تاکید شهرداران یزد و گیلان بر پیوست فرهنگی توسعه شهری


تاکید شهرداران یزد و گیلان بر پیوست فرهنگی توسعه شهری

آستارا - ایرنا - شهرداران استان‌های یزد و گیلان در همایش مشترک خود در بندر مرزی آستارا، بر لحاظ پیوست فرهنگی در برنامه‌های توسعه و عمران شهری و مدیریت علمی پسماند تاکید کردند.

فرماندار آستارا روز پنجشنبه در همایش شهرداران استان یزد و شهرهای غرب گیلان در سالن اجتماعات شهرداری آستارا گفت: آستارا و یزد شباهت‌های فرهنگی بسیاری دارند و پیوند خواهرخواندگی میان این دو شهر، می تواند باعث افزایش مناسبات شود.

حسن رستم زاد افزود: شهرداری ها در آبادانی نقش مهمی دارند و افزایش تراکم شهری و ساخت و سازهای بدون مناسبات فرهنگی، باید به عنوان آسیب در این نشست ها بررسی شود.

وی اظهار کرد: تفاوت بافت و شرایط اقلیمی دو استان گیلان و یزد، نقطه قوتی برای تبادل افکار و ایده است و برای تبدیل آستارا به شهر بدون پسماند، باید بسیار تلاش کنیم.

وی بیان کرد: ارتقای درجه شهرداری آستارا بعد از چند سال، نشانگر تلاش های این نهاد در حوزه مدیریت شهری است و در این راستا نگاه وزارت کشور قابل تقدیر است.

فرماندار آستارا ادامه داد: آستارا دروازه طلایی کشور است و توسعه و آبادانی این شهرستان می تواند در سطح استانی و ملی تاثیرگذار باشد و باید مدیران مختلف به توسعه زیرساخت های شهری توجه کنند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری یزد هم در این همایش گفت: کمبود آب در یزد، معضل بسیار جدی بوده و دولت برای انتقال آب از سرچشمه زاینده رود، عملیات مهمی را انجام داده است.

محمد یارمند افزود: میانگین بارش سالانه در استان یزد، ۵۰ میلیمتر است و برای تامین آب مورد نیاز، چاه هایی با عمق بیش از ۲۰۰ متر در یزد حفر شده است.

وی گفت: یزد ۵۰ درصد نیاز کشور به کالاهایی همچون کاشی و سرامیک را تامین می کند و این استان در کشور، جهت بازآفرینی فضاهای فرهنگی و جذب گردشگر گام های مهمی برداشته است.

وی بیان کرد: ۷۰۰ هکتار از بافت با ارزش یزد به دلیل ویژگی های سنتی و اقلیمی ثبت جهانی شده و برای باز آفرینی فضای شهری با محوریت اشتغال نیز، اقدامات خوبی انجام گرفته است.

مشاور امور عمرانی استانداری یزد نیز در این جلسه گفت: تدوین برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت برای شهرداری ها ضروری است و باید برنامه ها متناسب با ظرفیت های بومی باشد.

احمد آخوندی افزود: چابک‌سازی بدنه کاری برای موفقیت شهرداری ها لازم است و برون‌سپاری و خصوصی‌سازی باید مورد توجه قرار گیرد و شهرداری‌ها نباید در تأمین حقوق کارکنان، مشکل داشته باشند.

وی ادامه داد: فعالیت هایی متناسب با فناورهای روز دنیا و گسترش عملکرد شهرداری با ایجاد انگیزه و محیط رقابتی، زمینه رضایت عمومی شهروندان را پدید می آورد.

شهردار آستارا هم گفت: آستارا تنها شهر مرزی کشور است که سه مرز زمینی، ریلی و دریایی دارد و متناسب با این ظرفیت ها باید برای توسعه آن سرمایه گذاری شود.

جواد معیتی افزود: در تابستان امسال ۶ میلیون گردشگر وارد شهرستان آستارا شد و برنامه‌های شهرداری برای جذب گردشگر تدوین شده و برای جلب همکاری سرمایه گذاران آماده است.

وی اظهار کرد: در ایام پربارش با مشکل هدایت آب های سطحی مواجه می شویم و مشکل زباله نیز نظیر دیگر شهرهای استان گیلان، باید در آستارا با برنامه ریزی صحیح برطرف شود.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و مرکز آن جزو ۲۰ شهر گردشگرپذیر ایران است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر | تیپ خاص و متفاوت زنان یگان ویژه در رژه روز ارتش