برگزاری کمیسیون اتحادیه جهانی زنان مسلمان


برگزاری کمیسیون اتحادیه جهانی زنان مسلمان

کمیسیون اتحادیه جهانی زنان مسلمان در نخستین روز سی و سومین کنفرانس وحدت اسلامی، برگزار شد.

برگزاری کمیسیون اتحادیه جهانی زنان مسلمانبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ کمیسیون اتحادیه جهانی زنان مسلمان با حضور آیت الله محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و رئیس هیئت مؤسس و امنای اتحادیه، آقای محمد دلبری معاون امور اجرایی و برنامه ریزی مجمع تقریب و رئیس ستاد اجرایی سی و سومین کنفرانس وحدت اسلامی، خانم طوبی کرمانی دبیر کل اتحادیه و جمعی از بانوان فرهیخته خارجی و ایرانی برگزار شد.

آیت الله اراکی در نشست این کمیسیون که در سالن برلیان هتل آزادی برگزار شد، گفت: ما در جهان اسلام نیاز زیادی به فعالیت‌های برنامه ریزی شده و جهانی زنان داریم، این زنان هستند که نسل و جامعه را می‌سازند.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ غرب، خانواده و زنان را نابوده کرده است، افزود: برعکس فرهنگ غرب در فرهنگ و تمدن اسلام، خانواده از اهمیت والایی برخوردار است، جامعه عدل و صالحان به وجود نمی‌آید، مگر اینکه زیربنای آن که زن و خانواده است سالم باشد؛ صلاح زن، صلاح جامعه است.

آیت الله اراکی گفت: مسأله مسجد الاقصی هم به نوعی مرتبط با زنان است، مقاومت به وجود نمی‌آید مگر اینکه زن در خانواده، افرادی مقاوم را تربیت کند و باید گفت که مادران شهدا بهترین الگوی ما هستند.

همچنین خانم طوبی کرمانی دبیر کل اتحادیه جهانی زنان مسلمان، در این نشست ضمن قدردانی از میهمانانی که با هزینه خود در کنفرانس وحدت شرکت کرده اند، گفت: از مجموعه مقالاتی که به دبیرخانه کنفرانس رسیده است، ۱۴ مقاله آن متعلق به زنان خارج از کشور است.

وی افزود: اتحادیه جهانی زنان مسلمان با حمایت‌های آیت الله اراکی توانسته است در برخی کشور‌ها شعبه‌های این اتحادیه را تأسیس کند.

در کمیسیون اتحادیه جهانی زنان مسلمان، مقالاتی تحت عناوین زیر ارائه شد، نقش زن مسلمان در برابر توطئه‌های صهیونیستی «مطالعه موردی معامله قرن»، ضرورت ابطال قانون یهودیت در تصرف عدوانی اراضی فلسطین از طریق تبیین سیاست‌های صهیونیستی در تحریف هویت قدس شریف و راهکار‌های صیانت از قدس شریف، حقوق ملت فلسطین در سایه قانون بین المللی (حقوق کودکان)، پیش نیاز‌های تمدن اسلامی با تأکید بر مقاومت در بیانیه گام دوم امام خامنه ای، اندیشه و فرهنگ.

در این مراسم توسط آیت الله اراکی، از دو کتاب به نام‌های جایگاه والای زن در نظام اسلامی و سرگذشت داستانی حمیده دریابیگی مادر شهید علیرضا شاملو از شهدای استان مرکزی رونمایی و از مؤلفان کتاب‌ها قدردانی شد.

تکریم از زوج تقریبی و قرائت بیانیه پایانی از دیگر برنامه‌های این کمیسیون بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر امید به صورت داستان + متن شعر