را به تساوی کشاند.

۲۶:۰۰ | بلافاصله بعد از گل ایران علی عدنان در یک جدال هوایی ضربه‌ای به صورت رامین رضائیان زد که با کارت زرد داور همراه شد. بعد از دریافت کارت زرد دقایقی بازی از کنترل خارج شد و بازیکنان با هم درگیر شدند.

۳۷:۰۰ | ضربه ایستگاهی راه دور علی عدنان دقت لازم را نداشت و با فاصله زیادی از دروازه ایران به اوت رفت.

۴۴:۰۰ | کاشته دیدنی رامین رضائیان به تیر عمودی دروازه برخورد کرد و به بیرون رفت. محمد حمید، دروازه‌بان عراق در این صحنه به شدت مصدوم شد.

۴۷:۰۰ | مسعود شجاعی اولین بازیکن تیم ملی در این بازی است که با کارت زرد داور جریمه شده است.

۴۸:۰۰ | محمد حمید، دروازه بان تیم ملی عراق که در اواخر نیمه اول و در پی ضربه کاشته رامین رضائیان با تیر دروازه برخورد کرده بود و مصدوم شده بود با گذشتن سه دقیقه از نیمه دوم دوباره مصدوم شد و جای خود را به جلال حسن داد تا اولین تعویض بازی درون دروپازه عراق صورت بگیرد.

۵۳:۰۰ | اولین تعویض برای تیم ملی ایران بعد از احساس مصدومیت میلاد محمدی به این صورت انجام شد که محمد نادری جای او را در ترکیب تیم ملی گرفت.

۵۵:۰۰ | ضربه سر پورعلی‌گنجی روی ارسال شجاعی از بالای دروازه عراق راهی اوت شد.

۵۹:۰۰ | مهند علی در محوطه جریمه ایران قصد داشت بعد از برخورد با پورعلی‌گنجی از داور سریلانکایی پنالتی بگیرد که او خطایی تشخیص نداد و بازی را دنبال کرد.

۶۲:۰۰ | دومین تعویض برای تیم ملی. وحید امیری به جای مهدی طارمی وارد زمین شد.

۷۹:۰۰ | ارسال بلند بشار رسن از روی ضربه آزاد میانه زمین و شوت علی عدنان به تور پشت دروازه ایران برخورد کرد و راهی اوت شد.

۸۱:۰۰ | مسعود شجاعی با دریافت کارت زرد دوم از بازی اخراج شد!

۸۶:۰۰ | محبی باز هم حرکت سریعی از سمت راست زمین انجام داد و قصد داشت این بار با شوت محکم زمینی شانس خود را برای گلزنی امتحان کند که ضربه او را جلال حسن در دو مرحله جمع کرد.

۸۹:۰۰ | کاوه رضایی به جای سردار آزمون وارد زمین شد.

۹۲:۰۰ | گل برای عراق. ارسال بازیکن عراق از روی نقطه با ضربه سر علاء عباس، بازیکن تعویضی همراه بود و توپ بعد از دخالت بیرانوند و برخورد به دیرک دروازه، وارد گل شد.

پایان بازی با پیروزی ۲-۱ عراق برابر ایران.

*در بازی که پیش از این میان دو تیم بحرین و هنگ‌کنگ در همین گروه برگزار شد هنگ‌کنگ موفق شد تیم بحرین را متوقف کند. این دیدار که در ورزشگاه شهر هنگ کنگ برگزار شده بود، با نتیجه بدون گل پایان یافت تا سهم دو تیم در این بازی یک امتیاز باشد. جدول گروه C:

عراق دو - ایران یک | دومین شکست پیاپی تیم ملی در راه رسیدن به جام‌جهانی/تیر خلاص دقیقه نودی عراقی‌ها به دروازه ایران در روز اخراج مسعود شجاعی/تساوی بحرین به نفع ایران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...